468x60 Ads

­
ON&OFFROAD teljesítmény


Az M-osztály új generációja vezető szerepre törekszik.

Az új M-osztály előretör. Mégpedig minden területen, amely a vezető és az utasok számára fontos: környezetvédelem, biztonság, komfort és variálhatóság.





Környezetvédelem – Közlekedés SUV-vel, felelősséggel.

Új műszaki megoldások a motornál és számtalan BlueEFFICIENCY intézkedések teszik az új M-osztályt az egyik leggazdaságosabb és környezetbarátabb gépkocsivá a teljes méretű SUV-k szegmensében.

A fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érzékelhető csökkentése megmutatja, hogy a környezeti fenntarthatóság és az SUV-k használata kitűnően összeegyeztethető.

Az erőforrások kíméletes használata azonban nem korlátozódik kizárólag a közlekedésre: A „Design for Environment“ (ISO/TR 14062) nemzetközi környezetvédelmi tanúsítvány igazolja az M-osztály magas szintű környezeti fenntarthatóságát a gyártástól a használaton át az újrahasznosításig.

Biztonság – vezető helyen szegmensében.

Innovatív biztonsági technológia teszi az új M-osztályt kategóriájában éllovassá. A szegmensben a legszélesebb körű biztonsági felszereltséget nyújtja és ennek következtében a legbiztonságosabb teljes méretű SUV-k egyike.

A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója négy fázisával iránymutató a biztonságos és balesetmentes mobilitáshoz vezető úton.

▪ Biztonságos közlekedés: a vezető támogatása és a veszélyek elkerülése
▪ Veszély esetén: megelőzés és védelmi intézkedések aktiválása
▪ Baleset esetén: igény szerint védeni
▪ Baleset után: a baleset követkeményeinek minimalizálása és gyors segítség lehetővé tétele

Variálhatóság – minden igényt kielégít.

Az új M-osztály kiemelkedő komforttal győzi meg minden területen. Az All-Road-teljesítmény a 7G-TRONIC PLUS 7 fokozatú automata váltóval, a 4MATIC összkerékhajtással, az AIRMATIC légrugózással (extra), az ACTIVE CURVE SYSTEM-mel (extra) vagy az ON&OFFROAD-csomaggal (extra) garantálja a kényelmes haladást a kiépített utaktól távol is.

A optimalizált kezelési komfort az utastérben a DIRECT SELECT-választókaron vagy az extraként rendelhető KEYLESS-GO vezetési jogosultság ellenőrző rendszeren is megmutakozik.

A folyamatosan alacsony zajszint, a THERMATIC automata klímaberendezésnek köszönhetően mindig a kívántnak megfelelő hőmérséklet és a rendkívül kényelmes ülések még a hosszú utazásokat is tiszta élvezetessé teszik.

Design


Kategóriájában mértékadó – az új M-osztály offroader.

Az új M-osztály vonalvezetése a jövőbemutató csillogást sugároz. Az autó az SUV koncepció irányadó továbbfejlesztése.

Az új M-osztály összetéveszthetetlen stílusát a far vízszintes vonalvezetése határozza meg, mely a gépkocsi közúti karakterét hangsúlyozza. Ez a vonalvezetés a műszerfalon is visszaköszön, amely ergonómikus és funkcionális kialakításával és igényes anyagok alkalmazásával győzi meg.

Külső megjelenés – kirobbanó dinamizmus.

Markáns körvonalak és vízszintes vonalak teszik az új M-osztályt férfiassabbá és atlétikusabbá. Ehhez a megváltozott arányok is hozzájárulnak: a gépkocsi szélesebb lett, és a magassága valamelyest csökkent.

A jellegzetes hűtőrács három krómozott lamellájával és a nagy központi csillaggal, valamint az első lökhárító, a kifejezett, nagyfelületű krómhatású kartervédővel határozzák meg az elölnézet magabiztos karakterét.

Az egyenes LED-es nappali menetfények az első lökhárítóba vannak beépítve, a motorháztető férfias powerdome-jainak köszönhetően a SUV-sportolóból elölről nézve is sugárzik az erő.

Az oldalnézet elnyújtott vonalvezetése a közúti karaktert hangsúlyozza, a karakteres, az M-osztályra jellemző formájú C-oszlop pedig összetéveszthetetlenné teszi az új M-osztályt. A far felé eső tetővonal, valamint a krómhatású hosszanti tetőrudak tovább hangsúlyozzák a sportosságot.

A hátul csökkentett tetőmagasság és a csomagtérajtó vízszintes vonalvezetése, a LED-es hátsó lámpák és a hátsó lökhárító domináns hátulnézetet eredményeznek. A design a körbefutó hátsó lámpáknak és az oldalablakok folyamatos átmenetének köszönhetően a hátó ablakba egyöntetű.

A nagy csomagtérajtó, a csillogó csomagtató nyitóléccel és a hátsó lökhárító, az oldalt elhelyezett fényvisszaverőkkel tartós benyomásokat hagy hátra. A beépített rakodóperem-védő, valamint a nagyfelületű, krómhatású kartervédő stílusosan koronázzák meg az új M-osztály elegáns karakterét.

Belső tér – igényes elegancia.

Az új M-osztály sportos, elegáns karaktere az igényes kialakítású belső térben is érezhető. Az utastér a vezető és az utasok számára a lehető legjobb ergonómia és legmagasabb funkcionalitás jegyében készült.

A vízszintes vonalvezetés és a szélesség hangsúlyozása az utastérben következetesen folytatódik. A sportos műszerfal, a 4 küllős multifunkciós kormánnyal és a modern, két csőben elhelyezett kombinált műszer a lehető legjobban alkalmazkodik a vezető igényeihez.

Nagyfelületű alumínium vagy fa díszítőelemek, krómezüst kezelőszervek, valamint igényes, a fejegység, a klímaberendezés és a kontroller egységesen kialakított kerekei minden beállítást élvezetté tesznek.

Extraként a tágas, világos utastér a panoráma-tolótetővel még jobban bevilágítható. Extra felszereltségként például a műszerfal és az ajtók ablakvonala ARTICO bőrutánzattal vonható be, a tetőkárpit fekete designo szövet borítást kaphat, valamint hangulatvilágítás is rendelhető, melyek a belső térnek teljesen egyéni karaktert kölcsönöznek.

Két pohártartó a középkonzolban hangsúlyozza a részletek iránti igényességet (extraként temperált pohártartók is rendelhetők, hűtő- és fűtő funkcióval).

Meghajtás és futómű

Dízelmotorok


Maximális erő és nyugodt futás minimális fogyasztás mellett.

Az új M-osztály innovatív BlueTEC dízelmotorjai egyeswítik, amit sokáig kibékíthetetlen ellentétnek tartottak: a maximális vonóerőt és a nyugodt futást. Ugyanakkor minden eddiginél kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és kitűnnek különösen alacsony károsanyag-kibocsátásukkal – köszönhetően a Mercedes-Benz kutatói innovatív technológiájának.

4 hengeres dízelmotor

A Mercedes-Benz mérnökei az újonnan kialakított négyhengeres dízel-erőforrással az M 250 BlueTEC 4MATIC-ban kiemelkedő eredményt értek el az agilitás, nyugodt futás, fogysztási értékek és károsanyag-kibocsátás terén.

A motor lényegesen takarékosabb és tisztább az összehasonlítható elődmodellnél. A típus részecskeszűrővel rendelkezik a koromkibocsátás csökkentésére, és teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási osztály követelményeit.
BlueEFFICIENCY technológiák minden típushoz: az üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás mértékadó csökkentése, köszönhetően a BlueTEC technológiának.
Javított hidegenfutási tulajdonságok: újonnan kifejlesztett gyors izzítógyertyák, kerámiából.
Nyugodtabb futás és a legmagasabb szintű menetkényelem: két Lanchester-kiegyenlítőtengely a lengések csillapítására.

6 hengeres dízelmotor

Benzinmotorok


6 hengeres benzinmotor.

Az új M 350 4MATIC BlueEFFICIENCY 6 hengeres hajtóműve a legmodernebb BlueDIRECT technológiával rendelkezik és egyet jelent a spontán erőkifejtéssel, a rendkívül magas futáskultúrával és a gazdaságos üzemanyag-fogyasztással. Mindezt a Mercedes-Benz motorfejlesztőinek kutatási eredményei teszik lehetővé – hűen Gottlieb Daimler vezérelvéhez: „A legjobbat vagy semmit.“

▪ A környezet védelmében: A fogyasztás csökkentéséhez a továbbfejlesztett sugárral irányított égési eljárás és a piezo befecskendező-fúvókákkal megvalósított magasnyomású befecskendezés mellett az alapfelszereléshez tartozó ECO Start-Stop funkció is hozzájárul. A teljesen új szívó- és kipufogórendszer, a szabályozott segédberendezések, valamint az intelligens generátor-vezérlés és a következetes könnyűszerkezetes építési mód támogatják a vezetőt a hatékony vezetésben a mindennapok során. Az M-osztály benzinmotorja teljesíti az Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztály követelményeit.
▪ Sportos és hatékony: a sugárral irányított közvetlen benzinbefecskendezéses motor 225 kW-os telejesítményt ad le és akár 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt az összehasonlítható elődmodellhez képest, ennek megfelelően alacsony CO2-kibocsátással és megnövelt menetdinamikával.
▪ Teljesítmény minden időben: maximális forgatónyomaték különösen széles fordulatszám-tartományban, miáltal minden közlekedési helyzetben impozáns erőtartalék áll rendelkezésre.
▪ Félreismerhetetlen: a 6 hengeres benzinmotor nemcsak különösen gazdaságosan bánik az üzemanyaggal – hanem már kívülsől ia felismerhető a kettős kipufogórendszerről.

[1] A névleges teljesítményre és névleges forgatónyomatékra vonatkozó adatok meghatározása a 80/1269/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása szerint történt.

[2] Az üzemanyag-fogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozóan megadott értékek meghatározása a 80/1268/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása által előírt mérési eljárás szerint történt. Az adatok nem egy bizonyos gépkocsira vonatkoz

Sebességváltó


Modern sebességváltó-technika közúton és terepen egyaránt.

Az új M-osztályban innovatív sebességváltó-technikát alkalmazunk, annak érdekében, hogy Ön mindenkor kényelmesen, biztonságosan és kis fogyasztással közlekedhessen. A kapcsolások olyan lágyan történnek, hogy szinte észre sem veszi azokat.

7G-TRONIC PLUS 7 fokozatú automata váltó

DIRECT SELECT-sebességváltás, DIRECT SELECT kormány-kapcsolófülekkel és DIRECT SELECT választókarral a kormányoszlopon

A DIRECT SELECT sebességváltás a kormányoszlopon található DIRECT SELECT-választókarral lehetővé teszi a P, R, N és D állások kényelmes kiválasztását. A dinamikusabb vezetési stílushoz a sebességfokozatok kapcsolhatók manuálisan is, a kormányon található DIRECT SELECT kapcsolófülekkel. A jobb ergonómia és kezelhetőség érdekében átdolgoztuk az irányjelző- és tempomat-kar elhelyezését a kormányon.

Futómű


Magabiztos komfort minden terepen és talajon.

Kényelmes előrehaladás minden terepen – erre törekszik az új M-osztály. Ehhez az innovatív futóművek is hozzájárulnak. A sportos-feszestől a kényelmesig – Öné a választás.

Futómű és elektromechanikus direktkormányzás

A lengéscsillapító rendszer az acél rugókkal és SDC-lengéscsillapítókkal (Sensitive Damping Control/Érzékelős Lengéscsillapítás Vezérlés) a csillapítást kitűnően hozzáigazítja az útfelülethez, különösen útegyenetlenségek esetén, a futóművet az elődmodellhez képest dinamikusabbá és kémyelmesebbé teszi, és csökkenti a vibrációkat valamint a zajokat.

Az alapfelszereléshez tartozó elektromechanikus direktkormányzás váltja fel a jólismert hidraulikus kormány-rásegítést és teszi lehetővé az innovatív segédrendszerek, mint pl. az Aktív parkolás-asszisztens vagy Aktív sávtartó rendszer alkalmazását. Ezen túlmenően gondoskodik a jobb kezelhetőségről valamint a nagyobb agilitásról, a közvetlenebbül reagáló kormánymű, a minden sebességnél kényelmesebb kormányzásról és a hatékonyabb közlekedésről, mivel csak a tényleges kormányzás igényel energiát.

ACTIVE CURVE SYSTEM (extra)

AIRMATIC-csomag, adaptív lengéscsillapító rendszerrel (extra)

Az AIRMATIC a legmagasabb színvonalon gondoskodik a menetkényelemről és menetdinamikáról. A légrugózás a teljesen automatikus ADS lengécsillapító-szabályzással együtt működik, amely folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, és ezáltal kisebb útegyenetlenségeknél is kitűnő gördülési kényelmet tesz lehetőve.

Ezen kívül a gépkocsi rossz utakon vagy problémás felhajtóknál megemelhető, így a hasmagasság növelhető. Folyamatos nagysebességű haladáskpr a gépkocsit automatikusan leengedi. Ezáltal javul a menetstabilitás és csökken a légellenállás – ez is hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

ON&OFFROAD-csomag (extra)

Az ON&OFFROAD-csomag ellenőrzést biztosít a vezető számára a gépkocsi menettulajdonságai felett – úgy közúton, mint terepen.

Egy menetprogram-kapcsoló segítségével a vezető különböző, előre beállított menetprogramok közül választhat, a különböző útviszonyoknak megfelelően. A menetprogramtól függően módosulnak az ESP®, 4ETS, sebességváltó, rugózás, motor, kormánymű és adott esetben az ASR tulajdonságai. A középső differenciálműben 100%-os differenciálzár gondoskodik a vonóerőről és a teljesítményről, ha szükséges.

A COMAND-kijelzőn áttekinthető formában jelennek meg a menetprogramok hatásai valamint az emelkedő és a dőlésszög. A motor alatt robosztus kartervédő és erősített alvázborítás csökkenthetik a gépkocsin okozott károkat kemény terep-használat során.

Összkerékhajtás


Az új M-osztály kitűnő menettulajdonságokat nyújt minden talajon. Erről a 4MATIC állandó összkerékhajtás gondoskodik – együttműködve az ESP®-ből és 4ETS-ből álló elektronikus menetdinamikai szabályzórendszerrel.

A 4ETS, az ABS (blokkolásgátló), ASR (kipörgésgátló) és DSR (Downhill Speed Regulation/lejtmeneti sebességszabályozás) alapfunkciókkal ellenőrzötten osztja el a meghajtóerőt a négy kerékre és ezáltal növeli a vonóerőt – mindenekelőtt változó útfelületeken.

Ha működtetik az Offroad-kapcsolót a középkonzolon, a menetdinamikai szabályzórendszer, a motor és a sebességváltó beállításai automatikusan az offroad-specifikus menettulajdonságokhoz igazodnak.

Kitűnő menettulajdonságok: különösen laza talajon, nedves útfelületen vagy hóban az összkerékhajtás jobb tapadást és ezáltal nagyobb biztonságot nyújt.
Direktkormányzás alapfelszerelésként: a direktkormányzás növekvő kormányelfordulás esetén egyre közvetlenebb kormánymű-áttételt biztosít és csökkenti a kormányzási szükségletet nagy kormányelfordítási szögnél, például parkoláskor vagy szűk kanyarokban.
Bőséges vonóerő: az extraként rendelhető vonóhoroggal együtt az új M-osztály 3.500 kg maximális tömegű utánfutót vontathat (hathengeres típusoknál). Az összkerékhajtás és az ESP®-vontatmánystabilizálás kényelmes kezelhetőséget biztosít vontatáskor is.

Kényelem


Rendszerek, melyek a lehető legkellemesebbé teszik az utazást.

Az új M-osztály a legmagasabb szintű komfortot és lehetőségeket kínálja. A hosszú utazásokon és az úttalan utakon jól átgondolt felszereltség kényezteti az utasokat. Ide tartoznak többek között a kitűnő klímaberendezés, az extraként rendelhető légrugózás vagy az ergonómiai szempontok alapján kialakított ülések.

KEYLESS-GO vezetési jogosultság ellenőrző rendszer (extra)

A KEYLESS-GO egy elektronikus vezetési jogosultság ellenőrző rendszer. A beszálláshoz vagy a jármű beindításához a vezetőnek nem kell kézbe vennie a kulcsot. Elegendő a KEYLESS-GO transpondert magánál tartamia és az ajtókilincset működtetnie. Az indításhoz mindössze a Start-/Stop-gombot kell megnyomnia.

THERMATIC automata klímaberendezés

A THERMATIC automata klímaberendezés felelős az utastérben az egyéni hőmérséklet-szabályzásról és a kellemes klímáról. A kívánt hőmérséklet és levegőelosztás az utastér bal- és jobboldalán két zónában külön szabályozható. Ezen túlmenően egy különleges szűrő gondoskodik az optimális levegőminőségről, kiszűrve a por-részecskéket a külső levegőből.

THERMOTRONIC automata klímaberendezés (extra)

A THERMOTRONIC automata klímaberendezés lehetővé teszi a vezető és az első utas számára, hogy a klimatizálást mindkét helyen egymástól függetlenül, saját igényeikhez igazíthassák.

A rendszer automatikusan tartja a kívánt hőmérsékletet, még erős napsugárzás esetén is. Ehhez érzékelők állapítják meg a gépkocsi belső- és külső hőmérsékletét és szabályozzák valamennyi hőmérsékleti zónában igény szerint, egyedileg a fűtést, a hűtést vagy a szellőzést.

▪ Ízlés szerint: Három klíma-stílus (DIFFUS, MEDIUM és FOCUS) közül választhat az automata üzemmódban, melyekkel egyéni kívánságainak megfelelően állíthatja be az utastér klímáját. A rendszer figyelembe veszi az olyan tényezőket, mint a külső hőmérséklet, páratartalom és napsugárzás. A műszerfalban elhelyezett diffúzor csökkenti a huzatot.
▪ Tisztább levegő: Por- és káros gáz érzékelők gondoskodnak róla, hogy a káros anyagok a lehető legnagyobb mértékben kint maradjanak. Szükség esetén a légbeömlők automatikusan zárnak.
▪ Kellemes klíma a második sorban is: A hátsó ülések utasainak is lehetőségük van a klíma egyéni szabályozására: Az intenzitás, a befújás iránya és a kívánt hőmérséklet kényelmesen, gombnyomásra beállítható.

Memória csomag (extra)

A Memória csomag gyakori vezetőváltás esetén növeli a kényelmet. Akár három személy számára tárolja az egyéni beállításokat.

Amint egy vezető gombnyomásra kiválasztja saját beállításait, az ülés, a kormányoszlop és a külső visszapillantó tükrök automatikusan a korábban tárolt helyzetbe állnak. Ezen kívül a csomag tartalmazza a 4 irányban állítható deréktámaszt a vezető- és utasülésen, a parkolóállást a külső visszapillantó tükörhöz és az utasülés automatikus pozícionálását PRE-SAFE® helyzetekben.

Multifunkciós kormány

A vezetőnek mindig mindent kézben kell tartania. Ezért az M-osztály igényes multifunkciós kormánnyal rendelkezik. Így a legfontosabb mindennapi funkciók használatakor kezei mindig a kormányon lehetnek, és teljesen az útra koncentrálhat.

Az alapfelszereléshez tartozó 4 küllős nappabőr kormány 12 funkciógombjával a vezető minden fontos információhoz és funkcióhoz hozzáférhet, melyekre útközben szüksége lehet. Például egyszerűen szabályozhatja a kívánságra rendelhető audioberendezések hangerejét.

A multifunkciós kormány további kezelőgombjaival információk hívhatók le a kombinált műszerre, vagy beállítások végezhetők. Ezen kívül a mobiltelefon is kezelhető a multifunkciós kormányról. Minden szükséges információk a központi multifunkciós kijelzőn jelenik meg.

Panoráma-tolótető (extra)

Az optimalizált hálós szélterelővel ellátott panoráma-tolótető esetében a nagy üvegfelületek gondoskodnak a kitűnő látási- és fényviszonyokról, valamint a nagyvonalú térérzetről minden ülőhelyen.

▪ Jó szellőzés: nyitott tetőnél az utastér a különböző nyitási helyzeteknek köszönhetően egyéni kívánságok szerint látható el friss levegővel.
▪ A nap kint marad: két, a belső felszereltség színével megegyező roló egyidejűleg, egyetlen gombnyomásra behúzható, ha a túl erősen tűz a nap.
▪ Egyszerű kezelés: az automatikus visszanyitás-funkció úgy az üvegek, mint a rolók esetében növeli a biztonságot.

Ülésklimatizálás (extra)

Az ülés-klimatizálás kellemes légárammal és kapcsolható ülésfűtéssel növeli a menetkényelmet és csökkenti a verejtékezést. Az ülések kárpitozásába ventilátorok vannak beépítve, melyek a légáramlást három intenzitási fokozatban, egyenletesen osztják el az ülőpárna és a háttámla bőr huzata alatt. A levegő kiramlik a finom perforáción és gyorsan kellemes hőmérsékletűre hűti az ülések felületét – még akkor is, ha a gépkocsi hosszabb időn át intenzív napsugárzásnak volt kitéve.

Hideg napokon bekapcsolható a három fokozatban állítható ülésfűtés.

Multimédia rendszerek és navigáció


Mindent a jó szórakozás és célravezető navigáció érdekében.

Az új M-osztály az akusztika terén is gondoskodik a vezetési élményről. Ezen túlmenően kívánságra kényelmes navigációs rendszerek gondoskodnak arról, hogy ne veszítse célját szem elől.

Audio 20 CD

Az Audio 20 CD multimédia-rendszer gondoskodik a szórakoztatásról és kívánságra Becker® MAP PILOT navigációs rendszerrel és beépített 6 lemezes CD-váltóval is felszerelhető.

A legfontosabb tulajdonságok áttekintése:
Bluetooth® csatlakozó kéz nélküli funkcióval és Audio Streaming a zenelejátszáshoz
CD-játszó, MP3/WMA/AAC fájlok lejátszására alkalmas
6 lemezes CD-váltó (extra)
TFT színes kijelző, 14,7 cm képátmérővel
Funkciógombok a fejegységen
RDS/dupla tuner, közlekedési információ dekódolóval
USB-csatlakozó és Aux-in-csatlakozó a tárolórekeszben a középső kartámasz alatt

Becker® MAP PILOT (extra)

A Becker® MAP PILOT segítségével az alapfelszereléshez tartozó Audio 20 CD rádió teljes értékű navigációs rendszerré bővíthető. A vezérlőegység néhány mozdulattal rögzíthető és csatlakoztatható a kesztyűtartóban, és bármikor ismét kivehető.

A funkciók és felszereltségek áttekintése:
Térképes navigáció 3D-nézettel az Audio 20 CD rádió kijelzőjén
Ajánlott haladási sáv kijelzés
A sebességkorlátozások és számos út egyéb közlekedési tábláinak kijelzése
Információk: még hátralevő út, a megérkezés várható időpontja és utcanevek
TMC a dinamikus közlekedési dugó elkerüléshez
A térkép- és adabázis-adatok aktualizálás az interneten keresztül egyszerűen lehetséges

Digitális rádió (DAB) (extra)

Hátsó szórakoztatóközpont (extra)

A hátsó szórakoztatóközpont egy DVD-játszóból, két 20,3 cm képátmérőjű képernyőből az első fejtámlákban, két vezetéknélküli fejhallgatóból és egy távirányítóból áll. Egy line-in-csatlakozó ezen túlmenően lehetővé teszi egy játékkonzol csatlakoztatását is. A rendszer így gondoskodik arról, hogy a hosszú utakon a hátul ülő ne unatkozzanak.

Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer (extra)

Komfort-telefonrendszer (extra)

Minden, amire a Komfort-telefonrendszerhez szüksége van, a Mercedes-Benz fejegység képernyővel, egy megfelelő mobiltelefon és egy tartó, amely a telefonját egy fix csatlakozón keresztül a középkonzolban a külső antennával összekapcsolja.

Az integrált Bluetooth® csatlakozó lehetővé teszi a vezeték nélküli együttműködést egy kompatibilis mobiltelefonnal. A képernyőn keresztül lehívhatók mobiltelefonja funkciói – itt jelennek meg a bejövő SMS-ek is. Ha pedig Ön szeretne valakit elérni, a kezelőegység segítségével biztonságosanés intuitív módon hívhatja beszélgetőtársát.

Media Interface (extra)

A Media Interface, amely tartamazza Consumer-Kabel Kitet is, univerzális csatlakozó a középső kartámaszban, melynek segítségével különböző audio- és videoberendezéseket használhat útközben.

Így például kényelmesen, a gépkocsi kezelőszerveivel hozzáférhet külső tárolóeszközökhöz, mint pl. USB-pendrive vagy iPod®.

COMAND Online multimédia rendszer (extra)

TV-vevő (extra)

Asszisztens-rendszerek


Az új M-osztály asszisztens-rendszerei.

A biztonságos megérkezés érdekében kívánságra innovatív asszisztens-rendszerek támogatják Önt szinte minden helyzetben. Például sötétben, sávváltáskor, vagy az autópályán tehermentesítik Önt, és növelik a biztonságot, annak érdekében, hogy Ön a lényegre koncentrálhasson.

Aktív parkolás-asszisztens (extra)

Aktív sávtartó rendszer (extra)[1]

Aktív holttérfigyelő rendszer (extra)[1]


Sebességkorlátozás-asszisztens[2]


Éjjellátó asszisztens Plusz (extra)[3]

Az Éjjellátó asszisztens Plus jelentős mértékben javítja a látási viszonyokat sötétben és a szembejövők általi vakítás esetén.

Egy kamera felveszi a vakításmentes infravörös fényszóró által megvilágított utat, a képet pedig szürkeárnyalatos formában megjeleníti a multifunkciós kijelzőn. Az akadályok, a közlekedés nem kielégítően megvilágított résztvevői és az út vonalvezetése szembejövő forgalom esetén korábban és jobban felismerhetők.

Tolatókamera (extra)

Térkoncepció


Intelligens csomagtér-menedzsment az Ön személyes igényeinek megfelelően.

Akár a nyüzsgő város hever a lábainál, akár egy sziklás út áll még Ön előtt: az új M-osztályban magabiztos menettulajdonságokat élvezhet. A kategóriában legnagyobb csomagtér és egy átgondolt csomagtér-koncepció a ráadás.

Variálható utastér

Az M-osztály csomagtere rendkívül tágas, és néhány mozdulattal még tovább bővíthető.

Nagy méretű, vagy hosszú tárgyat kíván szállítani? Kényelmes rakfelületet kaphat, ha a hátsó üléseket 1/3 : 2/3 arányban vagy teljesen lehajtja. Lehajtott hátsó ülésekkel akár 2010 liter maximális tárolóhely és 1833 milliméter csomagtérhossz áll az első üléssor mögött rendelkezésére.

EASY-PACK csomagtérajtó (extraként)

Az EASY-PACK csomagtérajtó segítségével kényelmesen férhet hozzá a csomagtérhez. Amikor mindkét keze tele van, akkor is könnyen kezelhető. Egy ujjal nyitható és zárható.
Kényelmesen, gombnyomásra kezelhető a rádiós távirányító vagy a csomagtérajtó alsó peremén, valamint az utastérben elhelyezett kapcsoló segítségével.
A károkozás ellen a Stop-funkció nyújt védelmet. A nyitott helyzet bármely állásnál rögzíthető, például annak érdekében, hogy elkerülhessük az érintkezést az alacsony garázstetővel.
A kombinált műszerben található nyitáskorlátozás gondoskodik róla, hogy a csomagtérajtó csak a tető pereméig nyíljon fel.

EASY-PACK csomagtér-burkolat (extraként)

Die EASY-PACK-csomagtér-burkolat védi a csomagokat a napfénytől és a kíváncsi pillantásoktól, a 2. üléssor mögött található rolójának színe illeszkedik a belső felszereltség színéhez.


Csomagtér-menedzsment, EASY-PACK-rendszer FIXKIT (extraként)

Az EASY-PACK-Fixkit biztosítj rakományát elcsúszás és nemkívánt helyzetváltoztatások ellen a csomagtérben, például kanyarvételkor. Két cswomagtésínt tartalmaz, melyek bal- és jobboldaln szilárdan rögzítve vannak a raktérpadlóban és a rakományrögzítéshez használt rögzítőelemek felvételére szolgálnak.

A csomaghoz tartozó teleszkópos rúd segítségével variálható rakodózónák alakíthatók ki, vagy nagy terjedelmű tárgyak rögzíthetők. A heveder segítségével formátlan vagy kerek tárgyak rögzíthetők praktikusan.

A csomag részét képező rögzítőelemek, valamint a már az alapfelszereléshez tartozó négy rakományrögzítő szemek rugalmas alaklamzási lehetőségeket tesz lehetővé.

Biztonság


A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója a gépjárművek biztonságát négy fázisra bontja:

Egyetlen más terület sem készteti olyan csúcsteljesítményekre a Mercedes-Benz mérnökeit, mint az új biztonsági technológiák kutatása. Már az ötvenes években lerakták a kiemelkedő védelem először mérföldkövét – a biztonsági utascellával, Barényi Béla találmányával. Ma ez csak egyike az integrált biztonsági koncepció számos alkotóelemének, melyek közelebb viszik a Mercedes-Benz gépkocsijait a balesetmentes közlekedés víziójához.

1. fázis: biztonságos közlekedés.

A legtöbb baleset jóval az ütközés előtt kezdődik: egy figyelmetlenséggel, rosszul látási viszonyokkal vagy egy előre nem látott veszéllyel. A biztonságos vezetés érdekében ezért a Mercedes-Benz biztonsági koncepció sokrétű intézkedésekkel támogatja Önt, melyek a mindemmapi közlekedés során hozzájárulnak a nyugodt vezetéshez, miközben segítenek leküzdeni a kritikus közlekedési helyzeteket.

Adaptív féklámpa

Az adaptív féklámpa jelzi a vészfékezést a gépkocsi mögött haladóknak. Ha a vezető 50 km/óra fölötti sebességről kezd vészfékezést, a féklámpák villognak, a hátulról jövők figyelmeztetésére.

Ha a gépkocsi 70 km/óra feletti sebességről áll meg, automatikusan bekapcsol a vészvillogó. Vészfékezés esetén az adaptív féklámpa a féklámpák villogtatásával jelzi a veszélyt a gépkocsi mögött haladóknak.

Aktív sávtartó rendszer (extra)[1]

Aktív holttérfigyelő rendszer (extra)[1]

ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer

Az ATTENTION ASSIST éberség figyelő rendszer különösen hasznos  hosszú utakon és éjszaka, mivel a rendszer figyelmezteti a vezetőt a növekvő figyelmetlenség és fáradás felismert jeleire.

80 és 180 km/óra között az ATTENTION ASSIST hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, amint fáradtság vagy figyelmetlenség jeleit érzékeli. Háttere: Érzékelők elemzik a gépkocsi viselkedését az úton, miáltal felismerik az eltéréseket az előzetesen egyénileg meghatározott vezetői profiltól.

DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat, BAS PLUS fékasszisztenssel és PRE-SAFE® fékkel (extra)[1]

A DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat támogatja a vezető abban, hogy 0 és 200 km/óra sebességtartományban a gépkocsi betartsa a kívánt (időbeli) követési távolságot az előtte haladó gépkocsitól.

A BAS PLUS fékasszisztens vészfékezéskor hozzájárulhat a féktávolság csökkentéséhez, azáltal, hogy a rendszer veszély felismerése esetén a helyzetnek megfelelő féknyomást bocsátja rendelkezésére.

A PRE-SAFE® fék segíthet a ráfutásos balesetek elkerülésében. Először háromszori hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha ráfutásos baleset veszélyének közvetlen jeleit ismeri fel. Ha a vezető erre nem reagál, a rendszer 1,6 másodperccal az ütközés kiszámított időpontja előtt önálló részleges fékezést hajt végre, amely a gépkocsi a maximális fékteljesítmény kb. 40%-ával (4 m/s2) lassítja. Ezáltal a vezető ismételten jelet kap a beavatkozásra. Ha erre az érezhető figyelmeztetésre sem reagál, a PRE-SAFE® fék szükség esetén önálló vészfékezést hajt végre.

Világítás csomag, Adaptív távfény asszisztenst tartalmazó Intelligens Világítási Rendszerrel (extra)[2]

A Világítás csomag az Intelligens Világítási Rendszerrel javítja a látási viszonyokat sötétben, amely bi-xenon fényszóróit a mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelően állítja be. Így az országúton szélesebben világítja meg az útfelületet, a autópályán pedig sokkal nagyobb látótávolságot ér el.

A csomaghoz tartoznak továbbá a kibővített ködlámpa, a kanyar- és befordulás-világítás és az Adaptív távfény asszisztens. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a gyalogosok, kerékpárosok vagy akadályok korábban felismerhetők legyenek, mint a hagyományos tompított fényszóróval. A rendszer ezen túlmenően optimalizálja az útfelület megvilágítását is.

Egy kamera segítségével a vetítési távolság szabályozást és az országúti fényszórót úgy állítja be, hogy az útfelület, a közlekedési helyzettől és a gépkocsi előtt található forgalomtól függően, a lehető legjobban legyen megvilágítva. Az országúti fényszóró automatikusan bekapcsol, ha a rendszer nem érzékel más közlekedőket. Különlegesség: A hirtelen fényváltásokat lágy átmenetekkel kerüli el.

Éjjellátó asszisztens Plusz (extra)[2]

Az Éjjellátó asszisztens Plus jelentős mértékben javítja a látási viszonyokat sötétben és a szembejövők általi vakítás esetén.

Egy kamera felveszi a vakításmentes infravörös fényszóró által megvilágított utat, a képet pedig szürkeárnyalatos formában megjeleníti a multifunkciós kijelzőn. Az akadályok, a közlekedés nem kielégítően megvilágított résztvevői és az út vonalvezetése szembejövő forgalom esetén korábban és jobban felismerhetők.

2. fázis: veszély esetén.

A Mercedes-Benz egyet jelent az biztonságos gépkocsival. Gépkocsijaink ezért segítik utasaikat a kritikus közlekedési helyzetekben is, annak érdekében, hogy lehetőleg minden út jól végződjön.

BAS PLUS fékasszisztens (extra)[1]

PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer


PRE-SAFE® fék (extra)[1]

3. fázis: baleset esetén.

A Mercedes-Benz autói számos biztonsági rendszerrel rendekeznek, a balesetek elkerülése céljából. Ha mégis történik valami, valamennyi utas lehető legjobb védelmére különböző intézkedések lépnek életbe.

Légzsákok

Ha a rendszer ütközést érzékel, kifinomult légzsákrendszer segíthet Önnek. A vezetőt és az első utast frontális ütközés esetén az ütközés várható erősségének megfelelően alapfelszerelésként kétfokozatú első légzsákok védik, mindkét első ülés ezen túlmenően újonnan kifejlesztett felsőtest-medence légzsákokkal is rendelkezik.

Az alapfelszereléshez tartozó térd-légzsák a műszerfalnak a térddel érintkező részén védheti a vezetőt. A második üléssorhoz kívánságra oldallégzsákok rendelhetők. Egy, a rendszer által érzékelt oldalütközés vagy egy borulás esetén az ablaklégzsákok is kifeszülhetnek valamennyi üléssor felett.

Aktív motorháztető (gyalogosvédelem)

Ütközésvédelem

A karosszéria ütközés esetén minden irányban a lehető legjobb védelmet nyújtja.

A biztonsággal kapcsolatos intézkedések áttekintése:
Nagy deformálódási képességű orr-rész.
Stabil utascella, gyűrődő zónákkal az orrban és a farban egyaránt.
A kormányoszlop köpenycsöve frontális ütközésnél 100 millimétert képes engedni, és így energiát felemésztve nagyobb teret hagy a vezető számára.
A padlólemez kb. 250 milliméterrel magasabban van, mint a hagyományos személygépkocsiknál, ezáltal az utasok oldalütközés esetén a fő ütközési szint felett helyezkednek el.
A kardánalagút, a hossz- és kereszttartók stabil tartószerkezetet alkotnak.
Nagyszilárdságú oldalfal-szerkezet.
A far nagy gyűrődési zónát kínál, mivel az üzemanyagtartály a hátsó tengely előtt található.

4. fázis: baleset után.

Annak érdekében, hogy egy baleset után a következmény-károkat csökkentsük és a bentülők mentését megkönnyítsük, a baleset típusától és az ütközés súlyosságától függően különböző intézkedések tehetők:

A lehető legjobb védelem: a motor automatikusan leállítható és megszakítható az üzemanyag-ellátás.
Feltűnő világítás: a vészvillogó és a belső vészvilágítás automatikusan bekapcsolható, a következmény-balesetek elkerülése, és a balesetet szenvedett gépkocsi megtalálásának megkönnyítése érdekében.
Jó menekülési lehetőségek: az ajtózárak automatikusan kireteszelhetők.
Jobb lehetőségek a mentéshez: a sárvédő és az ajtó között törési hézagok vannak beépítve, melyek megkönnyítik az ajtó kinyitását frontális ütközés után.

Környezetvédelem


Környezetbarát koncepciók.

A BlueEFFICIENCY a Mercedes-Benznél a jövőbemutató hatékonyság-fokozó technológiákat, valamint innovatív intézkedéscsomagokat jelent, az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás optimalizálására.

BlueEFFICIENCY intézkedések.

A BlueEFFICIENCY intézkedések a gépkocsi teljes körű optimalizálását jelentik, amely üzemanyagot takarít meg és csökkenti a környezet terhelését. Az új M-osztályban is a leghatékonyabb motorokat alkalmazzuk, optimalizált aerodinamikai- és energiamenedzsment-intézkedésekkel kombinálva, a lehető legalacsonyabb üzemanyagfogyasztás érdekében.

Intelligens energia-menedzsment

Hatékonyság-fokozó technológiák az M-osztályban.

A dízel-erőforrások legújabb generációja kiemelkedő teljesítményadataival alacsony fogyasztásával győzi meg. A befecskendezési nyomást megnöveltük, a futáskultúrát és a zajkibocsátást optimalizáltuk, a csökkentett kompresszió pedig gondoskodik az alacsonyabb károsanyag-kibocsátásról. Az átfogó BlueEFFICIENCY technológiák következetes alkalmazása következtében az M 250 BlueTEC 4MATIC a kategória mintapéldája a károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás vonatkozásában.

A közvetlen befecskendezés és a megnövelt kompresszió gondoskodik az új benzinmotornál a kimagasló értékekekről a forgatónyomaték, teljesítés és zajcsökkentés terén. A motor innovatív műszaki megoldásai segítségével a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás az elődmodellel összehasonlítva jelentős mértékben csökkent.

0,32-es cW-értékével az új M-osztály viszonyítási alap szegmensében. Ez a jelentősen javított aerodinamika széles körű intézkedések segítségével vált elérhetővé, mint például a leültetett futómű, kedvező áramlási tulajdonságú alvázborítás, zárható hűtőzsalu, tetőspoiler és újonnan kialakított külső visszapillantó tükör.

Ezen túlmenően a valamennyi típusnál az alapfelszereléshez tartozó ECO Start-Stop funkció megálláskor leállítja a motort, a fogyasztásra optimalizált 7G-TRONIC PLUS automata váltó pedig állandóan gondoskodik a legmegfelelőbb fordulatszámtartomány használatáról az üzemanyag-fogyasztás minimalizálása érdekében.


BlueTEC katalizátor-technika

Környezetvédelmi tanúsítvány

Edition 1


Kifinomult sportosság – az Edition 1 különleges kivitel.

Egy bemutató mindig valami különleges. Erre az alkalomra jelenik meg az Edition 1 különleges kivitel, exkluzív felszereltséggel és egyaránt sportos-dinamikus, mint nemes összbenyomással.

Külső megjelenés – erőteljes fellépés.


Belső tér – válogatott kényelem.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország