468x60 Ads

­
Roadsterfeeling

A legenda él – gyors, erős és összetéveszthetetlen.

Az SL a legendás, 1954-es SL 300 óta a világ legimpozánsabb automobiljai közé tartozik. Ez a két betű a Mercedes-Benznél egyet jelent az eleganciával, a sportos vezetéssel és az innovatív technológiával. Ezt a hagyományt az SL új generációja is követi.A roadster par excellence összeköttetést teremt a sportos élvezet és a lehető legnagyobb kényelem között, a szabad ég alatti vezetés elragadó élményével.





Jövőbemutató technika, biztonságos és kényelmes.

Az új SL Roadster műszaki szempontból is a saját ligájában játszik. Számtalan asszisztens- és kényelmi rendszer biztonságosabbá és mindenekelőtt kényelmesebbé a vezetést.

Az extraként rendelhető AIRSCARF nyakszirtfűtés nyitott tetővel való autózáskor a vezető és az első utas nyakát, vállát és fejét kellemes meleggel kényezteti. Az új elektromos szélfogó (extra) a középkonzolon található gomb megnyomására a lehető legjobb szélvédelemről gondoskodik. Finom szövésű textil hálóból készült és behúzott állapotban láthatatlanul belesimul a hátsó tér borításába.

Kevesebb, mint 20 másodperc alatt a szabad ég alatt.

Védetten és mégis szabad kilátással az égre. A vario-tető felteszi az új SL Roadsterre a koronát. Kevesebb, mint 20 másodperc alatt eltűnik az autó farában. Olyan helytakarékosan, hogy még akár 235 liter csomagtér-térfogat is rendelkezésére áll. Zárt tetőnél akár 356 liter használható.

Ezen kívül az új SL Roadster utasterében olyan nyugalom várja, mint egy coupéban. A zajok, a szél és az időjárás viszontagságai egyszerűen kívül maradnak.

Még lélegzetelállítóbb roadster-feelinget kínál az extraként rendelhető panoráma vario-tető. nagy üveg-tetőelemmel, valamint napellenző rolóval rendelkezik és segítségével az utastér még világosabbá és barátságosabbá válik. A szintén kívánságra rendelhető panoráma vario-tető, MAGIC SKY CONTROL-lal az új SL egyik innovációja. A tető polikarbonát-eleme gombnyomásra néhány másodpercen belül sötétből átlátszóvá változik, vagy fordítva. Így egy roadster kilátását élvezheti, egy zárt gépkocsi kényelme mellett.

Design


A hagyomány kötelez.

Az új SL Roadster jövőbemutató designja inspirál és teret hagy a képzelőerőnek. A fenséges formavilág, az igényes anyagok és a manufakturális jellegűen aprólékos kidolgozás stílusteremtő műalkotássá teszik az új SL Roadstert.

Külső megjelenés – lendületes formák.

Az új SL Roadster fellépése határozottan férfias. A dinamikus vonalvezetés a sportos orrtól a kifejező farig egységes formát alkot és csak sejteti a belső értékeket. A motor az első sárvédőkön található markáns légbeömlőkön át lélegzik.

Akár csukott vario-tetővel vagy nyitott állapotban – a haladás és hagyomány összjátékára építő, a teljes körű esztétikumot célzó design az új SL Roadsterben tökéletesen megvalósult.

Exkluzív fényezések és számtalan új sportos keréktárcsa hangsúlyozza a luxussportkocsi kiegyensúlyozott arányait.

Belső tér – sportos luxus.

A fenséges belső tér formavilága egységes. Az íves műszerfal egy folyamatos egységet képez az ajtók felső peremével és ergonomikusan és intelligensen a vezető felé irányul. Feltűnők a szellőzőfúvókák a homlokfalon, melyek „turbina szerűek“ és a Mercedes-Benz sportkocsik történetére való érzelmi utalást jelenítik meg.

A 3 küllős multifunkciós sportkormány, galvanizált küllőkkel, alul lapított és szintén a versenysportra emlékeztet. Ugyanez igaz a színes kijelzővel rendelkező kombinált műszerre és két klasszikus kerek műszerére, háromdimenziós skálagyűrűkkel és hátulról megvilágított skálával.

Számtalan, válogatott fafajtákból vagy alumíniumból készült díszítőelem erősíti a gépkocsi luxus-jellegét.

A kényelmes ülések designja magáért beszél. A alapfelszereléshez tartozó fekete szövet/bőr kombinációjú kárpitozás vagy a kívánságra rendelhető válogatott bőrváltozatok nemcsak kellemes tapintásúak, hanem a napfényt is visszaverik.

Az extraként rendelhető hangulatvilágítás, három, egyénileg beállítható színtónusával (SOLAR narancs, SOLAR piros és SOLAR) éjszakai autózáskor gondoskodik a belső tér indirekt hangulatvilágításáról. A műszerfalon és az ajtók díszítőelemei alatt található világító felületek kiemelik a belső tér vonalvezetésének ívelt formáit és egyedülálló atmoszférát teremtenek.

Meghajtás és futómű

Benzinmotorok


Erőteljesebb, mint valaha és olyan takarékos, mint még soha.

A tiszta vezetési élményről és a roadster zavartalan élvezetéről az új BlueDIRECT motorok gondoskodnak az új SL Roadsterben. Optimálisan alkalmazkodnak a járműkategória követelményeihez.

Az új 6- és 8 hengeres motorok a legmodernebb technikát képviselik, a futáskultúrát, valamint az ökológiai hatékonyságot a legmagasabb szintű agilitással és menetdinamikával egyesítik.

6 hengeres benzinmotor: SL 350 BlueEFFICIENCY

Az innovatív BlueDIRECT V6-os hajtómű az új SL 350 BlueEFFICIENCY-ben következetesen könnyűszerkezetes megoldásokkal készült. Piezo befecskendező-fúvókákkal, sugárral irányított közvetlen benzinbefecskendezéssel, hengerenként négy szeleppel, valamint szívó- és kipufogóoldalon egyaránt állítható vezérműtengelyekkel rendelkezik.
Ezeknek a jövőbemutató technológiáknak az alkalmazásával maximális teljesítmény és hatékonyság érhető el.
▪ Hatékony égés: sugárral irányított égési eljárás, nagynyomású befecskendezéssel piezo befecskendező-fúvókákkal.
▪ Az erőforrások kímélése: kb. 30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás az elődmodellhez képest, és ennek megfelelően alacsonyabb CO2-kibocsátás, nagyobb dinamika mellett.
▪ Intelligens hatékonyság-fokozó technológiák: A fogyasztás-csökkentéshez a továbbfejlesztett égési eljárás mellett az alapfelszereléshez tartozó ECO Start-Stop funkció, a teljesen új szívó- és kipufogórendszer, a szabályozott segédberendezések, az intelligens generátor-vezérlés, valamint a következetes könnyűszerkezetes építési mód is hozzájárul.
▪ Élvezetes autózás minden fordulatszámon: a 225 kilowatt teljesítményű motor már alacsony fordulatszámon is erőteljes fellépést biztosít, magas szintű futáskultúra mellett az egész fordulatszám-tartományban.
▪ A teljesítmény hallható: az erőteljes motorhangról egy speciális rezonancia-szívócső gondoskodik.

8 hengeres benzinmotor: SL 500 BlueEFFICIENCY

A BlueDIRECT 8 hengeres motor az új SL 500 BlueEFFICIENCY Roadsterben egyet jelent a legmagasabb fokú magabiztossággal minden közlekedési helyzetben. Innovatív műszaki megoldások egész sora gondoskodik az alacsonyabb fogyasztásról és a jelentősen nagyobb teljesítményről, csökkentett hengerűrtartalom mellett.
▪ Műszaki újdonságok: következetes könnyűszerkezetes építési mód, mértéktartó downsizing 4,7 literes hengerűrtartalomra, közvetlen befecskendezés precíz piezo befecskendező-fúvókákkal.
▪ Következetes vonóerő: a töltőlevegő-hűtős turbófeltöltés gondoskodik a folyamatosan magas teljesítményről és a lényegesen jobb forgatónyomatékról.
▪ Meggyőző teljesítményadatok: az új SL 500 BlueEFFICIENCY a BlueDIRECT hajtóművel impozáns, 320 kilowattos teljesítményt ad le, hatalmas vonóerőt biztosító, 700 Newtonméteres maximális forgatónyomatékkal. Az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövekedett dinamizmus ellenére akár 27 százalékkal alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztása és ennek megfelelően alacsonyabb a CO2-kibocsátása is.

Sebességváltó


A forgatónyomatéknak az úton a helye.

Az új SL Roadsterben fogyasztás és hatásfok szempontjából optimalizált 7G-TRONIC PLUS, alapfelszerelésként kapcsolófülekkel a kormányon, veszi át a sebességváltás feladatát.

A 7G-TRONIC PLUS hét előremeneti fokozata a legalacsonyabb és legmagasabb fokozat között nagyobb terpesztést, és ennek ellenére kisebb fordulatszám-ugrásokat tesz lehetővé a sebességi fokozatok között. Ezáltal gondoskodik a mindig optimális fordulatszám-tartományról, az alacsony üzemanyag-fogyasztásról és a szinte észrevehetetlen kapcsolásokról.

A hirtelen kigyorsításokhoz a 7G-TRONIC PLUS a többszörös visszakapcsolásnak köszönhetően több sebességi fokozatot is átugorhat.

Futómű


A tapadásnak semmi köze a varázslathoz.

Az új SL Roadster kompromisszumot nem ismerően a sportosságra koncentrál, ha Ön úgy kívánja. Hiszen a kényelmes sétakocsikázást az országúton éppúgy lehetővé teszi, mint a vérpezsdítő sportos autózást a szerpentineken. Mindezt a különböző futóművek és egyéni beállítások széles választéka teszi lehetővé.

Active Body Control (ABC) (extra)

Direktkormányzás elektromechanikus rásegítésű kormányművel (EPS), változó kormány-rásegítés és változó kormánymű-áttétel


Futómű adaptív lengéscsillapító rendszerrel


Torque Vectoring Brake

Kényelem

Utastér


Aki beszáll, rabul ejti a szívét.

Az ülés a múlté – ha egyszer helyet foglalt az új SL Roadsterben, többé nem akar majd kiszállni, annyira kényelmes. Ön határozhatja meg, milyen kényelmes legyen az autózás. Az új SL már alapfelszereltségként is számtalan kényelmi funkcióval rendelkezik, mely párját ritkítja.

MAGIC VISION CONTROL adaptív ablaktörlőrendszer

MAGIC VISION CONTROL adaptív ablaktörlőrendszer, fűtött (extra)

Az adaptív ablaktörlőrendszer világújdonság, és először jelenik meg sorozatgyártású modellben. Az innováció: az ablakmosó folyadékot közvetlenül az ablaktörlőlapát elé juttatja és osztja el. Egy, az ablaktörlőlapáton található elosztósínen kis fúvókák fecskendezik az ablakmosó folyadékot kizárólag az ablaktörlőlapát előtti területre, annak visszatérésekor. A lapát a folyadékot így azonnal letörli, úgyhogy a vezető számára a kilátást a lehető legrövidebb ideig zavarja. Ezáltal javul a kilátás ablaktörléskor, és az ablakmosó folyadék fogyasztás is csökken. Nyitott tetővel való vezetéskor a rendszer csökkenti annak veszélyét, hogy vizes legyen. A fűtött ablakmosó berendezésnél az ablakmosó-folyadék tartály, az adaptív ablaktörlőrendszer és az ablakmosó folyadék csövei fűtöttek, miáltal lényegesen jobban védettek az eljegesedés ellen. Ez lehetővé teszi a szélvédő könnyebb tisztítását alacsony hőmérsékleteknél.

Aktív multikontúr-ülések, menetdinamikai- és masszázs-funkcióval (extra)[1]

Hangulatvilágítás, 3-színű (extra)

A kellemes, közvetett megvilágításról az utastérben az éjszakai utazás során a hangulatvilágítás gondoskodik. A műszerfalon és az ajtók díszítőelemei alatt, valamint a az utastér hátsó részének burkolataiban található világító felületek egyedülálló atmoszférát teremtenek.

A hangulatvilágítást a külső világítás aktiválja és deaktiválja. Ha kinyitják az ajtókat, az is bekapcsol, a „Welcome home“-hatás érdekében. A hangulatvilágítás három beállítható és fokozatmentesen szabályozható fényerejű színbeállításával, „SOLAR narancs“, „SOLAR piros“ és „SOLAR“ hangsúlyozza az utastér formáit és éjszakai vezetéskor kellemes fényviszonyokról gondoskodik.

THERMOTRONIC komfort-automata klímaberendezés

A THERMOTRONIC automata klímaberendezés lehetővé teszi a vezető és az első utas számára, hogy a klimatizálást mindkét helyen egymástól függetlenül, saját igényeikhez igazíthassák. A rendszer automatikusan tartja a kívánt hőmérsékletet, még erős napsugárzás esetén is. Ehhez érzékelők állapítják meg a gépkocsi belső- és külső hőmérsékletét és szabályozzák valamennyi hőmérsékleti zónában igény szerint, egyedileg a fűtést, a hűtést vagy a szellőzést.
Egyénileg beállítható: a hőmérséklet és levegőelosztás a vezető és az utas részére két zónában egyénileg szabályozható. egyoldalú napsugárzás esetén automatikusan megfelelő hőmérsékletkülönbséget állít be a jobb és baloldali előírt hőmérséklet között. A rendszer figyelembe veszi az olyan tényezőket, mint a külső hőmérséklet, páratartalom és napsugárzás. A műszerfalban elhelyezett diffúzor csökkenti a huzatot.
Tisztább levegő: Por- és káros gáz érzékelők gondoskodnak róla, hogy a káros anyagok a lehető legnagyobb mértékben kint maradjanak. Igény esetén a szellőzőnyílások automatikusan zárhatók, és át lehet kapcsolni levegő-keringtetésre.
Nagyobb hatékonyság: az új párásodásérzékelő méri a szélvédő hőmérsékletét valamint az utastér levegőjének nedvességtartalmát és az így nyert információknak megfelelően vezérli a klímaberendezést. Ezáltal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás.

Multikontúr-ülések (extra)

Ülés-klímatizálás a vezető és az első utas részére (extra)

Elektromosan állítható ülések

Multimédia rendszerek és navigáció


Mindent a jó szórakozás és célravezető navigáció érdekében.

Nemcsak az új SL Roadster erőtől duzzadó motorhangja jelent önmagában zenei élményt. Engedje, hogy meggyőzze Önt az utastérben a számtalan innovatív hang- és multimédia rendszer! Internet-hozzáférés, 3D-navigáció vagy a Bang & Olufsentől származó válogatott High-End-részegységek tesznek minden utat kívánságra jól hangzó eseménnyé.

Bang & Olufsen BeoSound AMG, első basszussal (extra)

A Bang & Olufsennel közösen kifejlesztett High-End surround-hangszórórendszer első basszussal és összesen 12 nagyteljesítményű hangszóróval lélegzetelálllító akusztikájú koncertteremmé varázsolja az utasteret.

▪ Látható zenei teljesítmény:a nagyteljesítményű hangszórók a legigényesebb részegységekből és anyagokból készültek. Ezáltal a kiemelkedő technológiát exkluzív designnal egyesítik.
▪ Koncerthangulat szabad ég alatt: az Acoustic Lens Technologynak köszönhetően, LED-es megvilágítással gondoskodnak a Bang & Olufsenre jellemző virtuális koncertszínpad létrejöttéről az utasok előtt. Mindenekelőtt nyitott tetővel való vezetéskor gondoskodik az innovatív első-basszus-technológia jobb hangzásról és intenzívebb basszusokról.
▪ Teljes ellenőrzés: a Bang & Olufsen menüje, a „True ImageTM“ segítségével lehetségessé válik az optimális hangtér pontos beállítása a kívánt ülőhelyen – a hangzás ezáltal mindenütt tökéletesen érvényesül.

COMAND kezelő- és kijelzőrendszer[1]

A COMAND kezelő- és kijelzőrendszer a vezérlőközpont az új SL-ben. A rendszer tartalmaz egy beépített rádiót, a COMAND-Controllert, egy telefon-billentyűzetet, egy színes kijelzőt valamint egy DVD-lejátszót (MP3 lejátszására képes). Ezen kívül a Mercedes-Benz az új SL-nél vezeti be elsőként a Digitális Kezelési Utasítást. Ez lehetőséget nyújt arra, hogy a gépkocsi kezeléséről információkat hívjon le a COMAND-rendszer segítségével.

A felszereltség áttekintése:

▪ Bluetooth-csatlakozó kéz nélküli funkcióval és Audio Streaming a zenelejátszáshoz
▪ CD-borító kijelző
▪ Digitális Kezelési Utasítás a fejegységben
▪ Kettős vevőegység
▪ DVD audio/video
▪ Nagyfelbontású 17,8 cm-es színes kijelző
▪ mp3/wma/aac lejátszására alkalmas CD/DVD-lejátszó
▪ Csatlakozó SDHC memóriakártyához
▪ Telefon-billentyűzet
▪ USB-csatlakozó és Aux-in-csatlakozó (a középső kartámaszban)

Digitális rádió (DAB) (extra)

Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer, első basszussal (extra)

Az extraként rendelhető Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer, Dolby Digital 5.1 vezérléssel és 600 Watt teljesítménnyel minden utat egyúttal akusztikai élménnyé is varázsol.

14 nagyteljesítményű hangszóró és egy kiegészítő MOST-erősítő DSP-vel gondoskodnak a háromdimenziós hangzásélményről. Az automatikus hangerő-korrekció a mindenkori sebességhez igazodik.

Komfort-telefonrendszer (extra)

Hangszórók első basszussal

Az új SL Roadsterben alkalmazzuk először a teljesen újonnan kifejlesztett első basszus rendszert. A hangszórók egy része már a nyerskarosszériába be van építve. Az első basszus rendszer két hangszórója, az alapfelszereléshez tartozó további hat hangszóróval együtt tiszta és kiegyensúlyozott hangzást biztosít, valamint jobb basszus-visszaadást, mindenekelőtt nyitott tetővel való autózáskor.

Media Interface (extra)

A Media Interface, amely tartalmazza Consumer-Kabel Kitet is, univerzális csatlakozó a középkonzolban, melynek segítségével különböző audio- és videoberendezéseket csatlakoztathat a multimédia rendszerhez.

Így például kényelmesen, a gépkocsi kezelőszerveivel hozzáférhet külső tárolóeszközökhöz, mint pl. USB-pendrive vagy iPod®.

COMAND Online multimédia rendszer, DVD-váltóval[2]

Az új COMAND Online multimédia rendszer az új telematika-generáció újdonsága. Az innovatív rendszer internet-böngészővel is rendelkezik, egyesíti az audio-, telefon- és navigaciós funkciókat, és ezen kívül tartalmazza a Sebességkorlátozás-asszisztenst is. Az optimalizált kezelési koncepció használatát felhasználó-barátabbá és intelligensebbé teszi, mint valaha. Ezen kívül a Mercedes-Benz az új SL-nél vezeti be elsőként a Digitális Kezelési Utasítást. Ez lehetőséget nyújt arra, hogy a gépkocsi kezeléséről információkat hívjon le a COMAND-rendszer segítségével.

A felszereltség áttekintése:

▪ 6 lemezes DVD-váltó, MP3 lejátszására képes, video- és audio-DVD-khez/CD-khez
▪ Aux-in- és USB-csatlakozó
▪ Bluetooth® csatlakozó, kéz nélküli funkcióval
▪ Digitális Kezelési Utasítás a fejegységben
▪ TFT színes kijelző, 17,8 cm képátmérővel
▪ Merevlemezes navigáció, 2-D-/3-D térkép-megjelenítéssel
▪ Internet-böngésző a beépített szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez (szükséges hozzá az internetezésre alkalmas mobiltelefon, Bluetooth® kapcsolódási ponttal), mint például az időjárás-jelentések vagy a POI-k (érdekes pontok) helyi keresése
▪ Ingyenes térképfrissítések 39 európai országhoz az első forgalomba helyezéstől számított 3 évig
▪ MUSIC REGISTER, 10 GB tárolóhellyel a tömörített audio-fájlok számára (MP3, WMA, AAC)
▪ Rádió, equalizerrel és a sebességtől függő hangerő-szabályzással
▪ Sound-DVD „Mercedes-Benz Signatur Sound“
▪ LINGUATRONIC beszéd-vezérlő rendszer
▪ Közlekedési dugó figyelő (TMC Pro)
▪ Csatlakozó SD-memóriakártyához
▪ Vezérlés a központi kezelőszervekkel

TV-vevő (extra)

Asszisztens-rendszerek


Fogadja el a segítséget!

A nyugodt előrehaladásról a közúti forgalomban az új SL Roadsterben számos asszisztens-rendszer gondoskodik. Figyelmeztetik és támogatják a vezetőt a nyílt országúton és bonyolult manőverek alkalmával egyaránt.

DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat (extra)[1]

A DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat támogatja a vezető abban, hogy 0 és 200 km/óra sebességtartományban a gépkocsi betartsa a kívánt (időbeli) követési távolságot az előtte haladó gépkocsitól.

Active Body Control (ABC) (extra)

Adaptív távfény asszisztens (extra)

Aktív parkolás-asszisztens, PARKTRONIC-kal (extra)

Az Aktív parkolás-asszisztens jelentősen megkönnyíti a parkolást. Automatikusan beparkolja az új SL Roadstert a parkolóhelyekre, miközben Önnek csak a gázpedált és a féket kell működtetnie.

Az Aktív parkolás-asszisztens 36 km/óra sebesség alatt automatikusan elkezdi keresni a parkolóhelyeket. Ha az SL 36 km/óránál lassabban halad, az Aktív parkolás-asszisztens egy „P“ betűvel és egy irányt mutató nyíllal a kombinált műszer kijelzőjén jelzi, hogy egy megfelelő helyet talált.

Ha a vezető hátramenetbe kapcsol és visszaigazolja a parkolási javaslatot, az Aktív parkolás-asszisztens 10 km/óra sebességig teljesen önállóan elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat.A vezető ennek során csak a gáz- és fékpedált működteti, a parkolási folyamat legfeljebb öt manőverből befejeződik. Bármikor lehetőség van a folyamatba való beavatkozásra és a parkolási manőver korrigálására.

Ha nem használja az Aktív parkolás-asszisztenst, az PARKTRONIC elektronikus parkolássegítő manőverezéskor felügyeli a gépkocsi előtti és mögötti területet és figyelmezteti a vezetőt, ha ütközésveszélyt érzékel. A rendszer 16 km/óra sebességig aktív.

ADAPTIVE BRAKE fékrendszer

Elektromos rögzítőfék, komfort funkcióval

Intelligens Világítási Rendszer (ILS)

Tolatókamera (extra)

A tolatókamera növeli a kényelmet és valóban nagyobb biztonságot nyújt. A csomagtartófedélbe épített kamera a gépkocsi mögötti terület képét megjeleníti a COMAND-képernyőn. A kamera által mutatott kép nemcsak a parkolást könnyíti meg, hanem a manőverezést is, beláthatatlan területen.

Tetőváltozatok


Szabad ég gombnyomásra.

Az új SL kétarcú. Az utasok egyrészt teljes mértékben élvezhetik egy luxus coupé minden kényelmét, másrészt ez a sportoló gombnyomásra dinamikus roadsterré válik, amely a szabad ég alatt felpezsdíti vérét. Die három tetőváltozat egyéni kialakítási lehetőségeket kínál, az Ön igényei szerint.

Panoráma vario-tető, MAGIC SKY CONTROL-lal (extra)

A panoráma vario-tető a MAGIC SKY CONTROL-lal az új SL egyik innovációja. A tető üveg-eleme a tető-kezelőegységben található gomb megnyomására néhány másodpercen belül sötétből átlátszóvá változik, vagy fordítva. Ezáltal a vezető és utasa zárt tető mellett is élvezheti az ég látványát. Sötétített állapotban ezen túlmenően az utastér felmelegedése is jelentősen csökken.

A nyitáshoz vagy záráshoz kevesebb, mint 20 másodpercre van szükség. A tető alapfelszerelésként kívülről is nyitható vagy zárható, a gépkocsi kulcsának segítségével, infravörös távirányítással.

Panoráma vario-tető, átlátszó, rolóval (extra)

Vario-tető, a gépkocsi színére fényezve és elektro-hidraulikusan kezelhető

A teljesen elektromosan nyitható vario-tető az új SL-t coupéból gombnyomásra merev tetős, sportos roadsterré alakítja.

A nyitáshoz vagy záráshoz kevesebb, mint 20 másodpercre van szükség. A tető alapfelszerelésként kívülről is nyitható vagy zárható, a gépkocsi kulcsának segítségével, rádió-távirányítással.

A vario-tető előnyeinek áttekintése:

▪ Egy roadster vezetési élménye és open-air-feelingje
▪ Egy coupé zajszintje az utastérben
▪ Nagyobb lopás-biztonság és védelem a vandalizmus ellen
▪ Korlátlan használhatóság egész évben

Open-air-kényelem


A sportot a szabadban élvezzük igazán.

A szabad ég alatt autózni nagy luxus, és igazán vérpezsdítő. Az új SL Roadsterben intelligens megoldások gondoskodnak róla, hogy a szél, a nap és a hőség ne zavarhassák meg ezt a fenséges érzést.

AIRSCARF nyakszirtfűtés (extra)

Az AIRSCARF nyakszirtfűtés meghosszabbítja a kabrio-szezont – és lehetővé teszi a kényelmes vezetést vario-tetővel alacsony külső hőmérséklet esetén is. Gombnyomásra ventilátorok a fejtámlák hátoldalán levegőt szívnak be. A levegő felmelegítve, egy fúvókán át áramlik ki ismét az ülés elején, és mint egy láthatatlan sál, felmelegíti a nyakat és a tarkót.

Napfényt visszaverő bőr kárpit (extra)[1]

Szélfogó rendszerek (manuális alapfelszereltség; elektromos extraként)

Az örvénylő légáramlások elkerülésére, melyek általában nyitott tetővel való autózáskor létrejönnek, alapfelszerelésként összecsukható vázas szélfogót kínálunk. A szélfogó finom szövésű textil háló, amely szükség esetén manuálisan az ülések mögé szerelhető.

Az új elektromos szélfogó gombnyomásra gondoskodik a lehető legjobb szélvédelemről. Szintén finom szövésű textil hálóból készült és behúzott állapotban láthatatlanul belesimul a hátsó tér borításába.

Biztonság


A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója a gépjárművek biztonságát négy fázisra bontja:

Egyetlen más terület sem készteti olyan csúcsteljesítményekre a Mercedes-Benz mérnökeit, mint az új biztonsági technológiák kutatása. Már az ötvenes években lerakták a kiemelkedő védelem először mérföldkövét – a biztonsági utascellával, Barényi Béla találmányával. Ma ez csak egyike az integrált biztonsági koncepció számos alkotóelemének, melyek közelebb viszik a Mercedes-Benz gépkocsijait a balesetmentes közlekedés víziójához.

1. fázis: biztonságos közlekedés.

A legtöbb baleset jóval az ütközés előtt kezdődik: egy figyelmetlenséggel, rosszul látási viszonyokkal vagy egy előre nem látott veszéllyel. A biztonságos vezetés érdekében ezért a Mercedes-Benz biztonsági koncepció sokrétű intézkedésekkel támogatja Önt, melyek a mindennapi közlekedés során hozzájárulnak a nyugodt vezetéshez, miközben segítenek leküzdeni a kritikus közlekedési helyzeteket.

DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat (extra)[1]

A DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat támogatja a vezető abban, hogy 0 és 200 km/óra sebességtartományban a gépkocsi betartsa a kívánt (időbeli) követési távolságot az előtte haladó gépkocsitól.

Active Body Control (ABC) (extra)

Adaptív távfény asszisztens (extra)


Aktív parkolás-asszisztens, PARKTRONIC-kal (extra)

Az Aktív parkolás-asszisztens jelentősen megkönnyíti a parkolást. Automatikusan beparkolja az új SL Roadstert a parkolóhelyekre, miközben Önnek csak a gázpedált és a féket kell működtetnie.

Az Aktív parkolás-asszisztens 36 km/óra sebesség alatt automatikusan elkezdi keresni a parkolóhelyeket. Ha az SL 36 km/óránál lassabban halad, az Aktív parkolás-asszisztens egy „P“ betűvel és egy irányt mutató nyíllal a kombinált műszer kijelzőjén jelzi, hogy egy megfelelő helyet talált.

Ha a vezető hátramenetbe kapcsol és visszaigazolja a parkolási javaslatot, az Aktív parkolás-asszisztens 10 km/óra sebességig teljesen önállóan elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat.A vezető ennek során csak a gáz- és fékpedált működteti, a parkolási folyamat legfeljebb öt manőverből befejeződik. Bármikor lehetőség van a folyamatba való beavatkozásra és a parkolási manőver korrigálására.

Ha nem használja az Aktív parkolás-asszisztenst, az PARKTRONIC elektronikus parkolássegítő manőverezéskor felügyeli a gépkocsi előtti és mögötti területet és figyelmezteti a vezetőt, ha ütközésveszélyt érzékel. A rendszer 16 km/óra sebességig aktív.

Aktív sávtartó rendszer (extra)[1]

Az Aktív sávtartó rendszer egy kamera és a vezérlőegység segítségével a kontraszt-eltérések alapján folymatosan észleli az útburkolati jeleket. Ha a vezérlőegység felismeri, hogy a gépkocsi a vezető szándéka ellenére elhagyja a sávot, azt a vezető figyelmetlenségeként ítéli meg, és a kormány figyelmeztető rezgésével figyelmezteti a vezetőt. Ha a figyelmeztetés ellenére sem történik iránykorrekció, az útburkolati jel átlépésekor aktív fékezéssel képes az ellenkező irányba hatni, amely a gépkocsit az eredeti sávba "visszahúzza".

Aktív holttérfigyelő rendszer (extra)[1]


ATTENTION ASSIST éberség figyelő rendszer

Az ATTENTION ASSIST éberség figyelő rendszer különösen hasznos  hosszú utakon és éjszaka, mivel a rendszer figyelmezteti a vezetőt a növekvő figyelmetlenség és fáradás felismert jeleire.

80 és 180 km/óra között az ATTENTION ASSIST hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, amint fáradtság vagy figyelmetlenség jeleit érzékeli. Háttere: Érzékelők elemzik a gépkocsi viselkedését az úton, miáltal felismerik az eltéréseket az előzetesen egyénileg meghatározott vezetői profiltól.

ADAPTIVE BRAKE fékrendszer


Intelligens Világítási Rendszer (ILS)

Az Intelligens Világítási Rendszer – a biztonsági koncepció aktív részeként – a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítja bármilyen időjárás esetén és a legkülönbözőbb közlekedési helyzetekben. A Távfény-asszisztenssel együttműködve a rendszer alkalmazkodik a szembejövő forgalomhoz, a kanyarokhoz, a ködhöz vagy a szabad úthoz és a világítás karakterisztikáját a lehető legjobb megvilágítás érdekében egyedileg a közlekedés eseményeihez igazítja.
Fényt visz a sötétségbe: az „Országúti világítás“ üzemmódban a tompított fényszóró fényét úgy osztja el, hogy az úttest bal oldala a hagyományos fényszóróknál lényegesen jobban legyen megvilágítva.
Alkalmazkodik a sebességhez: autópályán a világítás automatikusan két fokozatban működik: 90 km/órától a rendszer növeli a bi-xenon lámpák teljesítményét. 110 km/óra felett ezen kívül megváltozik a belső fényszóró beállítása, annak érdekében, hogy az utat teljes szélességében, egyenletesen bevilágíthassa, kb. 120 méteres távolságig.
Rendkívüli időjárási viszonyokhoz: a kibővített ködlámpával a rendszer ködben javítja a látási viszonyokat. Ehhez a baloldali bi-xenon fényszórót kifelé fordítja és a fénykúpot ezzel egyidejűleg lefelé irányítja. Ez a funkció automatikusan aktiválódik, amint a ködzárófények be vannak kapcsolva és a gépkocsi nem halad gyorsabban 70 km/óránál.
Követi a vezetőt: a kormányelfordítási szög, a függőleges tengely körüli elfordulás és a haladási sebesség érzékelők által mért adatai alapján az aktív kanyarvilágítás pillanatok alatt oldalra fordítja a bi-xenon fényszórót, amint a vezető kanyarodni kezd. A „Befordulás-világítás“ funkció segítségével a kanyarfényszórók automatikusan bekapcsolódnak, ha a vezető az irányjelzőt működteti vagy a kormányt elfordítja. Az Adaptív távfény asszisztens éjjel is kitűnő látási viszonyokat biztosít, anélkül, hogy vakítaná a szembejövő vagy az Ön előtt haladó forgalmat.
Minden időjárás esetén segít: a beépített fényszórótisztító berendezés minimalizálja a világítóberendezés szennyeződését.

Tolatókamera (extra)

A tolatókamera növeli a kényelmet és valóban nagyobb biztonságot nyújt. A csomagtartófedélbe épített kamera a gépkocsi mögötti terület képét megjeleníti a COMAND-képernyőn. A kamera által mutatott kép nemcsak a parkolást könnyíti meg, hanem a manőverezést is, beláthatatlan területen.

Torque Vectoring Brake

2. fázis: veszély esetén.

A Mercedes-Benz egyet jelent az biztonságos gépkocsival. Gépkocsijaink ezért képesek segíteni utasaikat a kritikus közlekedési helyzetekben is, annak érdekében, hogy lehetőleg minden út jól végződjön.

BAS PLUS fékasszisztens (extra)[1]


PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer

A PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer képes felismerni a kritikus közlekedési helyzeteket és szükség esetén megelőzően aktiválhatja a visszaállítható biztonsági rendszereket, melyek csökkenthetik a gépkocsiban ülők sérülésének kockázatát. A PRE-SAFE® ennek érdekében folymatosan kiértékeli az olyan rendszerek, mint pl. az ESP® és BAS érzékelőinek adatait és így például képes felismerni az erős alul- vagy túlkormányzottságot, valamint a vészfékezést.

Ha a rendszer felismer egy tipikus kritikus helyzetet, a másodperc tört része alatt aktiválhatók az elektronikus övfeszítők, az elektromosan állítható utasülés a Memória csomaggal ütközés esetén kedvezőbb pozícióba állítható, és az oldalablakok automatikusan bezárhatók.

PRE-SAFE® fék (extra)[1]

3. fázis: baleset esetén.

A Mercedes-Benz autói számos biztonsági rendszerrel rendelkeznek, a balesetek elkerülése céljából. Ha mégis történik valami, az utasok védelmére különböző intézkedések lépnek életbe. Egyaránt ide tartozik a saját és a partnervédelem is.

Légzsákok


NECK-PRO fejtámlák a vezető és az első utas részére


Bukócsövek a vezető és az első utas részére

4. fázis: baleset után.

Annak érdekében, hogy egy baleset után a következmény-károkat csökkentsük és a bentülők mentését megkönnyítsük, a baleset típusától és az ütközés súlyosságától függően különböző intézkedések tehetők:

a lehető legjobb védelem: a motor automatikusan leállítható és megszakítható az üzemanyag-ellátás.
Feltűnő világítás: a vészvillogó és a belső vészvilágítás automatikusan bekapcsolható, a következmény-balesetek elkerülése, és a balesetet szenvedett gépkocsi megtalálásának megkönnyítése érdekében.
Hozzáférhetőség kívülről: az ajtózárak automatikusan kireteszelhetők. Ezen túlmenően a sárvédő és az ajtó között törési hézagok vannak beépítve, melyek megkönnyítik az ajtó kinyitását frontális ütközés után

Különleges kivitel


Egy mítosz még sosem jelent meg ilyen izgalmasan: az SL Edition 1.

Az új SL Roadster valami rendkívüli. Különlegessége az első pillantásra félreismerhetetlen. Az exkluzív „Edition 1“ különleges kivitel briliánsan jeleníti meg az új SL Roadster sportos-expresszionista karakterét.

Külső megjelenés – kanyarvilágítás, befordulás-világítás és rivaldafény alapfelszerelésként.

Az első SL 1954-ben Mercedes-Benz 300 SL-ként autótörténelmet írt. Az SL „Edition 1“ egy további rendkívül sportos fejezettel gazdagítja azt.

A gépkocsi legendás származását idézi: külsejében a designo magno kristályezüst fényezéssel (extra) és az utastérben a klasszikus vörös designo Exklusiv bőr kárpitozással. Teljesen új formanyelvet alakít ki az AMG sport-csomag, amely számos csúcsponttal egészíti ki a gépkocsit.

Egy további részlet is elkápráztatja minden útján: a panoráma vario-tető. Ezáltal ha úgy kívánja, zárt tető mellett is szabad lehet felfelé a kilátás. Hiszen a legendákat mindig el lehet kicsit jobban mesélni.

Az „Edition 1“ különösen hatásosan jeleníti meg az SL sportos génjeit. Három betű gondoskodik erről: AMG. Affalterbachból származó elemekkel az egész gépkocsi dinamizmusra lett hangolva. A kezdetet az exkluzív fényesre polírozott 5 küllős bicolor AMG könnyűfém kerekek jelentik, bennük a szürkére eloxált féknyergek elöl és hátul, valamint a kiegészítésként hátul is perforált féktárcsák, melyek nem csak az autót, hanem a pillantásokat is megállítják. Az SL „Edition 1“ az AMG első- és hátsó légterelőkkel valamint a küszöb-burkolatokkal minden rendezvényen maguk is eseményszámba mennek.

A külső megjelenés áttekintése:

▪ 7G-TRONIC PLUS, a C, S és M menetprogramok különleges beállításával
▪ Elöl és hátul szürkére eloxált féknyergek, „Mercedes-Benz“ felirattal, hátul is perforált féktárcsák
▪ Fényesre polírozott, bicolor, 5 küllős, AMG könnyűfém kerekek, első tengely: 8,5 J x 19, gumiabroncs méret: 255/35 R 19 hátsó tengely: 9,5 J x 19, gumiabroncs méret: 285/30 R 19
▪ AMG Styling, különleges első légterelő, hátsó légterelő és küszöbburkolatok
„Edition 1“-plakett a sárvédőkön
▪ Panoráma vario-tető, átlátszó, rolóval (extraként rendelhető a panoráma vario-tetőhöz MAGIC SKY CONTROL-lal)
▪ Rendelkezésre álló fényezések: magnetitfekete metál, iridium-ezüst metál, BRIGHT gyémántfehér metál (extra), designo kristályezüst (extra) vagy designo magno kristályezüst (extra)

Belső tér – minden oldalablakot kirakattá tesz.

Az új SL „Edition 1“-ben a két legexkluzívabb sportülés várja, melyekben valaha helyet foglalhat. Az üléseket, a kartámaszt középkonzolon, az ajtó-középborításokat és a kesztyűtartót klasszikus vörös nemes designo Exklusiv bőr borítja – a legendás 300 SL-re emlékezve.

A kombinált műszer „Chequered Flag“-designja a fordulatszámra és a kilométerórára vetett minden pillantásnál hangsúlyozza a sportos eredetet. Az exkluzív alumínium díszítőelemek a hangulatvilágítás három választható színében rendkívül elegáns benyomást keltenek.

Az AIRSCARF nyakszirtfűtés és az elektromos szélfogó további műszaki csúcspontok, melyek még kellemesebbé teszik az autózást nyitott tetővel.Röviden: exkluzívabban szinte sehol sem élvezheti a sportosságot.

A belső tér áttekintése:

▪ AIRSCARF
▪ Hangulatvilágítás, 3 színben kapcsolható (SOLAR narancs, SOLAR piros és SOLAR)
▪ designo bőr kormány, 2 színű
▪ Szőnyegek, hímzett „Edition 1“ felirattal
▪ Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer első basszussal
▪ Fekete DINAMICA tetőkárpit
▪ Kétszínű műszerfal, a felső részen piros díszvarrásokkal, az alsó rész klasszikus vörös designo Exklusiv bőr borítással
▪ Kombinált műszer „Chequered Flag“-designnal, az ellenzőn piros díszvarrásokkal
▪ Klasszikus vörös designo Exklusiv bőr ülések, kartámasz a középkonzolon és designo specifikus ajtóborítások
▪ Ülésfűtés
▪ Szélfogó, elektromos
▪ Hullámos csiszolású alumínium díszítőelemek (extraként fekete zongoralakk designo díszítőelemek vagy fényes fekete kőris díszítőelemek)

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország