468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Benzinmotorok

R 300 és R 350 4MATIC.

Az R 300 és az R 350 4MATIC kiváló példája annak, hogyan kelthet feltűnést a szerénységgel. Ezek a V6-os motorok hengerenként négy szeleppel és folyamatosan változó vezérműtengely-állítással rendelkeznek, ami spontán teljesítményleadásról gondoskodik. Az R 300 170 kW-os (231 LE-s) és az R 350 4MATIC 200 kW-os (272 LE-s) teljesítménye bőséges erőtartalékokat jelent a hirtelen gyorsításokhoz. A benzines motor lehetővé teszi a nyugodt sétakocsikázást a legfelső fokozatokban, ráadásul kedvező fogyasztás mellett.


(R 300: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,1–11,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 260–267 g/km; R 350 4MATIC: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,6–11,9 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 271–279 g/km)

R 500 4MATIC.

Minden menethelyzetben fölényes magabiztosság – ez a legjellemzőbb tulajdonsága az R 500 4MATIC új, nyolchengeres motorjának. Ez számokra lefordítva 285 kW-ot (388 LE-t) és 530 Nm-es csúcsnyomatékot jelent. Az R 500 4MATIC 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre. Az állítható szívó és kipufogó vezérműtengelyek, valamint a könnyűfémből, például magnéziumból készülő alkatrészek pedig ebben a teljesítménykategóriában kedvezőnek számító üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé.

(R 500 4MATIC: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 13,2–13,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 306–311 g/km)



Dízelmotorok


R 300 CDI BlueEFFICIENCY, R 350 BlueTEC 4MATIC és R 350 CDI 4MATIC.

Az R 300 CDI BlueEFFICIENCY és az R 350 CDI 4MATIC modellekben dolgozó V6-os CDI dízelmotorok kivételesen nyugodt járásukkal és óriási nyomatékukkal jeleskednek: a 440, illetve 620 newtonméter már alacsony fordulatszámon is bőséges erőtartalékokról gondoskodik. Az 300 CDI BlueEFFICIENCY 140 kW-ot (190 LE-t), az R 350 CDI 4MATIC pedig 195 kW-ot (265 LE-t) teljesít. A nagy teljesítmény mellé mindkét motor esetében alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul. Az alapfelszereltség részeként rendelkeznek dízel részecskeszűrővel, amely üzemanyag-adalékok nélkül működik. A végeredmény magas teljesítmény és alacsony CO2-kibocsátás. A berendezés akár a szilárd részecskék 95%-át is képes kiszűrni a kipufogógázból.

Szintén meggyőző futáskultúrával, illetve károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkezik az R 350 BlueTEC 4MATIC modellünk, amely az állandó összkerék-hajtásnak és az AdBlue®-befecskendezésnek köszönhetően már most eleget tesz az EU6 kibocsátási normának. A takarékos fogyasztás és a megfelelő teljesítményleadás záloga a precíz Piezo-befecskendezés.

(R 300 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,6–7,8 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 199–206 g/km; R 350 BlueTEC 4MATIC: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,4–8,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 222–223 g/km; R 350 CDI 4MATIC: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 223 g/km)[1]

Sebességváltó


7G-TRONIC hétfokozatú automata sebességváltó.

A 7G-TRONIC a legmodernebb sebességváltó-technológiáját testesíti meg. A hét előremeneti fokozat szélesebb tartományt fed le, mégis kisebb mértékben változik a fordulatszám a kapcsolások során, így alig lehet érezni a sebességváltásokat. Visszaváltáskor a 7G-TRONIC többszörös visszakapcsolási funkciója képes egyszerre több fokozatot átugrani, ami gyorsabb váltást tesz lehetővé. A nyomatékváltót áthidaló tengelykapcsoló, amely már az első fokozatban működésbe lép, valamint a váltóvezérlés az üzemanyag-takarékosságról és a kiváló gyorsulásról is gondoskodik. A 7G-TRONIC segítségével különösen kényelmesen utazhat.

Az alapfelszereltség részeként elérhető DIRECT SELECT sebességváltónak köszönhetően pedig szabadon marad az R-osztály középkonzolja. Az automata sebességváltó kezelését egyszerűen, a kormánykerék mögött elhelyezett előválasztó kar segítségével végezheti. Anélkül választhatja ki a P, R, N vagy D állást, hogy elengedné kezével a kormányt. Két menetprogram áll rendelkezésre: az „S“ a sportos és a „C“ a komfortos haladáshoz. A műszeregység mindig kijelzi az éppen érvényben lévő programot. Ha mégis Ön szeretne váltani, akkor egyszerűen csak nyomja meg az alapfelszereltség részét képező, a kormánykerékre szerelt váltógombokat.

4MATIC


4MATIC összkerékhajtás.

A 4MATIC-rendszer segítségével bármilyen útfelületen könnyen boldogul majd. Ez az állandó összkerékhajtási rendszer 50:50 százalékos arányban osztja el a motor hajtóerejét az első és a hátsó kerekek között. A 4MATIC a 4ETS elektronikus kipörgésgátlóval és az ESP® Elektronikus Menetstabilizálóval együttműködve javítja a vonóerőt, könnyebb haladást tesz lehetővé – különösen laza talajon, illetve nedves, jeges vagy havas útviszonyok esetén. Az állandó összkerék-hajtás alapfelszereltség a következő modellekben: R 350 CDI, R 350 BlueTEC, R 350 und R 500.

Komfort


Utazási komfort.

Szó szerint mennyei kényelemről gondoskodik a kívánságra beépített, első-hátsó légrugózásból és ADS adaptív csillapítórendszerből álló AIRMATIC-csomag. A rendszer kerekenként külön, önműködően állítja a lengéscsillapítókat, alkalmazkodva a mindenkori út-, terhelési- és menetviszonyokhoz. Csökkenti a dülöngélő és bólintó mozgásokat, például gyors kanyarodáskor vagy rossz úton. Ráadásul a vezető manuálisan választhat komfortosabb vagy sportosabb beállítás között. Szükség esetén a rendszer önállóan átvált feszesebb beállításra, például kikerülési manőver közben. A jármű magasságát gombnyomással lehet szabályozni: rossz úton 50 milliméterrel megemelhető, nagy sebességnél viszont, a fokozott stabilitás és a légellenállás csökkentése érdekében, önműködően lesüllyed 20 milliméterrel. A szintszabályozás jóvoltából a terhelés nem befolyásolja a jármű magasságát.

Valamennyi modell (az R 300 CDI BlueEFFICIENCY és az R 350 BlueTEC 4MATIC kivételével) direktkormánnyal készül. Jellemzője a rendkívül precíz kormányzás és a jó visszajelzés. Széria az állítható magasságú és távolságú kormány, illetve a memória-csomag részeként extra az elektromosan állítható kormányoszlop. Az R 300 CDI BlueEFFICIENCY és az R 350 BlueTEC 4MATIC esetében igény szerint vezérelt elektrohidraulikus szervokormány gondoskodik kezes viselkedésről és csekély fogyasztásról.


Térkoncepció.

A vezető és az első utas fényűző főnöki fotelben foglal helyet. Mögöttük kezdődik a nagyfokú variálhatóság. Alapkivitelben ötüléses az új R-osztály, nagy raktér-fedéllel, és kiegészítő, 51 literes rakodóhellyel a csomagtartó padlója alatt.

Az ülések lefektetése után teljesen sík rakodófelület alakul ki az első támláktól a csomagtér-ajtóig. Alacsony, 714 milliméteres rakodóperem könnyíti meg a pakolást. Ha úgy kívánja a szállítási feladat, meg lehet rendelni a távirányítóval vagy kapcsolóval nyitható és csukható EASY-PACK hátfalajtót, illetve a praktikus poggyászfedelet. Ezek egymástól függetlenül is kaphatók.

Az R-osztály az egyik legtágasabb autó, amelyet valaha is gyártottunk, poggyászterének hossza 1,95 méter (hosszú változat: 2,19 m), szélessége 1,25 méter. Könnyedén berakható hat utazóbőrönd. Az egyedi ülések jóvoltából tetszés szerint variálható a belső tér.


Üléskomfort.

Részletes számítógépes modellezéssel sikerült elérnünk, hogy különlegesen ergonomikus utasteret hozzunk létre. Háromdimenziós modellek és egérkattintások segítségével pontosan rögzítjük az emberi viselkedés- és mozgásmintákat – például a biztonsági öv becsatolását vagy a rádió bekapcsolását. Még a vezető szemszögét is számításba tudjuk venni, hogy ellenőrizzük, eléggé látszik-e a műszeregység a kormánykeréktől vagy megfelelően láthatóak-e a tükrök.

Természetesen minden ember más és más. Éppen ezért emberek ezreinek adatait tápláltuk be a számítógépekbe, ami nagyon jól lefedi a népesség összetételét. Figyelembe vettük az olyan tényezőket, mint a nem, a kor, a testméret vagy az ülés tartása. Ennek köszönhetően Ön és R-osztálya jól összeszokott csapatként működhet. Ebben segít Önnek az alapfelszereltség részeként deréktámasszal ellátott vezetőülés is.

Az utasok számára az első két üléssorban (az ötszemélyes változat második üléssorában a két külső üléshelyen) az Executive Chair ülések biztosítanak luxuskörülményeket. Ezt a kényelmet még tovább fokozhatja: a fűthető és szellőztethető első ülésekkel. Vagy a multikontúrülésekkel, amelyek szintén kívánságra érhetők el a vezető és az első utas számára[1]. Ezekben felfújható légkamrák vannak, amelyek felveszik az utas alakját, és jobb tartást biztosítanak.

Ha – elsősorban a kanyarokban – több oldaltartást szeretne, akkor az első üléshelyekre sportüléseket is rendelhet, megerősített oldalpárnázással. Ezek elektromosan állíthatók, és Alcantara/ARTICO műbőr kárpitozással készülnek. A sportülések részei a belső sport csomagnak.

A memória csomag újabb, hasznos felszerelés, amely rendelésre érhető el, és az első ülések esetében elektromos beállítási funkcióval rendelkezik, valamint képes megjegyezni a vezetőülés, a fejtámlák, a külső visszapillantó tükrök és a kormányoszlop háromféle állását.


Ülés-elrendezés.

Az R-osztály utastere nemcsak tágas térkínálatot nyújt, hanem rendkívül sok elrendezési lehetőséget is biztosít. Az SUV utazóautó az alapfelszereltség részeként öt üléshelyet nyújt, de lehetőség van két, három, négy, hat vagy hét üléshely kialakítására is.

5-üléses.

Az ötszemélyes R-osztály hátul ülő utasai számára tökéletes kényelemben dőlhetnek hátra a három részből álló második üléssorban. Ehhez két kényelmes Executive Chair ülés és egy kényelmes középső ülés áll rendelkezésükre. Utóbbi szükség esetén lehajtható, így egyszerre praktikus és kényelmes középső kartámaszként szolgál.

4+2-üléses.

Opcionálisan három üléssorral szerelhető fel az új R-osztály – ilyenkor nincs rakodórekesz a csomagtér padlója alatt. A 4+2-üléses kivitel második sorában is kényelmes egyedi ülések vannak, kartámlával és az első fotelekéhez hasonló igényes kárpitozással. További opció a 4+2-üléseshez a hátsó középkonzol, két pohártartóval és sokféle rakodási lehetőséggel.

5+2-üléses.

Kívánságra 5+2 üléssel kapható az új R-osztály. Ehhez a kivitelhez alapként jár a hátsó légrugózás és a szintszabályozás.

Gyermekülés-koncepció.

Családi autóként is fölényesen oldja meg feladatát az új R-osztály, hiszen a legkisebbeknek is előnyére válik a rendkívül tágas belső tér. A második sorban akár három gyermekülés is elfér, a két szélső helyen ISOFIX-csattal, amely közvetlenül a karosszériához kapcsolódik. Ám akkor is garantált a nagyfokú biztonság, ha az első utasülésen helyezik el a gyermekülést: a kívánságra kapható automatikus gyermekülés-felismerés kikapcsolja az utasoldali légzsákot. Ennek előfeltétele, hogy speciális, transzponderrel ellátott gyermekülést használjanak, a Mercedes-Benz tartozék-programjából. Látható tehát, hogy egy nagy család befogadása sem probléma az R-osztálynak.


Asszisztens-rendszerek.

A tolatókamera (opció) tökéletesített, torzításmentes optikája fokozza a kényelmet és a biztonságot: a csomagtartó-fedélben elhelyezett kamera a központi kijelzőn mutatja a képet az autó mögöttes teréről. Ez nemcsak a beparkolást könnyíti meg, hanem a manőverezést is, ha áttekinthetetlen a terület.

Az elektronikus PARKTRONIC parkolássegítő (opció) manőverezéskor érzékelőkkel pásztázza az autó előtti és mögötti területet, és ütközésveszélykor figyelmezteti a vezetőt. Ha akadályt észlel, optikai jelzést ad, 35 centiméternél kisebb távolság esetén pedig megszólal egy jelzőhang. További közeledéskor (kb. 25 cm alatt) állandó hangjelzés hallható. Ezáltal a PARKTRONIC szűk helyen is biztonságos beállást tesz lehetővé.

Az opcionális holttér-asszisztens a megfelelő oldali külső tükörben felvillanó vörös háromszöggel figyelmezteti a vezetőt, ha sávváltáskor másik jármű van a kritikus tartományban. Ezt hangjelzés egészíti ki a kombinált műszerből, ha az illető irányban indexel az autós. A rendszer a kombinált műszeren keresztül aktiválható, és 30-250 km/óra között működik.

A kívánságra beépített DISTRONIC követési távolság- és sebességszabályozó a kívánt távközt tartja az elöl haladó járműhöz képest. Radarok mérik a távolságot, és automatikusan nő vagy csökken a sebesség. Ha nincs másik jármű az előtérben, a DISTRONIC úgy viselkedik, mint egy normál TEMPOMAT, és állandó értéken tartja a menetsebességet.


Hosszú változat.

Az R-osztály már 4,938 méteres hosszúságával is egy sokoldalú tehetség. De ha Önnek ez nem lenne elég, akkor választhatja az 5,173 méteres, hosszú változatot. Ennek előnye, hogy a harmadik sorban ülők még nagyobb kényelemben utazhatnak, amikor hat vagy hét személy ül az autóban. A csomagtér pedig még több helyet nyújt a poggyász számára – egészen pontosan 414 litert, a tetőig pakolva.

Ha csak az első és a második üléssort veszik igénybe, akkor a csomagtér maximális mérete az ötszemélyes változatban 1118, a 4+2, illetve az 5+2 üléses változatban pedig 1067 liter – vagyis 179 literrel több, mint az alapváltozat esetében. Ráadásul kihasználhatja a csomagtér 1,075 méteres hosszát is. A második sor ülései akár 990 mm-re is eltolhatók az első üléssortól. Ez a tágasság és kényelem csak a luxuslimuzinokra jellemző. Miben más az R-osztály? Kétüléses összeállításban a hosszú változat csomagterének maximális mérete 2436 liter az ötszemélyes kivitelben, illetve 2385 liter a 4+2 és az 5+2 üléses változatban (ez 435 literrel több, mint az alapváltozat esetén). A szállítható tárgyak maximális hossza pedig 2,217 méterre nő. Ez a rengeteg hely bőven elegendő egy szörfdeszka, egy hegyi kerékpár vagy a nyaralásból hazavitt, rengeteg ajándék számára.


Multimédia-rendszerek.

Jó szórakoztatás és célba vezető navigáció: a Mercedes-Benz multimédia- és audiorendszerei nagyobb élvezetté teszik az autózást, és kényelmesen elvezetik az autóst a közlekedés forgatagában.

Audio 20 CD.

A széria Audio 20 CD valamennyi ülésen kellemes szórakozásról gondoskodik.

▪ Színes kijelző, 12,7 cm képátlóval
▪ 6-lemezes CD-váltó, MP3-as
▪ Funkciógombok a fejegységen
▪ Aux-in csatlakozó (audio) a kesztyűtartóban
▪ Bluetooth® kapcsolat
▪ Telefonbillentyűzet

Audio 50 APS.

Az Audio 50 APS komfortos, nyilas-navigációt egyesít olyan szórakoztató berendezésekkel, mint a DVD-lejátszó és a rádió.

▪ Színes kijelző, 12,7 cm képátlóval
▪ DVD-lejátszó, audio-CD/MP3-CD/DVD vagy navigációs DVD (digitális autóatlasz) részére
▪ LINGUATRONIC hangvezérlés
▪ Beépített 6-lemezes DVD-váltó
▪ RDS/tripla vevő, útinformáció dekóderrel
▪ 12-es billentyűzet a fejegységen
▪ Funkciógombok a fejegységen
▪ Aux-in csatlakozó (audio) a kesztyűtartóban
▪ Bluetooth® kapcsolat

COMAND APS multimédia-rendszer.

Az opcionálisan kapható COMAND APS multimédia-rendszer az autó átfogó szórakoztató- és navigációs berendezése.

▪ Színes kijelző, 16,5 cm képátlóval
▪ Keménylemezes navigátor, nagyfelbontású térképábrázolás
▪ LINGUATRONIC hangvezérlés
▪ Beépített 6-lemezes DVD-váltó
▪ 40-GB keménylemez
▪ Adathordozó rekesz, kombinált DVD/CD-lejátszóval
▪ SD-kártyahely
▪ MUSIC REGISTER, 4 GB tárhellyel, digitális zene részére (MP3/WMA/ACC)
▪ RDS/tripla vevő, útinformáció dekóderrel
▪ Bluetooth® kapcsolat
▪ Aux-in csatlakozó (audio) a kesztyűtartóban

Harman Kardon® Logic 7® Surround hangrendszer.

Az opcionálisan kapható Harman Kardon® Logic 7® Surround hangrendszer a lehető legjobb hangzású zenével tölti meg az R-osztályt. Tizenegy (szériában: nyolc) nagyteljesítményű hangszórója és mélynyomója, összesen 610 watt teljesítménye és Logic 7® többcsatornás térhangzási rendszere jóvoltából valamennyi ülésen koncertteremben érzi magát az ember –sőt még annál is jobban. Az R-osztályban ugyanis egyénileg lehet beállítani a Surround-lejátszást – csak előre, középre vagy hátrasúlyozva, illetve a teljes utastérre. Olyan műszaki fejlesztések, mint a MOST és a 11 csatornás DSP-erősítő, csodálatos hatást adnak, összehasonlíthatatlan zenei élvezetté varázsolva az utazást.

Szórakoztatás hátul.

A kívánságra bármelyik ülésváltozathoz kapható hátsó szórakoztató-berendezés autómozivá teszi az R-osztályt. Miközben a vezető kormányoz, a második sorban ülők zenét hallgathatnak és filmeket nézhetnek meg. A rendszer összetevői: CD/DVD-lejátszó, az első fejtámlákba épített, 20,3 cm átlójú képernyők, két drótnélküli fejhallgató és távvezérlő. Kapható hozzá tévé-vevő is (csak COMAND APS esetén), és képernyőnként egy játékkonzolt lehet csatlakoztatni.

Klímaberendezés


THERMATIC, THERMOTRONIC és ülésklíma.

Ahhoz, hogy ebben a tágas belső térben mindig biztosítani lehessen a tökéletesen kellemes légkört, különösen nagyteljesítményű klímaberendezést kellett kifejleszteni. Az R-osztály alapfelszereltségének része a THERMATIC automatikus klímaberendezés, amely kombinált szűrővel és két zónával – külön-külön a vezető és az első utas oldalán – gondoskodik a kellemes hőmérsékletről.

Kívánságra a többzónás THERMOTRONIC automatikus klímaberendezés is elérhető. Ez a rendszer három külön beállítási zónát nyújt a vezető, az első utas és a hátsó utasok számára. A szabályozás a második üléssorból is történhet.

A középkonzol hátsó részében 12 V-os csatlakozóalj és két, rendelhető, kihúzható pohártartó található. Ugyanitt kaptak helyet a hátsó klímaberendezés (csak az automatikus klímaberendezéssel együtt érhető el) kezelőszervei is. Ennek külön fúvókái a hátsó oldalfalborításokon találhatók.
A vezető és az első utas opcionális ülésklímája kellemes légáramlattal és kapcsolható ülésfűtéssel csökkenti az izzadást és fokozza a hosszú utazások komfortját. A kárpitba épített ventilátorok egyenletesen osztják el a levegőt az ülőlap és a támla bőrbevonata alatt; a levegő finom perforáláson lép ki, és hamar lehűti kellemes hőfokúra az ülőfelületet – akkor is, ha előzőleg felforrósodott az autó a napsütésben. Hidegben a háromfokozatú ülésfűtés, együttműködve az ülésszellőzéssel, szárítja meg gyorsan a nedves ruházatot.

Tetőrendszerek.


Szilárd tető védelmében ülni, és mégis úgy érezni, hogy csak az égbolt van fölöttünk: az R-osztályhoz tolótetőt, illetve különösen nagyfelületű panoráma-tolótetőt is lehet rendelni.

Ez csaknem az egész tetőfelületre kiterjed, 1,2 négyzetméterével körülbelül kétszer akkora, mint a megszokott tolótetők. A nagyvonalú üvegezés nagyszerű kilátást ad, fénybe borítja az utasteret és valamennyi ülésen a tágasság fokozott érzetét adja. Különböző nyitási pozíciókkal tetszés szerint látja el friss levegővel az autó belsejét. Az üveg természetesen becsípődés-érzékelővel van ellátva, és az elektronikus gyújtáskulccsal hozható nyári állásba, illetve csukható be. A túl erős napsütéstől hőszűrő üveg és a kárpitozásnak megfelelő színű árnyékoló roló véd.

Tetőnyitáskor önműködően felemelkedik a légterelő, majd menet közben 12 milliméternyit lesüllyed. Ezáltal csökken a szélzúgás.

Biztonság


Biztonsági koncepció

A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója.

Szinte egyetlen szakterület sem ösztönöz annyira minket, mint az új biztonsági technikák létrehozása. A kimagasló utasvédelem alapjait már az ötvenes években leraktuk – a biztonsági utascella Barényi Béla találmánya volt, amely ma csak egyike az integrált biztonsági koncepció sok alkotóelemének, amelyek közelebb visznek a balesetmentes autózás látomásához.

E koncepció négy fázisra osztja az autózás biztonságát: a „biztonságos vezetés“ a kritikus helyezetek felismerését, a figyelmeztetést és a vezetőtámogatást foglalja magában. A második fázis a „veszélyben“: baleset fokozott valószínűségekor a PRE-SAFE® készíti fel az utasokat és a járművet az ütközésre. A „balesetkor“ fázis ütközéskor védi a helyzetnek megfelelően az utasokat. A „baleset után“ pedig azokat az intézkedéseket foglalja össze, amelyek az esemény után fokozzák az utasok védelmét.


Biztonságos vezetés.

Ezt sokféle intézkedéssel szolgálja a Mercedes-Benz biztonsági koncepciója: a kezelőszerveket és a kijelzőket pontosan a vezetőre szabták. Ezenkívül többféle elektronikus rendszer támogatja és tehermentesíti őt a sokat kívánó helyzetekben.

Azért, hogy sötétedéskor semmi sem kerülhesse el figyelmünket, automatikusan kapcsolja be a világítást a széria menetfény-asszisztens. Extra felszerelésként bi-xenon fényszóró, fénydiódás nappali menetfény, dinamikus kanyarvilágítás, automatikus fényszóró-magasságállítás, fényszórómosó és fénydiódás hátsó lámpa, illetve irányjelző áll rendelkezésre.

A szintén kívánságra beépített DISTRONIC követési távolság szabályozó 30 és 180 km/óra között tartja meg a távközt az előttünk haladó járműhöz képest. Ha olyan helyzetet ismer fel, 2 méter/másodperc mértékig önműködően fékez, majd ugyanígy automatikusan gyorsít az előre megadott sebességig.

Ha – például vizes úton – alul-, vagy túlkormányzottság fenyeget, a hátsókerék-, illetve 4MATIC összkerékhajtásra hangolt menetdinamikai rendszerek segítenek a vezetőnek ismét stabilizálni a járművet. Amint kritikus menethelyzetet érzékelnek a szenzorok, a készülék csökkenti a motorteljesítményt, és célzottan fékez egy vagy több kereket. Az ESP® elektronikus menetstabilizáló alapfelszerelés az R-osztályban – részei a BAS fékasszisztens, az ASR kipörgésgátló és az ESP® utánfutó-stabilizáló. Ezen túlmenően a 4ETS elektronikus trakciós rendszer gondoskodik a lehető legjobb útfogásról (4MATIC összkerékhajtással).


Vészhelyzetben.

Wenn Sie zum Beispiel stark bremsen, befindet sich die R-Klasse dank der hochsensiblen Sensorik bereits in Alarmbereitschaft. Der Vorteil: Kommt es zu einem Unfall, sind Sie früher und noch besser geschützt. PRE-SAFE® nutzt unter anderem die Informationen der Sensoren des Elektronischen Stabilitäts-Programms ESP® und des Bremsassistenten BAS. Melden diese eine kritische Fahrsituation, können die Sicherheitsgurte von Fahrer und Beifahrer in Sekundenbruchteilen gestrafft und der Beifahrersitz bei Bedarf in eine unter Unfallbedingungen günstigere Position gebracht werden (Letzteres nur in Verbindung mit dem optionalen Memory-Paket). Erkennt das System eine Überschreitung bestimmter Querdynamikwerte, können auch das Schiebedach (falls vorhanden) und die Seitenscheiben geschlossen werden. Ist die Gefahr gebannt, wird die Straffung der Gurte wieder gelöst – alle anderen Systeme können dann wieder in die gewünschte Position gebracht werden.


Baleset során.

Bajban az ezredmásodpercek is számítanak! Ilyenkor az új R-osztály szilárd utascellája óvja védőfalként az utasokat. A karosszéria tervezésekor különös figyelmet fordítottak az utasvédelemre, hogy a közlekedés más résztvevőinek sérülésveszélyét is csökkentsék. Ha ütközés történik, a kifinomult légzsák-rendszer segít. A vezető és az első utas légzsákja, az ütközés erejétől függően, két fokozatban nyílhat ki, és ezekben az ülésekben oldallégzsák is van.

A második üléssor támláiba kívánságra szerelnek oldallégzsákot. Oldalütközéskor vagy boruláskor ablaklégzsák feszül ki az utastér teljes hosszában. A két első üléssornál alapfelszerelés a hárompontos automatikus biztonsági öv, és a középső ülés kivételével övfeszítő és erőhatároló is tartozik ezekhez.

Szintúgy alapfelszerelés az ütközéskor aktiválódó NECK-PRO fejtámla a vezető és az első utas részére: ha hátulról belemennek az autóba, előfeszített rugó hatására egy pillanat alatt 43 milliméterrel előre-, és 24 milliméterrel felfelé ugrik a fejtámla, hamarabb megtámasztva az ember fejét. Ez jelentősen csökkenti az ostorcsapás-nyaksérülés veszélyét.


A mentés megkönnyítése.

Az ütközés után bekövetkező, újabb balesetek veszélyének csökkentését és az utasok mentésének megkönnyítését – a baleset jellegétől és súlyosságától függően – különböző intézkedések szolgálják: a motor automatikusan leáll, és megszakad az üzemanyag-ellátás. Automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó és a vészhelyzeti belső világítás. Szükség esetén részben kinyílnak az ablakok.

A mérnökök a mentők munkájának megkönnyítésére is gondoltak. Az ajtók reteszelése például automatikusan oldható a balesetet követően. A vezetőajtó és a hátsó ajtó közé beépített, baleseti csatlakozásnak köszönhetően hamarabb ki lehet nyitni az ajtókat frontális ütközést követően, ami meggyorsítja a mentést. Az egységes biztonsági filozófiát a Mercedes-Benz által a mentőszolgálatok számára kialakított, óvintézkedéseket tartalmazó, mentési útmutató teszi teljessé, amely az interneten világszerte, több nyelven elérhető.

Design


Külső megjelenés.

Az új R-osztály nemcsak nagyságával és rendkívüli formájával hat – maradandó benyomást kelt férfiasan sportos orr- és farkiképzése, széles hűtőmaszkja is. Még jellegzetesebbé teszik az opcionális króm-csomag dekorációi, amelyek kiemelik domináló fellépését.

Az új fénydiódás nappali menetvilágítás (opció) és az átdolgozott, fénydiódás és fényvezetős hátsó lámpa éppúgy magára vonja a tekintetet, mint a sport-csomaghoz tartozó attraktív, kék színű üvegezés.


Belső tér.

Amilyen uras kívülről az új R-osztály, olyan nagyvonalú és elegáns a belseje is.

Alumínium vagy fabetétek és elsőrangú kidolgozás hangsúlyozzák ki az R-osztály nemes karakterét, a vezetőhelytől a poggyásztartóig. Tervezői azt az alapelvet vallották, hogy „ami szép, az keltsen kellemes érzést is”. Ez éppúgy érezhető a kapcsolók és szabályzók „lágy tapintású festésén”, mint a puha kartámaszokon vagy a díszítéseken. Az R-osztály kiváló minőségű utasterére a tapintás és az esztétika harmonikus összhangja jellemző, amelyet új színváltozatok visznek tökélyre.

BlueEFFICIENCY


A hatékony mobilitás legfontosabb feladataink egyike. Ezt nem utolsó
sorban az R 350 BlueTEC 4MATIC bizonyítja, amely már ma teljesíti
a szigorú EU6 kipufogógáz-szabványt. Éppilyen meggyőzően egyesíti az R 300 CDI BlueEFFICIENCY az alacsony fogyasztást a fürgeséggel.

A Mercedes-Benz számtalan intézkedéssel, mint például az elektrohidraulikus szervokormány vagy az aerodinamikus karosszéria-kialakítás, az új R-osztállyal is további lépést tesz a kibocsátásmentes mobilitás felé.

▪ Hatékony motorok a legmodernebb benzin- és dízel-technológiával
▪ Számos BlueEFFICIENCY intézkedés – a Mercedes-Benz hatékonysági  csomagja a fogyasztás   csökkentése érdekében
▪ A BlueTEC moduláris felépítésű kipufogógáz-tisztító rendszere  nemcsak a koromrészecskék 95 %-át,   hanem a nitrogén-oxidok 80 %-át is kiszűri
▪ Alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok
▪ Könnyűszerkezetes építési mód alkalmazása

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország