468x60 Ads

­
Design

Külső megjelenés

A jövőbemutató, purista sportkocsi-designt a klasszikus Mercedes-Benz sportkocsik arányai inspirálták. Nyitott szárnyasajtóknál láthatóvá válik a tágra nyíló, karakteres szárny-forma. A hosszú motorháztető, a markáns, határozott nyilazású orr és a nagy légbeömlők, valamint az alacsony, messze hátra helyezett utastér széles, sportos benyomást kelt, versenyautókhoz méltó karakterrel. Az újszerűen kialakított bi-xenon fényszórók, LED-es nappali menetfénnyel és irányjelzőkkel nem csak az utat világítják meg kitűnően, hanem nagyban hozzájárulnak a szupersportkocsi megjelenéséhez is.


Oldalról szemlélve az autót, a hosszú tengelytáv, és a rövid túlnyúlások tűnnek fel. Az egész oldalfalon végighúzódó, kifejezett küszöbvonal és az erőteljesen domborodó sárvédők klasszikus, egységes megjelenést kölcsönöznek a gépkocsinak.




Az erőteljesen domborodó hátsó ablak esztétikus átmenetet képez a masszív B-oszlop és a laposan hátranyúló csomagtartófedél között. A rendkívül lapos, szárnyat formázó, LED-es hátsó lámpák egyedi, magával ragadó éjszakai sziluettet eredményeznek. A LED-es tolatólámpa és a szintén LED-es ködzárófény, egy versenyautóhoz hasonlóan középre vannak beépítve. Az erőteljes, diffúzorral ellátott hátsó lökhárító, teljesen integrált kipufogó-végződésekkel, szabadon látni engedi a széles hátsó gumiabroncsokat. A hátsó légterelő behúzott állapotban harmonikusan belesimul a csomagtartófedélbe. Amint az SLS AMG eléri a 120 km/órás sebességet, a hátsó légterelő automatikusan kiemelkedik. Alacsonyabb tempónál gombnyomásra is aktiválható az AMG DRIVE UNIT segítségével.

Belső tér


Az új SLS AMG számára a Mercedes-Benz és az AMG letisztult sportkocsi-belsőt alkotott, amely egyszerre testesíti meg a könnyedséget, a dinamizmust és a sportos lelkületet. Ha felnyílnak a szárnyas ajtók, bepillantást nyerhet az SLS AMG magával ragadó utasterébe. A belső tér valódi versenyautó-funkciókat és a Mercedes-Benzre jellemző biztonságot kínál. A finom anyagok, mint a nappa bőr, a valódi fém, ill kívánságra valódi karbonszálas díszítőelemek jelzik az SLS AMG utastér magas minőségét és manufakturális karakterét, a rendkívül finoman kidolgozott utastér-elemek pedig párját ritkítóan egyediek.

A repülőgépek jellegzetességei a legkisebb részletekben is visszatükröződnek. A masszív fém középkonzolt a sugárhajtású repülőgépek irányítópaneljét idéző - AMG E-SELECT- váltókarral szerelt - AMG DRIVE UNIT uralja. A szárnyformájú műszerfal a négy markáns szellőzőfúvókával, és az AMG kombinált műszer, fehéren megvilágított kerek műszereivel, impozáns és mégis minimalista benyomást kelt. Az igényes, magnézium háttámlájú sportüléseket nemes designo bőr borítja, és nyolc, a külső fényezéshez illeszkedő színárnyalatban rendelhetők.

Járműkoncepció


A tervezőasztaltól az aszfaltig

Az új Mercedes-Benz SLS AMG purista, markáns designt, kimagasló menetdinamikát és a Mercedes-Benzre jellemző mindennapi használatra való alkalmasságot és biztonságot nyújt. Az új szárnyasajtós fejlesztése során az AMG fejlesztői építhettek a sindelfingeni Mercedes Technology Center (MTC) specialistáinak értékes know-howjára. A közös fejlesztés célja az volt, hogy az SLS AMG szárnyasajtóst a Mercedes-Benz és AMG márkák erősségeinek tökéletes szintézisévé tegyék.

Az új szupersportkocsi tervezését és fejlesztését 2006 végén kezdték meg a Mercedes-AMG-nél Affalterbachban. Mielőtt az először „valódi“ prototípust kerekeire állították volna, először a virtuális prototípusoknak kellett járni tanulniuk. Mélyreható vizsgálatok segítségével állapították meg, hogy elérhetők-e a szupersportkocsival szemben támasztott célkitűzések. A legmodernebb szimulációs programok lehetővé teszik a gépkocsinak, és valamennyi jellemzőjének, így a súlyelosztásnak, a motor beépítési helyzetének, a súlypont elhelyezkedésének, a futómű kialakításának, az aerodinamikának, ergonómiának, ütközési viselkedésnek vagy akár a gyártás folyamatának valóság-közeli leképezését.

A virtuális előkészítésnek köszönhetően a 2007 tavaszától bevetett tesztautók kezdetektől fogva magas készültségi szintet mutattak. A gépkocsikba beépített legmodernebb méréstechnika értékes adatokat szolgáltatott, mint például a motorolaj, a hűtővíz és a féktárcsák hőmérséklete kapcsán – a középpontban álltak azonban a köridők is, pl. a Nürburgring-Nordschleifén, valamint mérhető és pontosan meghatározott menetdinamikai manőverek.

2008 nyara óta vettek részt az SLS AMG első, álcázott „valódi“ prototípusai az egész világra kiterjedő tesztprogramban. Akár a klímaberendezésről, a gumiabroncsokról, a futóműről, a motor hűtőrendszeréről, a menetdinamikai szabályzórendszerekről vagy a fékekről legyen szó: a szabványosított és költséges AMG fejlesztési- és tesztprogram a teszt- és versenypályákon, az alpesi hágókon és specifikusan meghatározott közutakon a következetes továbbfejlesztés valamint az esetleges problémás területek felderítését szolgálja – a legmagasabb minőségi követelmények elérése érdekében.

Hajtás és futómű

Motor


AMG 6,3 literes első-középmotor

A továbbfejlesztett AMG 6,3 literes V8-as motor az SLS AMG-t szegmensének egyik legerősebb sportautójává teszi. A nagy fordulatszámú 6.208 köbcentiméteres V8-as motort az alapját képező AMG 6,3 literes V8 hajtóműhöz képest teljesen átdolgozták. A 8-hengeres motor élénken reagál a gázpedál legkisebb mozdulatára is az egész fordulatszám-tartományban, és a nagy teljesítményű versenymotorok tipikus jellemzőit mutatja.

A 420 kW-os csúcsteljesítmény 6.800 fordulat/percnél jelentkezik, 650 Newtonméteres maximális forgatónyomatékát a 8-hengeres szívómotor 4.750-es fordulatszámnál éri el. A teljesítmény növelését teljesen újonnan kifejlesztett szívórendszerrel, a szelepvezérlés és a vezérműtengelyek átdolgozásával érték el. A két, optimalizált áramlási tulajdonságú rekeszes szívócsonk és a teljesen folytásmentes kipufogórendszer ezen túlmenően a hengerek lényegesen jobb töltését eredményezi, ami lélegzetelállító teljesítményleadáshoz vezet. Ezen kívül a motor tömegét célzott súly-optimalizálással sikerült a megnövelt igénybevétel ellenére 206 kilogramra csökkenteni. Teljesítménysúly tekintetében az AMG 6,3 literes V8-as motorja ezáltal a széria-sportautók közötti összehasonlításban vezető helyet foglal el.

Nulláról 100 km/órára a szárnyasajtós 3,8 másodperc alatt gyorsul fel, és 317 km/óra legnagyobb sebességet ér el.

A szárazkarteres kenésre való átállás segítségével a hajtóművet a gépkocsiban lényegesn mélyebb helyzetben lehetett beépíteni. Az ennek következtében mélyebben elhelyezkedő súlypont kanyarodáskor lehetővé teszi a legnyagyobb keresztirányú gyorsulások elérését és lélegzetelállító menetdinamikát eredményez.

(SLS AMG Coupé: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 13,2 l/100 km, CO2-kibocsátás, kombinált: 308 g/km)[1]

[1] A fogyasztásra és a CO2-emisszióra vonatkozó adatokat az előírt mérési eljárásnak (a 80/1268/EWG irányelv jelenleg érvényes szövegezése) állapították meg. Az adatok nem egy adott járműre vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, csupán összehasonlításra szolgálnak a különféle járműtípusok között.

Sebességváltó


AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes sportváltó

Az erőátvitelért az új, négy menetprogrammal és Race-Start-funkcióval rendelkező AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes sportváltó felelős. A mindössze 136 kilogramm súlyú sebességváltó a beépített mechanikus differenciálzárnak köszönhetően kitűnő vonóerőt garantál és kitűnik vonerő-megszakítás nélküli, gyors kapcsolásaival. Részletesebben: Teljes terhelés mellett lehet felváltani, ezáltal még dinamikusabb gyorsítás érhető el a maximális vezetési élmény érdekében.

Négy különböző menetprogram, a kényelmestől a rendkívül sportosig, valamint egy Race-Start-funkció áll a vezető rendelkezésére. A teljesen fémből készült kapcsolófülek segítségével kapcsolható a hét sebességfokozat. Egy rövid húzás elegendő a bal- (–) vagy jobboldali (+) kapcsolófülön, és máris a kívánt fokozatban van a váltó

Futómű


AMG sportfutómű

Az SLS AMG ugyancsak AMG sportfutóműve kompromisszumot nem ismerő versenypálya-teljesítményt tesz lehetővé, a valamennyi keréknél az autósportban sikeres, kettős keresztlengőkaros felépítés alkalmazásának köszönhetően. A kifejezetten az SLS AMG számára kifejlesztett és hangolt rugóstagok, valamint a kerékvezetés és rugózás szétválasztása, jelentős mértékben hozzájárulnak a bólintó mozgások csökkentéséhez gyorsításkor ls fékezéskor. Ezáltal sportos határesetekben is fenntartható az út és a kerekek kapcsolata. A hosszú, 2.680 mm-es tengelytáv hozzájárul a stabil egyenesfutáshoz, a széles, 1.682 mm-es első és 1.651 mm-es hátsó nyomtáv csökkenti a kerekek terhelésének eltolódását kanyargós utakon.

Kormánymű


AMG sport paraméter-kormánymű

Annak érdekében, hogy szinte minden helyzetben meg lehessen tartani az uralmat a gépkocsi felett, és ezáltal az SLS AMG megfelelhessen az egy szupersportkocsival szemben támasztott magas szintű elvárásoknak, az autóba egy AMG sport paraméter-kormányművet építettek be.

A sebességtől függő szervokormány következetesen közvetlen kormányzást nyújt, és növekvő sebességek esetén javítja a visszajelzést a vezető felé - elengedhetetlen tényező a gyors egyenes vonalú haladásnál.

Az ovális keresztmetszetű, alul lelapított AMG Performance kormány nappa bőrrel van bevonva, és az oldalsó részen perforált. Ezáltal gondoskodik a kényelmes kezelhetőségről és a biztos fogásról a nehezebb helyzetekben.

Meghajtási koncepció


Ahol az erő lakozik

Az első-középmotor elöl, mélyen az első tengely mögött helyezkedik el, a duplakuplungos sebességváltó pedig transaxle-elrendezésben a hátsó tengelynél. A kettő között a nagyszilárdságú és rendkívül könnyű szénszálas anyagból készült meghajtótengely forog a Torque Tube-ban.

Ez az optimális, elöl 47, hátul 53 százalékos súlyelosztás műszaki titka. A Torque Tube, a V8-as hajtómű és a sebességváltó ezáltal a hajlító és csavaró igénybevételek szempontjából egymással nereven össze van kapcsolbva, és egy merev egységet képez. Az 1,71 méter hosszú és csak 4 kilogramm tömegű meghajtótengely ezáltal a motor fordulatszámával forog, és viszi át a motor akár 650 Newtonméteres forgatónyomatékát a motortól a sebességváltóra. A kellemes vezetési- és zaj-komfort érdekében egy saját fejlesztésű torziós lengéscsillapító található a Torque Tube-ban, amely megbízhatóan szünteti meg a lengéseket és vibrációkat.

Könnyűszerkezetes építési mód


Tökéletes szintézis a könnyűszerkezetes építési mód és a szilárdság között

A Mercedes-Benz és az AMG először mutat be olyan automobilt, amelynél az alváz és a karosszéria alumíniumból készült. Ez a megoldás a hagypmányos acél építési móddal szemben jelentős súlymegtakarítást jelent, amint az a megcélzott DIN-szabvány szerinti 1.620 kilogrammos saját tömegen is látható, vezető nélkül.
A teljesen újonnan kifejlesztett nyerskarosszériát a mindössze 241 kilogramm súlyú alumínium-spaceframe alkotja. Ez az exkluzív konstrukció az intelligens könnyűszerkezetes építési módot és a rendkívüli merevséget egyesíti – és ezáltal kompromisszumot nem ismerő menetdinamikát tesz lehetővé. Magától értetődően az alumínium-spaceframe a passzív biztonsággal és a Mercedes-Benzre jellemző karosszéria-minőséggel szemben támasztott valamennyi követelményt teljesíti.

Kisebb súly, nagyobb teljesítmény!

Kezelő- és kijelzőrendszerek

AMG DRIVE UNIT


AMG DRIVE UNIT és kombinált műszer

A belső tér funkcionális fénypontja a vezető felé hajló AMG DRIVE UNIT, amely kívánságra valódi szénszálas kivitelben is rendelhető.
Az AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes sportváltó új váltókarja is a jetek gázkarját idézi. A vezető a legegyszerűbben a váltókart alig mozdítva, a Drive-by-wire rendszer segítségével választhat a P, R, N és D állapotok közül. Álló helyzetben a P-gomb egyszeri megnyomásával aktiválódik a parkoló-állás – ez a motor leállításakor automatikusan is megtörténik. Szintén itt található a váltó menetprogramjainak, beleértve a Race-Start-funkciót, beállítására szolgáló forgókapcsoló, valamint a motor indítására, az ESP® funkciók, az AMG memória-funkció, valamint a kitolható hátsó légterelő kezelésére szolgáló gombok is.

A KEYLESS-GO menetjogosultság-ellenőrző rendszer megkönnyíti az SLS AMG nyitását és zárását, ill. a motor indítását. Egyetlen gombnyomásra a távirányítón automatikusan zárnak, ill. nyitnak az ajtók. A motor indítása a központi Start-/Stop-gombbal történik az AMG DRIVE UNIT-on a műszerfalon.

Az AMG kombinált műszer (az AMG főmenüvel és RACETIMER-rel), a vezető látóterében elhelyezett két, minimalista kerek műszerrel, tájékoztat többek között a sebességről, a motor fordulatszámáról, a rendelkezésre álló üzemanyag mennyiségéről és a motorolaj hőmérsékletéről. A kerek műszerek között számos további információ olvasható le, mint a kilométeróra állása, a hatótávolság, az üzemanyag-fogyasztás, a megtett út, a menetidő és az átlagsebesség. Ezen túlmenően a műszerfalon található egy felkapcsolásra figyelmeztető jelzés is, amely hét LED segítségével jelzi a sebességváltás optimális időpontját.

Ha bekapcsolja a gyújtást, a sebesség- és a fordulatszámmérő mutatói egyszer, szinkronban mozogva, kilendülnek a végállásig, majd visszatérnek a kiindulási helyzetbe.

Multimédia-rendszerek


A COMAND APS multimédia rendszer, CD/DVD-lejátszóval az SLS AMG alapfelszereléséhez tartozik. Kombinálja a navigációs-, audio- és telefon-funkciókat, és valamennyi információt egy központi, 7"-os színes kijelzőn jeleníti meg. Kezelése az ergonómiailag könnyen elérhetően, a középkonzol előtt elhelyezett vezérlőgombbal, vagy a kormányon található gombokkal történik. A LINGUATRONIC beszéd-vezérlő rendszer segítségével a COMAND APS még az Ön hangjára is hallgat.

Az egész Európára kiterjedő navigációs rendszer 40 GB-os merevlemezzel rendelkezik a navigációs adatok tárolásához, ami jelentősen meggyorsítja a kívánt útvonal kiszámítását.
A beépített CD/DVD-lejátszóval rendelkező autórádióban URH/KH/RH/HH vételére alkalmas kettős tuner található, automatikus állomáskereséssel, RDS-funkcióval, egy 4 x 25 Wattos erősítővel és összesen 6 hangszóróval. Ezen kívül a COMAND APS tartalmaz egy 4 GB tárolási kapacitású zeneszervert is az MP3-fájlok számára. A vezető itt akár 1.000 zeneszámot is tárolhat. Egy beépített 6-lemezes DVD-váltó kívánságra áll rendelkezésre. A DVD-rekesz alatt a berendezés rendelkezik egy adapterrel, amely lehetővé teszi különböző PC-memóriakártyák használatát a zenelejátszáshoz. Külső audioberendezések, mint pl. egy iPod®, a Media Interface (extra felszereltség) segítségével csatlakoztatható a COMAND APS-hez.

Kifejezetten az SLS-hez fejlesztették ki az új, extraként rendelhető hangszórórendszert, melyet a Mercedes-Benz és az AMG a dán audio-specialistával, a Bang & Olufsen-nel alkotott meg. A High-End surround hangszórórendszer, Dolby Digital 5.1 zajcsökkentéssel, exkluzív zenei élményt tesz lehetővé, a legmagasabb színvonalon. Ez nem csak az 1.000 Watt összteljesítményű ICEpower-erősítőknek, valamint a 11 nagyteljesítményű hangszórónak, hanem a zenei jelek precíz, hangprocesszor által vezérelt elosztásának is köszönhető. Különlegesség a két, a kalaptartóba integrált 250 Wattos Subwoofer és a megvilágított 50 Wattos lencsés magassugárzó a műszerfalon.

THERMOTRONIC


A klímakomfort terén is megfelel az új szárnyasajtós a magas elvárásoknak, amelyeket egy Mercedes-Benz és AMG szupersportkocsival szemben támasztanak. Alapfelszerelésként a 2-zónás THERMOTRONIC komfort automata klímaberendezés gondoskodik a kellemes közérzetről. Segítségével a hőmérséklet a vezető és az utas részére külön-külön szabályozható. A THERMOTRONIC folyamatosan fenntartja a bellított hőmérsékletet, érzékelők segítségével figyelembe véve az olyan külső tényezőket is, mint a napsugárzás, a levegő minősége és -nedvessége.

Az utastér gyors lehűtéséről nagy teljesítményű klímakompresszor gondoskodik; a hideg levegő a műszerfalon található, állítható fúvókakereszttel rendelkező négy központi fúvókán, két, az A-oszlopokon, három, a szélvédőnél és egy-egy, a lábtérben található fúvókán áramlik be. Érzékelők figyelik folyamatosan az utastér, a szellőzőfúvókákból kiáramló levegő hőmérsékletét, a levegő nedvességtartalmát, valamint a napsugárzás intenzitását és beesési szögét. Egy károsanyag-érzékelő felügyeli a külső levegő szénmonoxid- és nitrogénoxid-koncentrációját, és az értékek gyors növekedése esetén utomatikusan zárja a levegőkeringtető csappantyút.

Biztonság


A legmodernebb visszatartórendszerek teljesítik a passzív biztonsággal szemben a Mercedes-Benznél támasztott hagyományosan rendkívül magas követelményeket. A Mercedes-Benz SLS AMG-ben utazóknak alapfelszerelésként övfeszítővel és överő-határolóval ellátott, 3-pontos biztonsági övek állnak rendelkezésére. A biztonsági felszereltséget nyolc légzsák teszi teljessé: két adaptív légzsák, valamint egy-egy térd-légzsák a vezető és az utas részére, két, az ülésekbe épített oldallégzsák és két külön ablaklégzsák, melyek a szárnyas ajtókban találhatók. Az SLS AMG karosszériája a spaceframe-könnyűszerkezetes építési módnak köszönhetően magas merevséggel és deformálódási tartalékokkal rendelkezik. Baleset esetén ezáltal képes elnyelni az ütközési energiákat, védve a bennülőket a sérülésektől.

Az aktív biztonsághoz az integrált ADAPTIVE BRAKE fékrendszert kiegészítő számtalan összetevő járul hozzá. A rendszer növeli a menetkényelmet és a biztonságot, mivel egyrészt a menetdinamikai szabályzórendszerekkel, az ASR-rel, az ESP®-vel, az ABS-sel és BAS-sel együtműködve segít a vezetési manőverek jobb végrehajtásában, másrészről a komfortfunkciók segítségével megkönnyíti a nehéz helyzetek megoldását. Ezek közé tartozik a HOLD-funkció, amely úgy működik, mint egy rögzítőfék, és a fékpedált röviden megnyomva aktiválható. Ezáltal a HOLD-funkció megakadályozza a gépkocsi véletlen elgurulását a lámpánál megállva, vagy közlekedési dugóban araszolva. A hegymeneti elindulás-segítő megakadályozza a gépkocsi akaratlan hátragurulását meredek emelkedőn, miközben lábát áthelyezi a fékről s gázpedálra. A „szárazfékezés“ funkció gondoskodik róla, higy a teljes fékerő nedves úton is rendelkezésre álljon. Az „előtöltés“ program segítségével pedig a rendszer csökkenti a fékek reakcióidejét.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország