468x60 Ads

­
Kabriózás

Színtiszta roadster.

Engedje be az új SLK-ba a napsugarakat és próbálja ki a nyitott autózás összehasonlíthatatlan érzését.


Nyitva vagy csukva?

A teljesen elektromos működésű Mercedes-Benz Vario-tető gombnyomásra 20 másodperc alatt változtatja sportos kabrióvá a roadstert. Kívánságra kapható színezett Panoráma-Vario-tetőként is. A polikarbonát-betét mérsékli a napsugárzást és kellemes atmoszférát teremt az utastérben.

A szintén opcionális MAGIC SKY CONTROL Panoráma-Vario-tető az autóipar világújdonsága. Az új SLK az első sorozatgyártású autó, amely ezzel az innovációval kapható. A tető üvegrésze gombnyomásra, másodpercek alatt színeződik el sötétről átlátszóra, vagy fordítva. Ezáltal csukott tető alatt is élvezhetik az ég látványát az utasok. Elsötétített állapotban jelentősen csökkenti a belső tér felmelegedését.




Hosszabbítsa meg a kabrió-idényt.

Ha túl huzatos lenne nyitott tetővel autózni, azonnal kéznél van a szélfogó (opció). Pillanatok alatt felszerelhető a bukócsövek közé, és jelentősen csökkenti a zavaró légörvénylést.

A lehető legjobban megszünteti a légörvénylést az innovatív AIRGUIDE szélfogó. Ez átlátszó plexilemezekből áll, amelyeket a bukócsőre kell helyezni. Ezáltal a vezető és az utas külön-külön szabályozhatja a levegő cirkulálását, anélkül, hogy hátrapillantásuk korlátozva lenne. Ha nincs szükség a szélfogóra, a plexielemek egyetlen mozdulattal eltüntethetők a bukócsövek mögött.

Az opcionális bőr- és nappabőr felszerelés különleges bevonatot kap, amely erős napsütésben jelentősen csökkenti az ülés felmelegedését, fokozva a komfortot.

Design


Küllem.

Génjeiben van az igéző design. Az SLK a vezetés örömét és élvezetét ötvözi. Nyúlánk, markáns légbeömlőjű orra kinyilvánítja hozzátartozását a Mercedes-Benz sportautó-családjához. Kupészerű oldalnézete, amely izmos hátsó sárvédőbe és rövid farba megy át, már álló helyzetben is jelzi rámenősségét. A Vario-tető kinyitva eltűnik a csomagtartóban, a roadsterekre jellemző körvonalakat adva.

Utastér.

Ami kívül a dinamika, az odabent a sportos luxus. A kiváló minőségű anyagokat gondosan válogatták és kombinálták. A sportos design ergonómikusan és intelligensen irányul a vezetőre. Az autóversenyzésre emlékeztet az alul laposított, háromküllős, nappa bőr multifunkciós sportkormány, valamint a sportülések integrált fejtámlája. Ezüstös krómfelületek és a középkonzol szálkefélt alumínium burkolata hangsúlyozzák ki egészen különleges módon az új SLK sportos karakterét.

Hajtás és futómű

Benzinmotorok


Négyhengeres benzinmotorok: SLK 200 BlueEFFICIENCY és SLK 250 BlueEFFICIENCY.

A tökéletesített, 1,8 literes, négyhengeres motor közvetlen benzinbefecskendezése, két felülfekvő vezértengelye, változó vezérlése és turbófeltöltése a nyomaték és a teljesítmény csúcsértékeit adja, időszerűen csekély fogyasztással és emisszióval. A közvetlen benzinbefecskendezés optimalizált égésfolyamattal használja ki maximálisan az üzemanyagot. A változó vezérlés nagyon jó hengertöltést eredményez, ezáltal fogyasztási előnyt nyújt. Ilyen hatású a súrlódás és a súly csökkentése is. Két kiegyensúlyozó tengelyükkel mindenféle fordulatszámon rezgésmentesen járnak a motorok, sportos hangjukat hanggenerátor kelti.

A négyhengeres benzinmotor kétféle teljesítménnyel kapható: SLK  200 BlueEFFICIENCY 135 kW és 270 Nm nyomatékmaximum, SLK 250 BlueEFFICIENCY 150 kW és 310 Nm nyomatékmaximum.
Mindkét motor, a választott váltóműtől függetlenül, ECO Start-Stop funkcióval készül, amely benzint takarít meg a piros lámpánál és dugóban, kímélve a környezetet. Természetesen megfelelnek a szigorú Euro 5 emissziós előírásainak is.

(SLK 200 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,1–6,8 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 142–158 g/km; SLK 250 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,2–6,6 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 144–153 g/km)[1]

V6-os benzinmotor: SLK 350 BlueEFFICIENCY.

Az elődmodellhez képest több mint 20 százalékkal csökkentett fogyasztás és ennek megfelelően csekély CO2-emisszió, fokozott dinamika mellett – ez az SLK 350 BlueEFFICIENCY mérlege. Ezek az előnyök főképp a Mercedes-Benz közvetlen benzinbefecskendezés legújabb nemzedékének köszönhetők. Sugárvezérelt égésfolyamattal, nagy nyomással és piezo-porlasztókkal működik. A teljesítmény 225 kW, a nyomaték maximuma 370 Nm, 3.500/percnél. A fogyasztás csökkentésében szerepet játszik a szériaszerű ECO Start-Stop funkció, a teljesen új szívó- és kipufogórendszer, a segédberendezések szabályozása, az intelligens generátorvezérlés és a következetesen könnyűszerkezetes felépítés is. Ugyanakkor nagy élmény a hathengeres motor vezetése: már alacsony fordulatszámról határozottan ugrik és az egész tartományban kulturáltan viselkedik. Ehhez járul a rezonancia-szívócsővel keltett komoly motorhang.

(SLK 350 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 7,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 167 g/km)[1]

[1] A közölt fogyasztási és CO2-emissziós adatokat az előírt mérési eljárással (80/1268/EWG jelenleg érvényes megfogalmazás) állapították meg. Az adatok nem egy adott járműre vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, hanem kizárólag a különböző autótípusok összehasonlítására szolgálnak.

Váltómű


Az SLK a legmagasabb szintű élénk gyorsulást nyújtja. Aki pedig gyorsan jár, annak gyorsan kell kapcsolnia. Ezért az egyes motorok erejét az illető modell temperamentumához optimálisan illesztett váltómű továbbítja.

Hatfokozatú sebességváltó.

Az SLK 200 BlueEFFICIENCY alapfelszerelése hatfokozatú sebességváltó[1]. Rövid mozdulatokkal, precízen kapcsolható, a motor teljesítményét, a váltómű áttételeit és a hátsó híd áttételét pontosan összehangolták. A kombinált műszerben felkapcsolás-jelző segíti a különösen hatékony vezetési stílust.

7G-TRONIC PLUS hétfokozatú automata.

Az SLK 350 BlueEFFICIENCY alapfelszerelése az optimalizált hatásfokú 7G-TRONIC PLUS hétfokozatú automata, amely opcióként kapható az SLK 200 BlueEFFICIENCY és az SLK 250 BlueEFFICIENCY modellekhez is. A 7G-TRONIC PLUS már új nyomatékváltó-nemzedékkel készül, a dinamikus reakciók, a tartósság, a tovább csökkentett zajszint és a jelentősen leszorított benzinfogyasztás hegyében. Az utóbbiban szerepet játszik a széria ECO Start-Stop funkció is, amely piros lámpánál és dugóban automatikusan leállítja a motort. A ECO Start-Stop hét fokozata mindig optimális fordulatszámot rövid váltási időket és lágy kapcsolásokat eredményez. Ugyanakkor élvezetesebb a vezetés, mert élénken gyorsul a jármű, és nagyon erősen húz. Ha gyorsan meg kell ugrani, egyszerre több fokozattal visszakapcsol. A középkonzoli kapcsolóval két menetprogram: „E“ (Economic) illetve „S“ (Sport) választható, ha pedig az opcionális kormánybillentyűkkel rendelik meg az autót, akkor ezekhez még egy harmadik is járul, a még gyorsabb kapcsolásokat eredményező „M“ (Manual).

Futómű


Sportosan hangolt futóművével az SLK már alapkivitelében is dinamikus autózásra kész – miközben meglepően komfortos marad. Ám még tovább fokozható a vezetés élménye a sportfutóművel vagy a menetdinamikai csomag választható hétféle futómű- és váltómű beállításával.

Direkt kormánymű
Menetdinamikai csomag
Sportfutómű

Komfort


A belső értékek forradalma.

Nem csak kívülről szembetűnő az új SLK sportossága – belül is folytatódott az átalakulás. Új műszerfal, igényes felületek, sportosan elegáns dekorációk és műszaki újdonságok jellemzik a dinamikus roadstert.

Ambiente-világítás
Klíma
AIRSCARF fejtér-fűtés
Üléskomfort
AIRGUIDE elforgatható szélterelő elem


Multimédia-rendszerek és navigáció



Multimédia-rendszerek és navigáció.

Az új SLK a fülnek is rengeteg élményt kínál. Innovatív komfort -és navigációs berendezés gondoskodik arról, hogy Ön élvezhesse az autózást, anélkül, hogy célját szem elől tévesztené.

Audio 20 CD
Becker® MAP PILOT az Audio 20 CD-hez
Digitális rádió - DAB
Komfort telefon
Harman Kardon® Logic 7® surround-hangrendszer
Media interface
COMAND Online multimédia-rendszer

[1] A COMAND Online-hoz ingyenes térképfrissítés jár 39 európai országról, amelyet az autó első forgalomba állításától három éven belül lehet feltölteni az Ön Mercedes-Benz partnerénél.

[2] Az Internet-kapcsolathoz erre alkalmas mobiltelefon szükséges, Bluetooth® csatlakozással.

Asszisztens rendszerek



Az izgalommentes közlekedéshez számos asszisztencia-rendszer áll rendelkezésre, amelyek nyílt úton és nehéz manőverezés közben egyaránt segítik és támogatják a vezetőt.

ATTENTION ASSIST fáradtság-felismerő rendszer
PARKTRONIC parkolássegítő, bemanőverezővel
Sebességhatár-asszisztens
Intelligens Világítás Rendszer

Biztonság


Átfogó biztonsági koncepció.

A Mercedes-Benz átfogó biztonsági koncepciója négy fázisra tagolja az autóbiztonságot:

Menet közben a jármű támogatja vezetőjét abban, hogy idejekorán felismerhesse és megoldhassa a kritikus helyzeteket. A második fázisban, tehát veszély esetén, számos megelőző intézkedés lép életbe, a sérülésveszély csökkentése érdekében. Balesetkor pedig a passzív biztonság kiterjedt rendszerei óvják hatásosan az utasokat. A negyedik aspektus a baleset utáni fázist öleli fel – ilyenkor például a vészvillogó önműködő bekapcsolása gondoskodik a következmény-balesetek kockázatának csökkentéséről.


Biztonságos vezetés.

A legtöbb baleset már jóval az ütközés előtt megkezdődik – figyelmetlenség, rossz látási viszonyok vagy előre nem látható veszély miatt. Ezért szerelik fel az új C-osztályt innovatív biztonsági- és asszisztencia-rendszerekkel, amelyek a mindennapokban hozzájárulnak az ellazult autóvezetéshez, illetve kritikus helyzetekben javítják a vezető észlelését, és támogatják őt a megoldásban.

DISTRONIC PLUS követési távolság szabályozó
Adaptív féklámpa
ATTENTION ASSIST fáradtság-felismerő rendszer
BAS fékasszisztens
ADAPTIVE BRAKE fékrendszer
Intelligens Világítás Rendszer


Veszély esetén.

Amikor a Mercedes-Benz 2002-ben bemutatta a PRE-SAFE® rendszert, az a gondolat állt az előtérben, hogy a balesetek előtt értékes másodpercek telnek el – többnyire kihasználatlanul. Ezt az időt hasznosítja a lehető legjobban a Mercedes-Benz opcionális PRE-SAFE® biztonsági rendszere. Az ESP® és a BAS érzékelői felismerik a kritikus menethelyzeteket, mint az erős alul- vagy túlkormányzottság, veszélyes kormánymozdulat, pánik- és vészfékezés.

Az új SLK PRE-SAFE® elektronikája kiértékeli ezeket az információkat, és jellegzetes veszélyhelyzet esetén megelőző intézkedéseket vezet be az utasok védelmére: képes automatikusan működésbe hozni az övfeszítőket, az ütközéshez kedvező pozícióba hozni az elektromosan állítható, memória-funkciós első utasülést és önműködően becsukni az oldalablakokat



Baleset során.

Az új SLK példásan, átfogó asszisztencia-rendszerekkel támogatja vezetőjét a mindennapi közlekedésben. Ha mégis baleset történne, sokféle innovatív biztonsági felszerelés segít a baleset következményeinek mérséklésében.

Már a nagyszilárdságú utascella és a gyűrődő zónák is nagyfokú biztonságot eredményeznek. Nagy szerkezeti szilárdságot ad az erősített A-oszlop és a bukócső is.

A baleset helyzettől függően a hat légzsák és az övrendszerek léphetnek működésbe. Az érzékelők csak azt az utasvisszatartó rendszert indítják be, amelyre ténylegesen szükség van.

Az SLK adaptív frontlégzsákjai az ütközés prognosztizált súlyosságától függően két fokozatban nyílhatnak ki (enyhe balesetben csak részlegesen fújódik fel a légzsák). Bizonyos erősségű oldalütközéskor csak az ütés felőli oldalon működik az újonnan kifejlesztett fej- és oldallégzsák. A fejlégzsák az ajtó belső oldalának felső szegélyéből nyílik ki, az oldallégzsákot az üléstámla külső oldalában helyezték el.

Az ütközésre aktív fejtámlák fokozzák az utasok védelmét és hozzájárulnak az ostorcsapás-nyaksérülés veszélyének mérsékléséhez. Utoléréses ütközéskor a fejtámla 40 milliméterrel előre- és 30-cal felfelé mozdul, korábban megtámasztva az utas fejét.

Az aktív motorháztető (széria) a rázuhanó gyalogos vagy kerékpáros sérülésveszélyét csökkenti 25 és 55 km/órás sebesség között. A test felfogása érdekében a motorháztető hátsó szegélye, rugóerő hatására, 8,5 centiméternyit felemelkedik.




Baleset után.

A következménykárok mérséklése és az utasok mentésének megkönnyítése érdekében a baleset jellegének és súlyosságának megfelelő különféle intézkedések történhetnek: a motor automatikusan leállhat, az üzemanyag-ellátás megszakadhat. Önműködően bekapcsolódhat a vészvillogó és a belső szükségvilágítás, adott esetben egy kissé lesüllyednek az oldalablakok, az ajtózárak pedig automatikusan kioldanak. A Mercedes-Benz által a mentők részére előrelátóan kidolgozott mentési vezérfonal teszi kerekké a teljességre törekvő biztonsági filozófia eredményeit. Ezt világszerte, több nyelven le lehet tölteni az Internetről.

Környezettudatosság


Környezetbarát koncepciók.

A Mercedes-Benznél a BlueEFFICIENCY név jelenti a jövőbe mutató egyedi műszaki megoldásokat, illetve fogyasztást és az emissziót optimalizáló innovatív intézkedéscsomagokat.

Hatékony technológiák az új SLK roadsterben.

Az új motornemzedék közvetlen befecskendezése, méretcsökkentése, növelt sűrítése és turbófeltöltése csúcsszintű nyomatékot, teljesítményt és csendességet eredményez. Innovatív motortechnika révén jelentősen csökkentették az emissziót és a fogyasztást az elődmodellekhez képest.

Intézkedéscsomagok az új SLK roadsterben.

A motorizáltságtól függően számos különféle BlueEFFICIENCY intézkedést és környezetkímélő megoldást.

Néhány példa:

▪ Áramvonalas tükörházak
▪ Csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok
▪ ECO Start-Stop funkció
▪ Energiatakarékos vezérlésű segédberendezések, igényszerű működéssel (szervokormány-, benzin- és olajszivattyú)
▪ Generátorvezérlés (trakciós üzemben lekapcsolva)
▪ A teljes motorpaletta Euro 5-ös
▪ Szükség szerint vezérelt klímakompresszor
▪ Pillanatnyi fogyasztás kijelzése
▪ Motortechnikák, mint közvetlen befecskendezés és turbófeltöltés
▪ Optimalizált aerodinamika: állítható hűtőzsalu az SLK 200 BlueEFFICIENCY modellben
▪ Felkapcsolás-jelző a manuális váltóval szereltmodellekben

Edition 1 - egyedi modell



Külső megjelenés.

Dinamikus, igényes és exkluzív. Ezek az új SLK Edition 1 meghatározó tulajdonságai.

Az új SLK bevezetésére kihozott különkiadás felismerhető például a sárvédők decens „Edition 1“ emblémájáról, valamint a csak ehhez kapható, Titán-szürkére festett, fényesre esztergált AMG könnyűfém-kerekekről.

A Panoráma-Vario-tető a tágasság érzését adja, az exkluzív designo magnó gleccser-szürke fényezés és az AMG Styling pedig aláhúzza az Edition 1 erőteljes sziluettjét. Ezeken kívül fekete fényszórókeret és sötétített hátsó lámpa fokozza a különkiadás megjelenésének imponáló hatását. A menetdinamikai csomag adaptív lengéscsillapítása, a direkt kormányzás és a Torque Vectoring Brake fék még közvetlenebb vezetési élményt ad.

Utastér.

Csak a legigényesebb anyagok kerülhettek az Edition 1 utasterébe.

A sportos üléseket például kizárólag az Edition 1-ben burkolja designo nappabőr, fekete/titán gyöngyház kivitelben. Mind az ülés, mind az ajtók középrésze designo jegyeket visel. Válogatott nappabőr borítja az ajtók kartámaszát és a középkonzolt is, akárcsak a váltó-választókart és a szőnyeget. Éjszaka a SOLAR piros hangulatvilágítás teremt kellemes atmoszférát.

A vezetőhelyen azonnal szembe ötlik a kombinált műszer és a kormánykerék váltóbillentyűinek (automata esetén) „Kockás zászló” motívuma. Fokozott kényelemről és kellemes klímáról a fűthető ülések mögé bepattintható szélfogó és az újszerű AIRSCARF fejtér-fűtés gondoskodik.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország