468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Agilitás

Az S-osztály hatékony hajtási megoldásainak kifejlesztésénél két fő szempont lebegett a Mercedes-Benz mérnökei szeme előtt: a kifinomult vezetési élmény és a szűkösen rendelkezésre álló üzemanyag felelősségteljes felhasználása. Az eredmény: a motorok lényegesen hatékonyabbak lettek az előző modellel összehasonlítva. A kimagasló fejlesztések eredménye az S 400 HYBRID teljesen új kialakítású, hibrid hajtáslánca és az S 350 BlueEFFICIENCY modell.


De az S-osztályt nemcsak a meghajtás teszi dinamikussá. Az elektronikusan szabályozott AIRMATIC felfüggesztési rendszer, valamint a rendelhető, oldalszél elleni stabilizációt is biztosító, Active Body Control (ABC) aktív futómű egyaránt támogatja a vezetőt és biztosítja a tökéletes útfekvést.

Ráadásul a közvetlen kormányzás a kormány elfordításával arányosan, egyre közvetlenebb kormányáttételt nyújt, és csökkenti a kormányzás szükséges mértékét nagy bekormányzási szögek esetén, például parkoláskor vagy szűk fordulókban.




Hibridhajtás


S 400 HYBRID[1]

Az S 400 HYBRID a dinamizmus és a károsanyag-kibocsátási értékek terén is új mércét állít. Hajtásrendszere, amely egy hathengeres benzinmotort és egy nyomatékos elektromotort egyesít, gazdaságos és környezetbarát módon működik. A fékenergia-visszanyerésnek, az ECO Start-Stop funkciónak és a kis gördülési ellenállású gumiabroncsoknak köszönhetően az S 400 HYBRID az egyik legjobb hatásfokú gépkocsi a luxuskategóriában.

A 205 kW teljesítményű és 350 Nm maximális nyomatékú Otto-motort egy 15 kW-os elektromotor segíti, amelynek táplálásáról – sorozatgyártású gépkocsiban először – lítium-ionos akkumulátor gondoskodik.

A kombinált erőforrás teljesítménye 250+15 kW (279+20 LE), és a 385 Nm-es csúcsnyomatéknak köszönhetően 7,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra; a legnagyobb sebessége pedig 250 km/h (leszabályozva). Ráadásul a környezetbarát HYBRID technológia még az élénkségre is pozitív hatással van: a Boost funkció segítségével gyorsításkor rövid ideig mindkét motor ereje kihasználható. Emellett a károsanyag-kibocsátási értékek a HYBRID technológiának és a kipufogógáz-utókezelésnek köszönhetően a világ legszigorúbb előírásainak is megfelelnek.

(S 400 HYBRID: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,9–8,2 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 186-191 g/km)[2]

Benzinmotorok


Az S-osztály motorváltozatainak megtekintése


S 350

A Mercedes-Benz azzal csökkenti a környezet terhelését, hogy takarékos és tiszta üzemű motorokat, valamint tartós műszaki megoldásokat alkalmaz – és nemcsak a motorháztető alatt. Többek között az aerodinamikus megoldások, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és mindenekelőtt az intelligens energiagazdálkodás segítik az S-osztály fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának csökkentését.

Az S-osztály motorválasztéka különösen erőteljesen indul: az S 350 modellel, amely az összkerék-meghajtású S 350 4MATIC változathoz is elérhető. A négyszelepes technikát és fokozatmentes vezérműtengely-állítást alkalmazó, V6-os motor teljesíti az EU 5 kipufogógáz szabványt, és kiváló nyomatékrugalmasságról tesz tanúbizonyságot a hirtelen gyorsítások során.

(S 350: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,0-10,2 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 234-237 g/km)[1]

S 450, S 500 és S 63 AMG

A V8-as motor szintén teljesíti az EU 5 szabványt, és az S 450, S 500 és S 63 AMG modellekhez érhető el. Az S 450 és az S 500 óriási teljesítménypotenciáljának biztosítása érdekében mérnökeink elemezték a légáramlást a hengerek szívó- és kipufogócsatornáiban, és továbbfejlesztették a csatornák alakját. Végül pedig optimalizálták a szívórendszert – és ezzel jelentős teljesítménynövekedést értek el, alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.

Mindkét V8-as motor elérhető összkerékhajtással is, az S 450 4MATIC és az S 500 4MATIC modellekben.

A legerősebb V8-as motorral az S 63 AMG rendelkezik. Egy vérbeli sportolóról van szó, amely magas fordulatszámú kialakítással és feltöltés nélküli építési móddal éri el a csúcsteljesítményt. Mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsítja az S-osztályt álló helyzetből 100 km/h sebességre – ennél többet nem is kell mondani.

(S 450: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,6-11,0 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 249–257 g/km; S 500: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,0-11,3 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 258–264 g/km; S 63 AMG: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 344 g/km)[1]

S 600 és S 65 AMG

A motorgyártást a Mercedes-Benznél a szenvedély hajtja. Fejlesztési osztályunk mind a mai napig Gottlieb Daimler szavai szerint működik: „A legjobbat vagy semmit sem!” Ennek jegyében tökéletesítettük még tovább remekművünket, a V12-es biturbó motort. Az S 600 modellben és a Mercedes-Benz AMG kínálatának csúcsát képviselő S 65 AMG típusban egyaránt kifinomult V12-es technológia rejtőzik.

830 Nm-es nyomatékával a V12 olyan erőforrás, amelynek minden helyzetben vannak tartalékai. Az S 600 gyorsulási adatai a sportkocsik szintjét idézik: A V12-es 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h jelzést. A 60 fokos hengerelrendezés az erőhatások tökéletes kiegyenlítését szolgálja.

A motor két, kipufogógázzal hajtott turbófeltöltő és töltőlevegő-hűtő kombinációjával éri el ezt a kimagasló teljesítményt. Így a legmodernebb motorépítési megoldások együttes alkalmazásának köszönhetően biztosítható a 12 henger kiváló reagálókészsége és az alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló maximális nyomaték.

Az AMG 6 literes, V12-es biturbó motorja 4,4 másodperc alatt gyorsítja az AMG élsportolót álló helyzetből 100 km/h sebességre.

A két 12-hengeres csúcsmodell csak hosszú változatban, megnövelt tengelytávolsággal érhető el, ami még tágasabb lábteret kínál a hátsó utasok számára.

(S 600: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,3 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 340 g/km; S 65 AMG: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 346 g/km)[1]

[1] A névleges teljesítmény és a névleges forgatónyomaték megadott értékei megfelelnek a 80/1269/EGK direktíva vonatkozó változatának.

[2] Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeinek megállapítása az előírt mérési eljárással (a 80/1268/EGK direktíva vonatkozó változatával) összhangban történt. Az értékek nem egy adott gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét; kizárólag a különböző típusok közötti összehasonlításra szolgálnak.

[3] Elektronikusan leszabályozva.

Dízelmotorok


Az S-osztály motorválasztékának áttekintése


S 350 CDI BlueEFFICIENCY

A legmodernebb, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéssel és a további műszaki újítások sorával az S 350 BlueEFFICIENCY új mércét állít a dízeltechnológiában. Az 540 Nm-es maximális vonóerő már 1600-as percenkénti fordulattól rendelkezésre áll. Ez a hasonló lökettérfogatú erőforrások között verhetetlen motorkarakterisztikát jelent – óriási, 173 kW (235 LE) teljesítmény mellett.

A hat henger és a kiegyenlítőtengely rendkívül nyugodt járást biztosít. Ezen kívül a tervezés során következetesen odafigyeltek a könnyű építési módra. Ez mindenekelőtt a fogyasztásban érhető tetten, amely átlagosan 7,6 liter (kombinált érték) 100 km-enként (a hosszú változat esetében 7,7 liter). A koromkibocsátás további, jelentős csökkentéséről az alapfelszereltséghez tartozó részecskeszűrő gondoskodik.

A hóban, esőben, jeges vagy rossz útfelületen is kiemelkedően jó tapadás érdekében az S 350 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC összkerékhajtással is elérhető.

(S 350 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,6-7,7 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 199-204 g/km)[1]

S 450 CDI

A közös nyomócsöves dízelmotorok legújabb generációja élénkebb és erőteljesebb, mint valaha. Az S 450 CDI az S-osztály csúcsmodellje a dízelváltozatok között: A V8-as dízelmotor 730 Nm-es maximális nyomatékával elegendő teljesítménytartalékot biztosít a sportos haladáshoz, és elkápráztatja az embert közvetlen reagálókészségével.

A 235 kW (320 LE) teljesítményű S 450 CDI már 2200-as percenkénti fordulaton eléri ezt az értéket. A töltőlevegő-hűtő, valamint a hengerfejek szívócsatornáinak jobb áramlási viszonyai és az optimalizált, kipufogógázzal hajtott turbófeltöltő a kimagasló teljesítményt szolgálják – a lehető legnyugodtabb járás mellett.

(S 450 CDI: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,1-9,3 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 240-245 g/km)[1]

[1] A névleges teljesítmény és a névleges forgatónyomaték megadott értékei megfelelnek a 80/1269/EGK direktíva vonatkozó változatának.

[2] Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeinek megállapítása az előírt mérési eljárással (a 80/1268/EGK direktíva vonatkozó változatával) összhangban történt. Az értékek nem egy adott gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét; kizárólag a különböző típusok közötti összehasonlításra szolgálnak.

[3] Elektronikusan leszabályozva.

Sebességváltó


7G-TRONIC hétfokozatú automata sebességváltó

Az S-osztály az alapfelszereltség részeként 7G-TRONIC hétfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik, amelyet a Mercedes-Benz fejlesztett ki (az S 600 és az S 65 AMG esetében nem érhető el). A hét menetfokozat kisebb mértékű változást jelent a motorfordulatszámban a sebességváltások alkalmával, így alig lehet észrevenni a kapcsolásokat. A hét fokozatnak köszönhetően az átlagos motorfordulatszám is alacsonyabb, és ezáltal az üzemanyag-fogyasztás is csökken. Az automata sebességváltó működtetése a DIRECT SELECT előválasztó kar segítségével történik, amely a kormánykerék mellett kapott helyet.

Ezen kívül a beállító gombbal két sebességváltó üzemmód közül választhat: kényelmes vagy sportos.

Ötfokozatú automata sebességváltó

Az S 600 és az S 65 AMG alapfelszereltsége az ötfokozatú automata sebességváltó. Elektronikus sebességváltó-vezérlés működteti, amely az Ön vezetési stílusához igazítja az áttételeket, és ezzel sportos vezetési stílust tesz lehetővé, alacsony fogyasztás mellett. A kormánykerék mögött, bal és jobb oldalon lévő sebességváltó gombokat működtetve kézzel is magasabb vagy alacsonyabb fokozatba kapcsolhat.

Futómű


Az S-osztályban a továbbfejlesztett AIRMATIC elektronikus szabályozású lengéscsillapító rendszer és a rendelésre elérhető, oldalszél elleni stabilizáló funkcióval is rendelkező Aktív futómű (Active Body Control – ABC) gondoskodik a menetkomfortról. Ezek a műszaki megoldások azonban nemcsak pihentető sétakocsikázásra teszik alkalmassá az S-osztályt, hanem a dinamikus vezetési stílusért is megteszik a magukét.

Amíg az AIRMATIC esetében a komfort vagy a sport üzemmód közötti választási lehetőség a sebességváltó beállításától függetlenül is gondoskodik a még magasabb szintű komfortról vagy az élénk irányíthatóságról, addig a szintén állítható ABC aktív futómű a nagynyomású hidraulikus rendszer, a kifinomult érzékelők és a nagyteljesítményű mikroprocesszorok együttműködése révén teszi lehetővé, hogy a gépkocsi a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodjon az útfelület minőségéhez

Emellett jelentősen csökken a karosszéria bólintása elinduláskor és fékezéskor, illetve az autó dőlése kanyarodáskor. Erős szélben az oldalszél elleni stabilizáló funkció segít a vezetőnek tartani az irányt.

4MATIC


4MATIC összkerékhajtás

A 4MATIC összkerékhajtás fokozza a biztonságot nedves, síkos vagy havas útfelületen, illetve rossz minőségű útburkolaton. A hagyományos differenciálzárak helyett a Mercedes-Benz 4MATIC legújabb generációja tökéletesen a gépkocsihoz hangolt, elektronikus rendszerrel működik.

A 4MATIC a motorerő 45%-át az első, 55%-át a hátsó tengelyre juttatja – így biztosítja az optimális vonóerőt minden menethelyzetben. Ebben a 4MATIC állandó összkerékhajtás segítségére van az ESP® Elektronikus Menetstabilizáló és a 4ETS elektronikus kipörgésgátló rendszer is.

A 4ETS célirányosan fékezi a kipörgő kerekeket, így rossz időben és különösen gyenge minőségű útfelületen is lehetővé teszi az erőteljes elindulást és gyorsítást.

A 4MATIC állandó összkerékhajtás az S 350 BlueEFFICIENCY, az S 350, az S 450 és az S 500 modellekhez érhető el.

Komfort


Üléskomfort

Továbbfejlesztettük a rendelhető, első üléskomfort csomagba tartozó, masszázs funkcióval is felszerelt, dinamikus multikontúrüléseket[1], hogy még a leghosszabb utazás is élmény legyen az Ön számára az S-osztályban.

Ezek különlegessége, hogy levegővel töltik fel az üléstámla és az üléspárna oldalsó elemeit – ami még kanyargós hegyi utakon is tökéletes oldaltartást garantál. A komfortot a masszázs funkció teszi teljessé: hét masszírozópárna és a görgők mozgásának négy különböző programja gondoskodik a hátizmok élénkítéséről.

Az egyes zónákat egymástól függetlenül, pontosan beállíthatja a COMAND vezérlő és kijelző rendszer használatával. A rendkívül jó oldaltartást szolgálja, hogy a NECK-PRO luxus fejtámlák egyéni igények szerint állítható, rugalmas oldalpárnákkal rendelkeznek.

Az aktív multikontúrülések PRE-SAFE® beállítási funkcióval is rendelkeznek. Kritikus menethelyzetekben az ülések automatikusan biztonsági szempontból kedvező helyzetbe állnak. Ezzel egyidejűleg feltöltődnek a légkamrák, hogy stabilan az ülésekben tartsák az első utasokat.

Asszisztens rendszerek


A nyugodt utazásokhoz az S-osztály asszisztens rendszerei is hozzájárulhatnak. Ezek a rendszerek fontos információkkal segítik a vezetőt – akár a közlekedési táblákon jelzett, pontos sebességhatárokkal kapcsolatos vagy a hibátlan parkolást segítő, konkrét utasításokkal is.

A sebességhatár-asszisztens, amely kívánságra érhető el a navigációs csomag részeként, a beépített kamera segítségével képes felismerni a kitáblázott sebességkorlátozásokat, és megjeleníti a megengedett legnagyobb sebességet a műszeregység kijelzőjén. Ezáltal például sűrűn változó közlekedési jelzésekkel teletűzdelt szakaszokon vagy útépítések közelében csökken a veszélye, hogy az ember elnézze a sebességkorlátozásokat.

Parkolóhely keresése vagy beparkolás során a vezető számíthat a kiegészítő felszerelésként elérhető PARKTRONIC beparkolási csomagra, amelynek része a parkolási segéd funkció és a tolatókamera is. A PARKTRONIC az ultrahangos érzékelők és a rövid hatótávolságú radar segítségével megállapítja, hogy elég hosszú-e az üres hely, majd pontosan kijelzi, hogy mikor, merre és mennyire kell elfordítani a kormányt, hogy a legkevesebb manőverrel be lehessen állni.

A tolatókamera a gépkocsi mögötti területet jeleníti meg a műszerfalon.

Multimédia rendszerek


COMAND és COMAND APS

A COMAND multimédia rendszer az alapfelszereltség részeként érhető el, beépített rádiókészülékkel, COMAND kezelőelemmel, telefonbillentyűzettel, 8 collos színes kijelzővel (16 : 9), DVD-lejátszóval (MP3 formátum lejátszására is képes) és SD-kártya nyílással.

A COMAND-kezelőelem és a COMAND funkciógombok ergonomikus módon, a középkonzolon helyezkednek el: ezek jelentik a rendszer vezérlőközpontját. Az összes lényeges információ a COMAND kijelzőn jelenik meg – ezen a nagyfelbontású, 8 collos, színes TFT képernyőn, amely a vezető látóterének középpontjában található. Így Ön mindig közvetlenül láthatja az egyéni beállításokat.

A COMAND APS multimédia rendszer kívánságra érhető el (navigációs csomag), és számos további navigációs, kommunikációs és szórakoztató funkciót kínál. A vezetőt ezek közül leginkább a továbbfejlesztett térkép-megjelenítés és az alternatív útvonalak kiszámítása érdekelheti. A navigációs csomagnak része a LINGUATRONIC beszédfelismerő rendszervezérlő is.

A rendelésre elérhető, első szórakoztató csomag esetében a COMAND APS újfajta megjelenítési technikát alkalmaz: ez a SPLITVIEW. Ezzel a megoldással eltérő információk jeleníthetők meg a vezető és az első utas számára a COMAND rendszer hatalmas kijelzőjén. Például filmet nézhet az utas, miközben a vezető a navigációs üzemmódot használja.

Műszercsoport

Az S-osztály legfontosabb funkcióinak többségét anélkül is elérheti, hogy levenné a kezét a kormánykerékről. Mindent kényelmesen, a többfunkciós kormánykerék vagy a 8 collos, többfunkciós kijelző segítségével vezérelhet.

A műszercsoport kivételesen könnyű használatát a COMAND menühöz hasonló működtetés garantálja. A menüsor segítségével például gyorsan és pontosan megtalálhatja, amit keres. A többfunkciós kormánykerék bal oldali gombjával mozoghat a menüben. A többi gomb például a beérkező telefonhívások megválaszolására vagy a hangerő szabályozására szolgál. Az információkat a vezetésre összpontosítva kérheti le, könnyedén és kényelmesen.

Hátsó szórakoztató csomag

A rendelésre elérhető hátsó szórakoztató csomag hosszú utazások alkalmával igazi élménnyé varázsolja a hátsó üléseken eltöltött órákat. Az első ülések fejtámláiba 8 collos színes TFT-kijelzőket építhetők; a hátul ülő utasok távirányító segítségével váltogathatnak a programok között; az audioélményt pedig wireless fejhallgatókkal tesszük felejthetetlenné.

Harman Kardon® Logic 7® térhatású hangrendszer

Az S-osztály teljesen új zenei élményben lehet része a rendelhető harman/kardon LOGIC7® térhatású hangrendszernek köszönhetően, amely mozgó koncertélménnyé teszi az autóban való zenehallgatást.

A rendszer kiváló hangzásának alapjáról a 13 csatornás DSP (digitális jelfeldolgozású) erősítő gondoskodik, amely 600 W zenei teljesítményt továbbít a 14 nagyteljesítményű hangszóróhoz. Ezek elhelyezése gondoskodik a térhatású hangokról az S-osztály összes üléshelyén – amihez a Dolby Digital 5.1 is hozzájárul.

Mint világelső térhatású hangrendszer, képes a legmodernebb média- és zeneformátumok, például a DVD Audio vagy a DTS tökéletes digitális minőségben történő lejátszására. A DTS a Digital Theatre System (digitális színház rendszer) rövidítése, amelyet a legmodernebb filmszínházakban is alkalmaznak. A processzor szabályozza a zeneszámok és hanghatások lehető legjobb minőségben történő lejátszását. Ezáltal a rendszer a felvétel teljes dinamikus tartományát lefedi, és a legapróbb finomságokat is képes visszaadni.

Klímaautomatika


Az automatikus klímaberendezést is tökéletesen beállíthatja saját kénye-kedve szerint. Például a három automatikus üzemmód segítségével: szereti a hűvöset, de érzékeny a huzatra? Akkor a Önnek a „diffus” (szórt) üzemmódot érdemes választani. A „medium” (közepes) beállítás erőteljesebb, míg a „fokussiert” (irányított) üzemmód az utastér meghatározott pontjaira összpontosítja a légáramlást. A lábtér hőmérsékletét az utastérhez képest, kívánsága szerint hidegebbre vagy melegebbre is állíthatja.

Ezen kívül a vezető és az első utas oldalán egymástól függetlenül állíthatja be a hőmérsékletet és a ventilátor fordulatszámát, vagy az egész utastér beállítását a vezetőéhez igazíthatja.

Biztonság


Biztonsági koncepció

Tulajdonképpen nincs semmi, ami jobban ösztönözne minket, hogy folyamatosan meggyőző eredményeket produkáljunk, mint az Ön biztonsága. Az első mérföldkövet a kiemelkedő biztonság felé vezető úton még az 50-es évek folyamán hagytuk el, a biztonsági utascella kifejlesztésével, amelyet Barényi Béla talált fel. Ez ma már csak egy elem a sok közül a biztonsági rendszerünkben, amelynek segítségével közelebb kerülhetünk álmunk, a balesetmentes közlekedés eléréséhez.

Az átfogó biztonsági rendszer négy csoportra osztja a gépkocsi biztonsági funkcióit: A biztonságos haladás érdekében a gépkocsi menet közben segít a vezetőnek abban, hogy időben felismerje és biztonságosan kezelje a veszélyes helyzeteket.

A második lépcsőben, veszély esetén számos megelőző intézkedés lép működésbe, és csökkenti a sérülések valószínűségét. Ha bekövetkezik a baleset, akkor a stabil utascella és a passzív biztonsági rendszerek széles köre nyújt hatékony védelmet az utasok számára. Baleset után pedig további intézkedések szolgálják például a mentés megkönnyítését.


Biztonságos utazás

A legtöbb baleset jóval az ütközés előtt kezdődik. Legtöbbször figyelmetlenségre, rossz látási viszonyokra vagy előre nem látható veszélyre vezethetők vissza. Ezért az S-osztályt olyan biztonsági rendszerekkel szereltük fel, amelyek a kényelmes autózást szolgálják a mindennapokban, és segítik Önt abban, hogy kritikus esetekben is ura maradjon a helyzetnek. Ilyen például az ADAPTIVE BRAKE fékrendszer, amely különféle hasznos funkciókat egyesít magában:

- Emelkedőn való elindulást segítő rendszer FÉKTARTÁS funkcióval: ha a vezető működésbe hozza, akkor megakadályozza a gépkocsi le- vagy visszagurulását, pl. lejtőn.

- Fékszárító funkció: nedves körülmények között rövid fékezések biztosítják, hogy a féktárcsákról eltűnjön a vízréteg, és így a fékek szükség esetén teljes hatékonysággal léphessenek működésbe.

- Adaptív féklámpa: figyelmezteti a hátulról érkezőket a vészfékezésre. Ha a vezető nagyon erősen fékez, akkor a szokásos féklámpa helyett villogó piros jelzés látható. Amennyiben a gépkocsi 70 km/h-nál gyorsabb sebességről fékezve megáll, felkapcsolódik a vészvillogó.

Ezen kívül további kiváló asszisztens rendszerek érhetők el az új S-osztályhoz, amelyek a vezetőt segítik, és hozzájárulhatnak a balesetek elkerüléséhez vagy azok súlyosságának csökkentéséhez:

- Intelligens Világítási Rendszer: a rendelhető LED világítási csomaggal (a V12-es motor esetén alapfelszereltség) együtt elérhető rendszer javítja a látási viszonyokat sötétben, hiszen az adott menethelyzetnek megfelelően állítja be a bi-xenon fényszórókat. Országúton például szélesebben világítanak a fényszórók, míg autópályán jelentősen megnő a vetítési távolságuk. A rendszerbe beletartozik a továbbfejlesztett ködlámpa, a kanyarfény, a bekanyarodást segítő világítás és az adaptív fényszóró-asszisztens is. A rendszer kevésbé vakítja el a többi járművezetőt, és javítja az úttest megvilágítását. Egy kamera segítségével úgy vezérli a vetítési távolság szabályozását és a távolsági fényszórót, hogy az úttest megvilágítása a menethelyzettől és a gépkocsi útjában lévő, többi közlekedési résztvevőtől függően tökéletes legyen. Ha nem észlelhető más jármű, akkor automatikusan felkapcsolódik a távolsági fényszóró. Különlegesség, hogy eközben a hirtelen fényváltást lágy átmenetek küszöbölik ki.

- Éjjellátó asszisztens plusz: A kívánságra elérhető rendszer infravörös kamerával működik, amely sötétben a távolsági fényszóró által lefedett, teljes területet figyeli, és megmutatja a műszeregység kijelzőjén. Ezen kívül képes felismerni a gyalogosokat, és megjeleníteni őket a kijelzőn. Ezáltal rossz látási viszonyok között is könnyebben észre lehet venni az embereket, állatokat vagy egyéb dolgokat.

- ATTENTION ASSIST[1] figyelmesség-asszisztens: ha pillanatnyi elalvás veszélye fenyeget, pihenést tanácsol az ATTENTION ASSYST. A rendszer figyeli a vezető viselkedését, például van egy különleges elfordítás-érzékelő a kormányoszlopon. Ha a kormánymozgatás eltér a korábban megállapított profiltól, akkor a rendszer hallható és látható figyelmeztetést nyújt.

- DISTRONIC PLUS követési távolságot szabályozó rendszer[2], [3]: A rendelhető DISTRONIC PLUS követési távolságot szabályozó rendszer rövid és hosszú hatótávolságú radarral segíti a vezetőnek, hogy a kívánt távolságban maradjon az előtte haladó mögött. A rendszer 0 és 200 km/h sebességtartományban aktív, és városban, illetve araszoló forgalomban is használható.

- Sávtartó-asszisztens[3]: ha a vezető véletlenül átlépi az útburkolati jelet, és ezzel elhagyja a forgalmi sávját, akkor a rendszer figyelmeztetésként finoman megrezegteti a kormánykereket. Ha a vezető előzőleg bekapcsolja az irányjelzőt vagy tudatos kormánymozdulatot végez, akkor a rendszer szándékos sávváltást feltételez, és nem figyelmeztet.

- Holttér-asszisztens[3]: a holttér-asszisztens radarérzékelővel figyeli a külső tükörben nem látható, kritikus részt, közvetlenül a gépkocsi mellett és mögött. Ha a rendszer 30 km/h sebesség fölött másik járművet észlel ezen a területen, akkor figyelmeztető jel kapcsolódik fel a külső tükörben. Ha a vezető ennek ellenére működteti az irányjelzőt, akkor ezen felül figyelmeztető hangjelzés is megszólal, és villog a figyelmeztető jel.


Vészhelyzetben

Amikor a Mercedes-Benz 2002-ben leleplezte a PRE-SAFE® rendszert, az elsődleges cél az volt, hogy megoldódjon a baleseteket közvetlenül megelőző, többnyire kihasználatlan másodpercek problémája. A PRE-SAFE® képes ezt az időt hatékonyan kihasználni. Az ESP® és a BAS érzékelői felismerik az olyan, veszélyes menethelyzeteket, mint az erős túl- vagy alulkormányzottság, a hirtelen kormánymozdulatok, a pánik- vagy a vészfékezés. Az S-osztályban ezenfelül a PRE-SAFE®[1] segítségére vannak a DISTRONIC PLUS (a vezetési asszisztens csomaggal együtt rendelhető) érzékelői is, amelyek a gépkocsi környezetét figyelik.

A PRE-SAFE® elektronikusan értékeli ezeket az információkat, és amennyiben jellemzően balesetet megelőző helyzetet azonosít, működésbe hozza az utasok védelmét szolgáló, megelőző funkciókat – ha kell, kedvezőbb helyzetbe mozdul az első utas ülése, becsukódik a napfénytető, valamint az oldalablakok, és megfeszülnek az első biztonsági övek. Ezenkívül a rendelhető aktív multikontúrülések[2] oldalpárnáinak légkamrái is feltöltődnek levegővel, ami javítja az oldaltartást a menetdinamikai szempontból kritikus helyzetekben. Így az utasok jobban követhetik a gépkocsi mozgását, és egy bekövetkező balesetnél teljesen érvényesülhet pl. az oldallégzsákok védőhatása.

Ezenkívül a rendelhető PRE-SAFE® fék[1] támogatására is számíthat. A becsapódás sebességének és ezáltal a baleset súlyosságának a csökkentése érdekében, ütközési veszély észlelése esetén a rendszer hallható és látható jelzésekkel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető nem reagál, akkor a PRE-SAFE® fék magától fékezni kezd – először részleges, majd, ha már elkerülhetetlen az ütközés, teljes fékhatással. A PRE-SAFE® jól mutatja a Mercedes-Benz azon törekvéseit, hogy új műszaki megoldásokkal tegye biztonságosabbá a közúti közlekedést.


Ha baleset történik

A passzív biztonság alatt mindazok a funkciók értendők, amelyek a baleset során gondoskodnak a védelemről. Ezek közé tartozik például a NECK-PRO fejtámla, amely az első üléseknél az alapfelszereltség része: ha az érzékelő hátulról bekövetkező ütközést észlel, akkor néhány ezredmásodpercen belül előremozdítja a fejtámlákat, hogy közelebb vigye azokat az utasok fejéhez.

Az S-osztály alapfelszereltsége kilenc légzsákot foglal magába, beleértve egy térdlégzsákot, valamint két ablaklégzsákot, amelyek védőhatása gyakorlatilag az oldalablakok teljes felületére kiterjed. Különösen nagy figyelmet fordítottak a fejlesztés során az első légzsákokat kioldó érzékelőkre A rögzítő rendszer teljesítménye az utasosztályozási funkciónak köszönhetően alkalmazkodik az első utashoz. Ezzel az S-osztály ismét új irányvonalat jelöl ki a biztonságtechnikában: a rögzítő rendszerek egyéni igényekhez igazítását. Az S-osztály oldallégzsákjainak és ablaklégzsákjainak vezérlése is új fejlesztésű megoldásra épül. Az S-osztályban nyomásérzékelők kerülnek alkalmazásra. Ha oldalirányú ütközés során deformálódik az ajtó, akkor nő a légnyomás az ajtó lemeze és a belső borítás között. Az érzékelők észlelik ezt a változást, és segítik a vezérlőegységet az oldallégzsákok és ablaklégzsákok kioldásában.


Baleset után

Az ütközés után bekövetkező, újabb balesetek veszélyének csökkentését, és az utasok mentésének megkönnyítését – a baleset jellegétől és súlyosságától függően – különböző intézkedések szolgálják: a motor automatikusan leáll, és megszakad az üzemanyag-ellátás. Automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó és a vészhelyzeti belső világítás. Ha zárva voltak, akkor részben kinyílnak az ablakok.

A mérnökök a mentők munkájának megkönnyítésére is gondoltak. Az ajtók reteszelése például automatikusan oldható a balesetet követően. A sárvédő és az ajtó közé beépített, baleseti csatlakozásnak köszönhetően hamarabb ki lehet nyitni az ajtókat frontális ütközést követően, ami meggyorsítja a mentést. A szélvédőkön elhelyezett vágási jelölések megkönnyítik az első és a hátsó oszlopok megfelelő szétválasztási pontjainak megtalálását a helyi mentőegységek számára. Az egységes biztonsági filozófiát a Mercedes-Benz által összeállított, a mentőszolgálatoknak szánt információkat tartalmazó mentési útmutató teszi teljessé, amely az interneten világszerte, több nyelven elérhető.

Design


Külső megjelenés

A Mercedes-Benz S-osztálya mindig is a luxuskategória jelképe volt. Formaterve semmi mással nem téveszthető össze, és a legtisztább formában egyesíti a luxust, az eleganciát és a felsőbbrendűséget. Az új S-osztály minden részletével hű marad ezekhez a hagyományokhoz. Az összetéveszthetetlen orr, a határozott övvonal és az erőteljes hátsó rész olyan hatást kelt, mintha egy darabból öntötték volna ki, és a színtiszta exkluzivitást testesíti meg négy keréken.

Az új LED-technológia pedig első pillantásra kiemeli az autó modern arcát – különösen éjszaka.


Belső kialakítás

Minőség és szépség közvetíti a valódi komfort érzését. Az S-osztály utastere ezt a gondolatot követi: gondosan kiválasztott, tökéletesen egymáshoz igazított és gyönyörűen kidolgozott anyagok. A felszerelés összes elemének formai kialakítását is átdolgozták az esztétikum és a funkcionalitás jegyében – erre példa az új kialakítású középkonzol a nemes fa díszítőelemekkel, amelyek az ajtókat és a hátsó kartámaszokat is ékesítik.

A többfunkciós kormánykereket is átdolgozták. Finom nappa bőr borítást kapott, és kívánságra fa/bőr kivitelben is elérhető. Az ergonomikusan megformált első és hátsó ülések a hosszú változatban az alapfelszereltség részeként bőrkárpitozásúak vagy rendelhetők PASSION bőrrel is, amelyet külön az S-osztály számára fejlesztettek ki: nem nyomott, csak vékony réteggel bevont, természetes megjelenésű, sima bőr, különösen lágy, puha felülettel. A pontos kivitelezésű varráson jól látszik, hogy minden apró részletre kiterjedő szeretettel készült.

Az utastér új színválasztékában kifinomult összeállításokat találunk. Választhat az alpaka szürke/bazalt szürke, kasmír beige/szavanna beige, gesztenyebarna/fekete, Szahara beige/fekete és fekete/fekete kombinációk közül.

Ambiente világítás

Az Ambiente világítás a három választható színhatással – „Solar”, „Neutral” és „Polar” – kiemeli az utastér formáit, és ahhoz is hozzájárul, hogy az éjszakai utazás kellemesen teljen.

LED-ek által kibocsátott fény keskeny sávja vetül az ajtókra és a műszerfalra a fa díszítőelemek mentén. Az Ambiente világítás egyedi hangulatot teremt az autóban, és tágasabbá, kellemesebbé teszi a belső teret. Az Ambiente világítást nem kell lekapcsolni menet közben sem – nem zavarja Önt a vezetésben.

A COMAND multimédia rendszer használatával öt fokozatban állíthatja a rendelhető Ambiente világítás fényerejét, saját igényeinek megfelelően. Az Ambiente világítás még üdvözli is Önt: az ajtónyitáskor felkapcsolódó fénysáv először a legerősebb fokozatban világít, majd az ajtók becsukását követően a kiválasztott szintre halványodik.

S-Guard


A Mercedes-Benz Guard különleges, beépített védelme rendkívüli helyzetekre is tökéletesen felkészíti az S-osztályt. Ennek érdekében az összes biztonsági elemet, valamint az elektronikus szabályozórendszereket, a fékeket és a felfüggesztést is tökéletesen az S-Guard nagyobb tömege által támasztott követelményekhez igazítottuk. Mondanunk sem kell, hogy a Mercedes-Benz Guard modellekben ülve is az S-osztálytól megszokott komfortot élvezheti.

Három, gyárilag páncélozott luxuslimuzin, az S 600 Guard, a nyomatékos dízelmotorral felszerelt S 450 CDI Guard és az S 600 Pullman Guard közül választhat – természetesen az S-osztály új arcával (átadás 2009. 3. negyedévétől).

Az S 600 utascelláját teljesen újratervezték, és körös-körül hatékony védőelemek segítségével erősítették meg. Különösen azokon a helyeken, amelyekhez később már nem lehet hozzáférni. A számtalan biztonsági elem szó szerint behálózza az autó belsejét és a teljes karosszériát, így magas szintű, hatékony védelmi rendszert képeznek. Ez a gyárilag beépített, kívülről alig észrevehető, zseniális biztonsági szerkezet nagyszilárdságú acél, aramid és különleges üveg elemekből épül fel.

Az S 600 Pullman Guard különlegesen hosszú tengelytávolságának köszönhetően egy olyan állami limuzin, amelyet szintén a legmagasabb szintű biztonsági védelemmel láttunk el. A magasabb tető és a beépített iroda magas szintű komforttal kapcsolja össze az Önnek nyújtott, kiemelkedő védelmet.

TrueBlueSolutions


Az éghajlatváltozás jelenti az egyik legnagyobb kihívást a 21. században. A természeti erőforrások folyamatosan növekvő felhasználása egyre nagyobb mértékben változtatja meg bolygónkat. Az automobil feltalálójaként a Mercedes-Benz kiváltképpen feladatának érzi, hogy új technológiák segítségével olyan megoldásokat fejlesszen ki, amelyek hozzájárulnak a környezet terhelésének csökkentéséhez és a nyersanyagok lehető leghatékonyabb kezeléséhez – anélkül, hogy le kellene mondani a biztonságról, a kényelemről vagy a vezetési élményről. Ezeknek a megoldásoknak az összefoglaló neve a TrueBlueSolutions – jelenleg a legkiemelkedőbb eredményünk az S 400 HYBRID. Ennek hajtásrendszere egy kiváló hatásfokú, hathengeres benzinmotor erejét és egy elektromotor előnyeit egyesíti. Mindössze 7,9 l/100 km (kombinált) fogyasztásával ez az S-osztály a világ egyik legjobb hatásfokú luxuslimuzinja.

A hagyományos hajtásrendszerek fogyasztásának optimalizálására szolgáló intézkedések sorát takarja a BlueEFFICIENCY elnevezés. Ezeket az S-osztály esetében például az S 350 CDI BlueEFFICIENCY modellben ismerheti meg közelebbről. Ennél a modellnél tíz százalékkal tudtuk javítani a környezetterhelési mérleget – többek között az új, elektrohidraulikus szervokormánnyal, az optimalizált áttételekkel rendelkező, állóhelyzeti kioldással felszerelt sebességváltóval, valamint az alapfelszereltség részét képező, 17 collos könnyűfém keréktárcsákkal és az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország