468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Motorok

G 500

A magas üléshelyzetnek és a minden irányban kiváló kilátásnak köszönhetően már elindulás előtt egyértelmű: a G-osztály vezetése egészen különleges élmény. A G 500 beindításakor pedig az is kiderül, hogy a motorháztető alatt is valami különleges rejtőzik. Itt dolgozik a jól bevált, öt literes, V8-as motor, amelyet tökéletesen ennek a sokoldalú autónak az igényeihez igazítottak. Az elektronikus benzinbefecskendezés, a hengerenként három szelep és a kettős gyújtás a garancia arra, hogy minden bőséges teljesítmény áll rendelkezésre. A 298 LE-nek (218 kW-nak) köszönhetően pedig a legnehezebb terepen éppolyan játszi könnyedséggel mozog, mint a belső sávban.


(G 500: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 15,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 370 g/km)[1]


G 320 CDI

A nyomatékos dízelmotor is meggyőző – ráadásul nemcsak útközben, hanem azután is. Mert ritka, hogy egy igazi terepjáró ilyen erős és ilyen gazdaságos egyszerre. És ez az abszolút verhetetlen üzemanyag-fogyasztásban is megmutatkozik.

A részecskeszűrővel felszerelt, V6-os, közös nyomócsöves dízelmotort rendkívül finom járása és különösen nagy teljesítménye teszi lenyűgözővé. Hiszen már az alsó fordulatszám-tartományban – például terepen való, lassú haladáskor vagy nagyon meredek emelkedőn – a teljes ereje rendelkezésre áll. Az alapfelszereltség részeként, vízleválasztóval ellátott üzemanyagszűrő tökéletesen megvédi a G 320 CDI motorját a szennyeződésektől. A hosszú életű dízelért.

A G 320 CDI nemcsak kabrió változatban érhető el, hanem terepjáróként is, rövid vagy hosszú tengelytávolsággal.

(G 320 CDI: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,0 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 302 g/km)[1]

Sebességváltó





Automata sebességváltó

A sportolók éveken át tökéletesítik mozgásukat. A céljuk: egyenletes, nyugodt mozgás elérése a kiemelkedő teljesítmény érdekében. A Mercedes-Benz mérnökei ezt szem előtt tartva addig finomították a G 320 CDI és a G 500 alapfelszereltségéhez tartozó, 7G-TRONIC automata sebességváltó működését, hogy az már nem is lehetne egyenletesebb. A sebességváltásokat alig lehet érezni – és a szerkezet szükség esetén arra is képes, hogy átugorjon egy fokozatot. Így Ön mindig a legmegfelelőbb áttétellel haladhat, és a legjobb menettulajdonságokat élvezheti, különösen alacsony menetzaj mellett.

Futómű





A G-osztály gyártásánál semmit sem bízunk a véletlenre, mert a hosszú élettartam és az értékállóság fontos minőségi szempontok, amelyekre különösen büszkék vagyunk. A G-osztály helyenként 4 mm vastagságú vázát több mint 6400 hegesztési pont tartja össze. A vázat galvanizáljuk és viasszal kezeljük, a gépkocsi alját pedig műanyag bevonattal is ellátjuk. Ezenkívül minden alkatrész galvanizáló fürdőbe merül, így gondos alapozást kap, mielőtt a többrétegű fényezés rákerül. Ez biztosítja, hogy a G-osztályon nem talál fogást sem a víz, sem a hó, sem az só – de még a Szahara homokja sem. Mivel az igazi feladatok akkor következnek, ha elhagyja az utakat: különleges terepjáró próbapályánkon készítjük fel ezekre a G-osztály modelljeit. Igazán nehéz terepen a hosszú rugóutak és a pontos megvezetésű, nagy oldaldőlésre képes merevtengelyek a szükséges szabad magasságról és a kiemelkedő tapadásról egyaránt gondoskodnak. Hogy az állandó összkerékhajtás ereje teljes mértékben érvényesüljön.

Komfort


Belső komfort

Ha egy autó a Mercedes csillagot viseli magán, az garancia a minőségre és a pontos kidolgozásra. A G-osztály utasterében ez az érzés szinte kézzel fogható. A tágas belső tér már álló helyzetben is a szabadság érzését sugározza. A jellegzetes, magas üléspozíció gondoskodik arról, hogy minden helyzetben kiváló legyen a kilátás, és jól átláthatóvá teszi a kezelőelemeket is.

Már a G-osztály ajtóinak nyitásánál és zárásánál érezheti, hogy milyen szeretettel ügyelünk a minden apró részletben megjelenő komfortra. Ugyanezt tapasztalhatja, ha megfogja a finom bőrrel bevont kormánykereket, amely az utazás végén magától értetődően felemelkedik, hogy megkönnyítse Önnek a kiszállást. Valóban öt csillagos kiszolgálás.


COMAND APS

COMAND APS vezérlő és kijelző rendszer

A kívánságra elérhető COMAND APS vezérlő és kijelző rendszer (a G 500 és a G 55 AMG esetében az alapfelszereltség része) magába foglalja a DVD-alapú navigációs rendszer, a rádió és a CD-lejátszó, illetve a rendelhető CD-váltó, valamint a telefon kezelését. A COMAND APS rendszerhez kívánságra analóg és digitális televízióadás vételére alkalmas TV-vevőkészülék is elérhető.

A műholdak segítségével működő, GPS-alapú navigációs rendszer a legrövidebb és leggyorsabb úton vezeti el Önt a megadott címre. Az irányítás hangutasításokkal történik, így nem vonja el a vezető tekintetét.

A 6,5 collos, színes kijelzőn a rendelhető, hátsó ajtóra szerelt tolatókamera segítségével nyomon követhető, hogy mi történik a gépkocsi mögött. Az extraként elérhető, ultrahangos tolatóradar nemcsak a parkolást könnyíti meg, hanem a nehezen áttekinthető terepen való manőverezést is.

Automatikus klímaberendezés





Mindegy, hogy hőségben, nagy hidegben, szélben vagy esőben kel útra, a G-osztály utasterében mindig az Önnek legmegfelelőbb, kellemes klíma uralkodik. Az alapfelszereltséghez tartozó, THERMATIC automatikus klímaberendezés segítségével könnyedén, a vezető és az első utas számára egymástól függetlenül állíthatja be a hőmérsékletet. Méghozzá tökéletesen pontosan, hiszen a THERMATIC érzékelők segítségével működik, amelyek mérik a belső és a külső hőmérsékletet, valamint a páratartalmat is.

Többfunkciós kormánykerék





Az alapfelszereltség részét képező, többfunkciós kormánykerék (a G 320 CDI esetében bőrborítással, a G 500 esetében bőrborítással és fabetéttel) gondoskodik arról, hogy a vezető mindent tökéletesen átlásson és elérjen. Segítségével egy gombnyomással előhívhatja az új műszercsoport kijelzőjén megjeleníthető információkat, elvégezheti a kényelmi funkciók beállítását, illetve kezelheti a rádiót és a telefont.

Üléskomfort





Ne lepődjön meg, ha egy hosszú út után azt veszi észre, hogy szívesen üldögélne még egy kicsit a G-osztályban. A magyarázat: egy olyan ülés, amelynél kívánni sem lehetne jobbat. Az első üléseknél elektromosan állíthatja be az ülés kívánt helyzetét és magasságát. Ezenkívül ülésfűtés és az első ülések közötti, tárolórekeszt és pohártartót is magába foglaló kartámasz tartozik a G-osztály alapfelszereltségéhez. A G-osztállyal nem baj, ha kicsit hosszabbra nyúlik az utazás.

Biztonság


Elektronikus segédberendezések

Azzal, hogy átveszi a G-osztály kormányát, máris mentesül néhány lényeges feladat alól. Ugyanis megbízható elektronikus segédberendezések állnak rendelkezésére, amelyek a nehéz helyzetekben azonnal működésbe lépnek. Ha például a megcsúszás veszélye fenyegeti a gépkocsit, azonnal bekapcsolódik az ESP® Elektronikus Menetstabilizáló, korlátozza a motornyomatékát, és egy vagy több kerék fékezésével stabilizálja a gépkocsit.

Teljes intenzitással történő fékezés esetén a Fékasszisztens (BAS) biztosítja a szükséges féknyomást. Ezzel egyidejűleg támogatja Önt a külön a G-osztály számára kifejlesztett, módosított blokkolásgátló fékrendszer (ABS), hogy vészhelyzetben is uralni tudja a gépkocsit.

Ezek az elektronikus segítők a passzív biztonsági berendezésekkel együtt szolgálják az utasok védelmét.

Terepjáró-képesség


Terepjáró-rendszerek

Az utaktól távol eső kihívások esetén a vezető számíthat az osztómű alapfelszereltséghez tartozó terepfokozatára. Ennek aktiválásához elég megnyomni a Low-Range (felező) kapcsolót. Az osztómű ekkor a közúti áttételről a terepfokozatra vált. Így lassú tempó és maximális tapadás esetén akár 80%-os emelkedőn is képes felmenni a gépkocsi. Többé semmilyen akadály nem állhat az útjába.

Az állandó összkerékhajtás, az elektronikus kipörgésgátló (4ETS), a szinkronizált osztómű és a három, teljesen zárható differenciálmű tökéletesen működik együtt a G-osztályban.

A differenciálzárak egyenként, logikusan meghatározott sorrendben zárhatók. Így tökéletesen a feltételekhez lehet igazítani az autót. Ha valamelyik kerék elveszíti a tapadást, akkor a legjobban tapadó kerékre jut az erő. Akár egyetlen kerék tapadása is elegendő ahhoz, hogy a gépkocsi előrehaladjon.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország