468x60 Ads

­
Térkoncepció

Áttekintés

Olyan sokoldalú, mint az Ön élete.

Önt csak akkor érdeklik a dolgok, amikor már megtörténtek?
Ezt a laza beállítottságot nem kell megváltoztatnia a Vianóval. Épp ellenkezőleg – mostantól még jobban felkészült mindenre.


A Viano többféle méretben és kivitelben készül: design- és felszereltségi változatonként háromféle karosszéria-hosszúság kapható. Az pedig, hogy ezen a felületen mit visz magával, a sokféle felszerelési részlet, például a variálható üléssínek jóvoltából, egyedül Önre van bízva.




Karosszéria-változatok


Méretek, igényeseknek.

Úgy véli, hogy a Viano mindig egy kicsit másképp néz ki?
Ez a változatgazdagság és a variálhatóság miatt van. Azt, hogy milyen praktikus lehet egy szép autó, a három karosszéria-változat mutatja: kompakt, hosszú és extra-hosszú. Itt, a kiviteltől függően, akár nyolc személy vagy 4610 liternyi poggyász fér el.

Városi közlekedés közben pedig nagy előny, hogy kompakt méreteinek köszönhetően befér minden garázsba, autómosóba és parkolóházba.

Variálhatóság


Legyen belsőépítész!

Miről van szó? Segíteni kell lánya költözködésénél? Családi kirándulás lesz minden cókmókkal? vagy megbeszélés, kinn a zöldben? A Viano mindenre megfelel. Variálható sínrendszere, amelyen az ülések apró, 25 milliméteres lépésenként csúsztathatók el, a lehető legegyszerűbb. A hátsó egyedi ülések támláját előredöntve pedig asztalkát kapunk.

Még nagyobb mozgásszabadság kellene? Nem probléma! Magától értetődik, hogy az üléseket helytakarékosan előre lehet hajtogatni, vagy néhány kézmozdulattal, szerszám nélkül ki is lehet venni a járműből. Egykettőre Transporter válik a nagyterű Vianóból!

Felszereltségi szintek


Egyéni komfort, új dimenziókkal.

A Viano TREND és AMBIENTE kiviteleinek külön karaktere van, segítségükkel még szabadabban elégíthetők ki a tágasság iránti igények.

Közös vonásuk, ami e kategóriában egyedülállóvá teszi a Vianót: az elegáns design, az intelligens térkihasználás, illetve az etalonnak számító motorok, menettulajdonságok és fordulékonyság.

Rakodóhelyek


A legapróbb részletig átgondolt.

A bepakolás végén még mindig kimaradt sok minden? Akkor törölje ki szótárából a „nem fér el” fogalmat. Okos részleteinek köszönhetően ugyanis a Viano szinte mindennek kínál helyet, amire szükség lehet a mindennapokban.

A sok ügyes polc és zseb mellett rakodóhely van az egyedi ülések alatt, például síléc részére. Be- és kihúzható raktér-padló megkönnyíti a be- és kirakodást. Ott a vezetőajtó palack és pohártartója, az úti elemózsiát opcionális hűtődoboz várja. Akárhová pillant, praktikus megoldásokat talál!

Komfort


Teljesen jól érezheti magát.

Mi az egyik legszebb utazási élmény? Hát persze: amikor pihentebben ér oda, mint ahogy elindult! Mivel pedig mindig sok tennivaló akad az úti előkészületek során, oly sok komforttal van felszerelve a Viano, hogy egykettőre elfelejteni benne minden izgalmat.

Nagyteljesítményű klímaberendezés – a széria TEMPMATIK vagy az opcionális THERMOTRONIC automata – gondoskodik a kellemes utazási hőmérsékletről. Az ergonómikus design- és kezelési koncepció jóvoltából Ön teljesen ellatózultan utazhat. Még jobban tehermentesíti az autóst az elektromos tolóajtó, amely egyetlen gombnyomásra nyílik és csukódik – persze becsípődés elleni védelemmel. A modern rádió és navigátor pedig mindig szórakoztat és tájékoztat, akármerre is vezessen az utazás.

Kiszálláskor pedig az ajtóburkolatba a vezető- és utasoldalon beépített lámpák gondoskodnak kényelemről és biztonságról (széria: AMBIENTE, opció: TREND).

Klíma


Friss levegő, príma klíma

Mindig ragyogóan érzi magát a Viano vezetőhelyén a széria TEMPMATIK klímaberendezéssel.

A felszereltségtől függően tető- és padlócsatornák temperálják az egész utasteret. Hátul kiegészítő hőcserélő van, külön kezelőegységgel.

Kívánságra még nagyobb klímakomfortot teremt a THERMOTRONIC klímaautomata. Számos érzékelője önműködően szabályozza a hőmérsékletet és a levegőelosztást, van napsugárzás-szenzora és automatikus átkapcsolása keringtetésre, amely zárja a szellőzést, ha odakint rossz a levegő minősége.

Üléskoncepció


Ezeken az üléseken hátradőlhet!

Mi kell, hogy a kellemes közérzet skálájának csúcsára kerüljünk? Főképp extraklasszisú ülés – amilyen a Vianóé. A vezető mindent ergonómikusan kezelhet, és egyénien beállítható ülésben foglal helyet. Valamennyi ülést sokféle funkcióval láttak el. Az új, bőrkárpitozású, javított oldaltartású egyedi hátsó ülések [1] kartámaszt és nagymértékben állítható támlát kaptak – itt különösen el lehet lazulni.

A 25 milliméteres raszterű sínrendszeren tetszés szerint lehet elrendezni az üléseket – biztonságosan, könnyedén és mindössze néhány mozdulattal.

Telematika


Csúcskategóriájú tájékoztató-szórakoztató berendezés.

A korszerű audioberendezés (extra felszerelés) egyetlen gombnyomással elérhetővé teszi az aktuális útinformációkat, közleményeket és a szórakoztatást.

Az MP3 lejátszására alkalmas és a telefonbillentyűzetet is tartalmazó Radio Audio 20/25 APS mellett további modern végkészülékeket is tartalmaz az audio-program. Az ajtót a rádiózás és navigáció világába a Audio 50/55 APS rádiós-navigációs rendszer nyitja meg. Ezzel lehet navigálni, telefonálni, SMS-t fogadni és küldeni, vagy egyszerűen csak zenét hallgatni.

A CD-lejátszó használatával 99 zeneszámot tartalmazó MP3-as CD-ket is lehet hallgatni a Viano fedélzetén.
AUX-csatlakozó a kesztyűtartóban, külső készülékek, mint MP3-lejátszó részére, extraként kapható. A készülékeket tartozékként árusított csatlakozó kábel kapcsolja össze a kesztyűtartóban levő 3,5 milliméteres aljzattal. Ezáltal minden lehetőséget megnyit a Viano!

A rendszerek kiváló akusztikáját nagyteljesítményű hangszórók adják. Különösen érvényes ez a 9 hangszórós, külön erősítős opcionális hangrendszerre. Mindegyik ülésen térhatású hangzást biztosít, élvezetté teszi a zenehallgatást. Alapja a digitális erősítő (8x40 watt), a négy magas-, négy közép- és mélysugárzó, valamint egy erős mélynyomó (2x40 watt), reflexdobozzal. Az erősítő és a mélynyomó helytakarékosan az utasülés alatt rejtőzik.

A COMAND APS dinamikus navigációja RDS/TMC-funkcióval és DVD-alapú térképpel működik. Ha Ön egyszerre használja a navigációt és a CD-lejátszót, a COMAND APS önműködően átvált térképes navigációról iránynyilasra. A kombinált műszerben feltűnő, gyorsan értelmezhető irányjelek megkönnyítik, hogy közben a forgalomra figyeljünk.

Az Ön kezében a biztonság.

Amit szilárdan kézben tartunk, az nem csúszik ki a markunkból. Különösen érvényes ez a Viano multifunkciós kormánykerekére, amely a multifunkciós kijelzővel és az audiorendszerrel együtt komfortos és biztos kezelést biztosít. Akár a rádió hangerejét állítaná be, akár telefonhívást kezdeményez vagy a multifunkciós kijelző oldalai között lapozgatna – minden gombnyomásra engedelmeskedik az utasításának.

Légrugózás


Nem kell minden zökkenőt megérezni.

Tükörsima aszfalt, köves út vagy utánfutó-vontatás – az opcionális légrugózással és hátsó szintszabályozással (széria: AMBIENTE, extra: TREND) kiegészített igényes futómű jóvoltából mindenre felkészült a Viano. Gondtalan és kényelmes vele az utazás.

Annak érdekében, hogy a terheléstől függetlenül szinte állandó legyen a Viano padlómagassága, a rendszer állandóan figyeli a hátsó tengely terhelését, és kiegyenlíti a légrugózás szintjét – ez mindenekelőtt utánfutó vagy lakókocsi vontatásakor jön jól. A légrugózás ezenkívül lehetőséget ad az autó hátuljának 50 milliméternyi megemelésére vagy lesüllyesztésére könnyebb így rakodni!

Komfort-futómű


Útközben a hetedik mennyországban.

A még tovább növelt kényelemről az ismét továbbfejlesztett komfort-futómű gondoskodik. Új rugó-/lengéscsillapító-hangolással, valamint új keresztlengőkarokkal és komfort-szilentblokkokkal rendelkezik. Az eredmény hallható és érezhető: jobb gördülési tulajdonságok és alacsonyabb zajszint.

Menetdinamika


Felkészülve a jövőre.

Vianójához három takarékos CDI-dízelmotor közül választhat, melyek teljesítmény és teljesítmény-leadás terén új dimenziókba törnek előre. Mindhárom CDI-dízelmotor teljesíti az EU 5/III kipufogógáz-szabvány előírásait, és az eddigi motorokhoz képest jelentősen csökkentett üzemanyag-fogyasztással, csökkentett károsanyag-kibocsátással és még nyugodtabb járásával tűnik ki. A CDI-dízelmotorok alternatívájaként rendelkezésre áll egy V6-os benzinmotor, 3,5 literes hengerűrtartalommal és 190 kW-os teljesítménnyel, amely már teljesíti az EU 5/I kipufogógáz-szabványt.

A V6-os CDI-dízelmotorhoz es a V6-os benzinmotorhoz alapfelszerelésként a bevált 5 fokozatú automata váltó tartozik.

A 4 hengeres CDI-dízelmotorok ideális partnere az újonnan kifejlesztett ECO-Gear 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó.

A manuális sebességváltós járművek opcionális elindulás-segítője (AAS) emelkedőn könnyíti meg a vezető dolgát, hozzájárulva a Viano komfortos viselkedéséhez.

Szintén kívánságra kapható a 4MATIC összkerékhajtás, amellyel szinte bármilyen időjárási- és útviszonyokra felkészült az autó.

BlueEFFICIENCY hatékonysági csomag


Innováció a fenntartható mobilitásért.

A Mercedes-Benz számára a mobilitás jövőjének felelősségteljes és fenntartható alakítása egyszerre jelent kihívást és kötelezettséget. Az e célhoz vezető út a BlueEFFICIENCY: intelligensen egymáshoz kapcsolódó, innovatív technológiák csomagja, amelyek hozzájárulnak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás érezhető csökkentéséhez. Az új Vianóban a 4 hengeres vagy V6-os CDI-motorokkal most konkrétan megtapasztalhatja a pozitív hatásokat – anélkül, hogy a biztonságról, kényelemről és a vezetési élményről lemondana. Többek között a következő intézkedések képezik a BlueEFFICIENCY hatékonysági csomag részét [1]:

▪ Takarékos, 4 hengeres CDI-dízelmotor, 2 teljesítmény-fokozatban
▪ Egy modern V6-os CDI-dízelmotor (automata váltóval)
▪ Optimalizált fogyasztású ECO Gear [2] 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó
▪ További üzemanyag-megtakarítási intézkedések típuscsaládtól függően (pl. az ECO Start-Stop-funkció2, váltási időpont kijelzés2, ECO kormányszervó-szivattyú, a motoron belüli módosítások, akkumulátorvezérlés és szabályozott üzemanyag-szivattyú és optimalizált gördülési ellenállású gumiabroncsok)

Motorok


Négyhengeres CDI motorok. Erősen húznak, keveset fogyasztanak.

Az új, közös nyomócsöves CDI dízelmotorok erőteljes benyomást keltenek. A Viano CDI 2.0 (100 kW) és a Viano CDI 2.2 (120 kW) lenyűgöző teljesítménykifejtéssel és nagy húzóerejével villanyozza fel vezetőjét. Mindkettő nagyon halkan működik, és keveset fogyaszt, egyben kevés káros anyagot bocsát ki. Ráadásul a széria dízel-részecskeszűrő szinte teljesen kiküszöböli a koromképződést.

A CDI motoros, hátsókerék-hajtású modellek alapfelszerelése a rövid mozdulatokkal kapcsolható hatfokozatú sebességváltó, amely sportos és takarékos vezetést tesz lehetővé. Kívánságra érintőkapcsolású ötfokozatú automata kapható. Az opcionális összkerékhajtással ellátott járműveket kizárólag automatával szerelik fel.

A 4 hengeres CDI-dízelmotorok ideális partnere az újonnan kifejlesztett ECO-Gear 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességválto. A nagyobb váltóterpesztésnek, a szélesebb áttételtartománynak és a fordulatszám-szint csökkentésének köszönhetően jelentősen hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez.

További pozítívum, hogy az ASSYST karbantartás-figyelő rendszer segítségével a karbantartási költségek alacsonyan tarthatók.

V6-os CDI motor, lenyűgöző teljesítménnyel.

A Viano csúcsmotorja a V6-os CDI, amely 165 kW teljesítményével és 440 Nm nyomatékával fölényesen oldja meg a legnehezebb feladatokat is.

Teljesíti az EU5/III szabványt; korszerű piezo-porlasztói a legnagyobb pontossággal fecskendezik be a gázolajat a hengerekbe. A hagyományos mágnesszelepekkel összehasonlítva e technika csökkenti a fogyasztást és az emissziót, ezenkívül csendesebbé teszi a motor járását. Segít a takarékoskodásban az alapfelszereléshez tartozó ASSYST karbantartási rendszer is.

A V6 CDI motor a V6-os benzinmotorhoz hasonlóan kizárólag a bevált ötfokozatú automatával készül.

V6-os benzinmotor, kifinomult működéssel.

A Viano 3.5 új, hathengeres (190 kW) agilis és nyugodt járású motorja elektronikus vezérléssel teszi örömmé a vezetést. A kipufogógáz legkorszerűbb kezelése példásan kis mértékben terheli a környezetet (teljesíti az EU5/I szabványt).

A V6-os benzinmotorhoz az érintőkapcsolású ötfokozatú automata kapcsolódik.

Magától értetődően a benzinmotorokon is alkalmazzák az intelligens ASSYST karbantartási rendszert.

Dízel részecskeszűrő


Befektetés a jövőnkbe.

A környezetvédelem terén is csúcs a Vianót kategóriájában elsőként szerelték fel dízelmotorjait szériában részecskeszűrővel.

Ez több mint 95 százalékkal csökkenti a kormozást, mégpedig adalékanyag és kiegészítő karbantartás nélkül, öntisztítóan.

Hajtás


Hátsókerék-hajtás. Tolóerő az örömautózásért.

Mindegy, hogy síkos téli utakon kell közlekedni, vagy hajószállító utánfutóval lemenni a tengerparthoz – a Viano hátsókerék-hajtása fölényesen nyugodt haladást biztosít, és közben észre sem venni semmilyen befolyást a kormányon.

Magashegyi hágóutakon, az egész családdal és poggyásszal a fedélzeten, szintén rábízhatja magát a szinte mindig egyformán jó útfogásra. Mindez kiváló vezethetőséggel és menettulajdonságokkal párosul, kiváló menetkényelem mellett.

Ha ott felejtett valamit, nem nehéz visszafordulni: hátsókerék-hajtásának köszönhetően nagyon mozgékony a Viano fordulóköre lakóautóhoz képest meglepően kicsi, 11,8 méteres.

Összkerékhajtású Viano 4MATIC. Maga a biztonság!

Elindulás, gyorsítás, kanyarodás jégen, havon vagy avaron, rossz úton vagy utánfutóval: a 4MATIC veszélyes helyzetekben még stabilabbá teszi a Vianót az állandó összkerékhajtás.

A 4MATIC állandó összkerékhajtás [1] 35:65 arányban osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó tengely között. A 4MATIC nem tartalmaz mechanikus differenciálzárat, hanem 4ETS elektronikus trakciós rendszerrel működik. Ez egyedileg, önműködően lefékezi a túlforgó kereket, egyidejűleg megnövelve a hajtónyomatékot a jobb útfogású kerekeken. Eredményképpen sokféle menethelyzetben javul a menetstabilitás: jégen, havon, avaron, rossz úton, esőben és utánfutó vontatásakor.

Még hatékonyabb az összkerékhajtás, mert a 4MATIC rendszerrel összehangolt 4ETS tartalmazza a legújabb generációs ESP® menetstabilizálót is.

Elindulás-asszisztens


Könnyedén a meredek kaptatón.

A manuális sebességváltós Vianók elindulását az ESP®-be integrált, de extraként rendelhető elindulás-asszisztens (AAS) segíti (automata váltóművel szerelt modellek esetén széria).

Emelkedőn elinduláskor nagy könnyebbség, hogy a fékpedál felengedése után az elindulás-asszisztens még kb. 2 másodpercig megtartja a féknyomást, így átléphetünk a gázpedálra, mielőtt visszagurulna az autó. Amint indulási szándékot észlel az AAS, megszűnik a féknyomás. Ezzel a legmeredekebb kaptatón is könnyű nekiindulni a Vianóval.

Biztonság


Helyezze biztonságba kincseit!

A józanságot a Mercedes-Benz színvonalú biztonsági koncepció képviseli. Ennek révén képes a Viano megfelelni az aktív és passzív biztonság magas követelményeinek.

A korszerű karosszéria stabil túlélőtérré teszi a Vianót, amely messzemenően védi utasait, ha történne valami. A koncepcióból nem hiányoznak a légzsákok sem.

Az összehangolt koncepcióhoz tartoznak, az ésszerű részletek mellett, mint az adaptív féklámpa, az elektronikus vezetőtámogató berendezések is: például a legújabb generációjú ESP® menetstabilizáló, opcionális ESP® utánfutó-stabilizálóval.

Észlelés


Bi-Xenon-fényszórók: világosabban, távolabbra, biztosabban.

Az új bi-xenon fényszórók, integrált kanyarvilágítással, ködlámpával és LED-es nappali menetfénnyel (alapfelszereltség a Viano AMBIENTE eseteben) nemcsak jobban megvilagitják az utat és a környezetet: az iranyjelző működtetesekor (befordulás-vilagitás), ill. kanyarodáskor, meghatározott kormány-elfordítási szögnel (statikus kanyarvilágítás) a megfelelő oldalon található ködlampa bekapcsolódik.

Külső tükrök: a teljes áttekinthetőség érdekében.

Az elektromosan állítható- és fűthető külső tükrök segítségével megfelelően érzékelheti a környezetet. A tükrökbe integrált irányjelzők segítségével biztonságosabb a kanyarodás. Rendelésre a tükrök automatikusan visszahajtódnak - így szűk helyeken való parkolás befejezése után a központi zár használatakor tükrei egy gombnyomásra behajtódnak.

Fény- és esőszenzor: különösen érzékeny.

A rendelhető fény- és esőszenzora hirtelen bekövetkező sötétedéskor, alagutakban való autózás közben segíti a vezetőt környezete biztos érzékelése érdekében.

Az érzékelő ezen kívül reagál a szélvédőt érő csapadékra és automatikusan bekapcsolja az ablaktörlőt az eső erősségéhez mérten.

Menetstabilitás


ADAPTÍV ESP®. Mindenkor, mindenhol.

Az ADAPTIVE ESP ® egy innovatív menetdinamikai szabalyzórendszer, amely elsőkent veszi figyelembe a gépkocsi terhelési állapotát is. Bizonyos veszelyés helyzetekben, mint pl. a kisodródás, az egyes kerekekre ható célzott fékezésekkel és a motorteljesítmény megfelelő szabályozásával aktívan beavatkozik, és támogatja a vezetőt a vészhelyzet leküzdésében. Az ADAPTIVE ESP ® egyesíti a blokkolásgátló (ABS), a kiporgésgátló (ASR), az elektronikus fékerőelosztó (EBV), a fékasszisztens (BAS) és az elindulás- asszisztens (AAS – extrakent rendelhető) funkcióit, egyidejűleg kiegészítve azokat a menetstabilitás növelésével.
Az ESP ® vontatmány-stabilizálás ezen túlmenően vontatáskor is növeli a biztonságot.

ABS. Fék, amelyik nem blokkol.

Kritikus helyzetekben gyakori, hogy a másodperc töredékén múlik minden. És minden mozzanat számít.

Az ABS megakadályozza, hogy fékezéskor blokkoljanak a kerekek. Érzékelők figyelik folyamatosan minden egyes kerék forgássebességét. Mielőtt blokkolni kezdene a kerék, lecsökken ott a féknyomás. A veszély elmúltával megint emelkedik a nyomás. Az ABS vészfékesés közben is megőrzi a jármű kormányozhatóságát. Ha működésbe lép az ABS, azt a fékpedál lüktetéséből lehet észrevenni.

BAS. Fékezés maximális erővel.

Kutatómérnökeink menetszimulátoron állapították meg például, hogy vészfékezéskor vonakodva lépnek a pedálra az emberek. Ez a felismerés vezetett a fékasszisztens kifejlesztéséhez, amely érzékeli a fékpedál megnyomásának sebességét, felismeri a vészfékezési helyzetet, és önműködően megnöveli a féknyomást. Közben az ABS gondoskodik arról, hogy ne blokkoljanak a kerekek.

ASR. Hogy rendesen megkapaszkodjanak a kerekek.

Egy gyors elindulás, egy hirtelen gyorsítás nedves vagy laza talajon, és már ki is pöröghet egy van két hajtó kerék. A Viano kipörgésgátlója hathatósan akadályozza meg ezt. A kipörgő kereket önműködően lefékezi, a motorteljesítményt pedig csökkenti. Javul a menetstabilitás és az útfogás.

Adaptív féklámpa


Egy valós érték a biztonságos utazásért.

Az adaptív féklámpa azáltal fokozza a biztonságot, hogy vészfékezéskor jobban láthatóan figyelmeztet.

Ennek érdekében vészfékezési helyzetben mind a három féklámpa villogni kezd. Ezzel figyelmezteti a mögöttünk jövő jármű vezetőjét és lerövidíti reakcióidejét. Ha álló helyzetig fékezünk, automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó.

Légzsákok és biztonsági övek


Amikor döntő a visszafogottság.

Ha mégis bekövetkezne valami, nagyfokú biztonságot nyújt a Viano.

A vezető és az első utas frontlégzsákja alapfelszerelés. Az ülésfoglaltság-felismerő gondoskodik róla, hogy csak akkor nyíljon ki az utasoldali légzsák, ha ül ott valaki. Kívánságra beépítenek vezető- és utasoldali oldal- és függönylégzsákot [1] is, amelyek erős oldalütközéskor védik az ember fejét és mellkasát a súlyosabb sérülésektől.

Valamennyi ülésen hárompontos biztonsági öv rögzít gyorsan és biztosan. A vezető és az első utas ülésénél övfeszítő és erőhatároló csökkenti a frontális ütközéskor fellépő erőhatásokat. Az överő-határolás szintjét összehangolták a frontlégzsákokkal. Tökéletesen összejátszott csapat!

Utascella


Ezúttal hasznos az energiazabálás.

Otthon érezni magunkat annyit jelent, hogy biztonságban tudjuk magunkat. Éppen ezt kínálja a Viano. A karosszéria nagyszilárdságú utascellája és teherviselő struktúrája a passzív biztonsági koncepció magja. Az utasok védelmét energiaelnyelő deformációs zónák fokozzák, például a jármű elejében. A magas biztonsági színvonalhoz hozzájárul a védelem az oldalütközés, a felborulás és az utoléréses ütközés ellen is.

Gondolva a bagatellkárokra, megkönnyítették a karambolos javítást. Az első és a hátsó lökhárító például leszerelhető elemekből áll, és ezekben energiaelnyelő gyűrődő zóna van. Kisebb baleset után egyszerűen és olcsón lehet ezeket a részeket megjavítani vagy kicserélni.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország