468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Benzinmotorok

E 200 CGI BlueEFFICIENCY[1], [2] és E 250 CGI BlueEFFICIENCY[1], [2]

Különösen gazdaságosan autózhat az E-osztály új generációs négyhengeres motorjaival – amelyek mindegyike teljesíti az EU 5 szabványt. Az E 200 CGI BlueEFFICIENCY vagy az E 250 CGI BlueEFFICIENCY 1,8 literes, közvetlen befecskendezésű, benzines turbómotorjának nemcsak a fogyasztása és emissziója lenyűgöző – csúcsértékeket produkálnak a nyomaték, a teljesítmény és a csendes járás terén is. Az E 200 CGI BlueEFFICIENCY teljesítménye 135 kW (184 LE), nyomatékmaximuma 270 Nm, az E 250 CGI BlueEFFICIENCY adatai 150 kW (204 LE) és 300 Nm. A fogyasztás több mint 20 százalékkal csökkent az elődmodelléhez képest.


(E 200 CGI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás 6,6–7,1 l/100 km, CO2-emisszió, kombinált: 159–169 g/km; E 250 CGI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás 7,3 l/100 km, CO2- emisszió, kombinált: 174 g/km)[1], [2], [3]



E 350 CGI BlueEFFICIENCY és E 350 4MATIC BlueEFFICIENCY[1]

Az új E-osztályú limuzin kapható 3,5 literes motorral is, amely szintén teljesíti az EU 5 kipufogó-szabványt. A közvetlen befecskendezéses E 350 CGI BlueEFFICIENCY névleges nyomatéka 365 Nm, teljesítménye 215 kW (292 LE). A V6-os benzinmotor 6,3 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100 km/órára.

Összkerékhajtással az E 350 4MATIC BlueEFFICIENCY kapható. A szívócső-befecskendezéssel és 4MATIC állandó összkerékhajtással ellátott autó teljesítménye 200 kW (272 LE), maximális nyomatéka 350 Nm, 2.400-as fordulatszámnál.

(E 350 CGI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás 8,5–8,8 l/100 km, CO2-emisszió, kombinált: 199–205 g/km; E 350 4MATIC BlueEFFICIENCY[1]: kombinált fogyasztás 9,7 l/100 km, CO2- emisszió, kombinált: n. a.) [2], [3]

E 500 és E 500 4MATIC[1]

Koncentrált erő rejtőzik az E 500 és az E 500 4MATIC nyolchengeres motorjában. Mindkét benzinmotor EU 5-ös, teljesítményük 285 kW (388 LE), nyomatékuk 530 Nm. Az E 500 lélegzetelállító 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

(E 500: kombinált fogyasztás 10,9–11,2 l/100 km, CO2-emisszió, kombinált 256–261 g/km; E 500 4MATIC[1]: kombinált fogyasztás 11,4 l/100 km, CO2-emisszió, kombinált n. a.) [2], [3]


Dízelmotorok

E 200 CDI BlueEFFICIENCY[1], [3], E 220 CDI BlueEFFICIENCY[2], [3] és E 250 CDI BlueEFFICIENCY[3]

Az agilitás és a fogyasztás terén kiváló eredményeket értek el a Mercedes-Benz mérnökei a négyhengeres dízelmotorokkal: fogyasztásuk 23 százalékot elérő mértékben csökkent az elődjükhöz képest. Az E-osztály limuzinhoz háromféle EU 5-ös kivitel áll rendelkezésre – teljesítményük 100 kW (136 LE), 125 kW (170 LE) és 150 kW (204 LE). A dózis különösen gyors és precíz adagolását lehetővé tevő közös nyomócsöves rendszer és precíziós piezo-porlasztók alkalmazásával (E 220 CDI BlueEFFICIENCY és E 250 CDI BlueEFFICIENCY), valamint az új, kétfokozatú turbófeltöltéssel erősebbek, halkabbak és takarékosabbak lettek a dízelmotorok.

Az E 200 CDI BlueEFFICIENCY nyomatéka 360 Nm, az E 220 CDI BlueEFFICIENCY-é 400 Nm, és az E 250 CDI BlueEFFICIENCY-é fantasztikus 500 Nm, csupán 5.3 l/100 km fogyasztással.

(E 200 CDI: kombinált fogyasztás: 5,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 139 g/km; E 220 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 5,3–6,2 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 139–164 g/km; E 250 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 5,3–6,2 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 139–164 g/km)[4]

E 350 CDI BlueEFFICIENCY[3], E 350 BlueTEC[1], [3] és E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY[1], [3]

Lenyűgöző a hathengeres dízelmotorok működésének kultúráltsága és csekély fogyasztása, illetve emissziója. A választék tagjai az E 350 CDI BlueEFFICIENCY, E 350 BlueTEC és az állandó összkerékhajtású E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY – a CDI és a CDI 4MATIC modellek teljesítik az EU 5 szabványt, míg a karbamid-befecskendezéses BlueTEC modell a jövőbeli EU 6-ot is. A takarékos és tiszta teljesítménykifejtés többek között precíziós piezo-porlasztóknak és a következetesen könnyűszerkezetes építésnek köszönhetők. A koromkibocsátást részecskeszűrő csökkenti még jobban. Az E 350 CDI BlueEFFICIENCY teljesítménye 170 kW (231 LE), az E 350 BlueTEC-é 155 kW (211 LE) és az E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY-é 170 kW (231 LE).

(E 350 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,8–7,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 179–186 g/km; E 350 BlueTEC: kombinált fogyasztás: 7,0 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 183 g/km; E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 7,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: n. a.)[4]


Váltómű

6-fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó

A négyhengeres E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 200 CDI BlueEFFICIENCY, E 220 CDI BlueEFFICIENCY és E 250 CDI BlueEFFICIENCY alapfelszereléséhez hatfokozatú kézi sebességváltó tartozik. A rövid kapcsolási utak és a motorteljesítmény, valamint a váltómű és a hátsó híd áttételezésének optimális összehangolása sportos, ugyanakkor takarékos autózást tesznek lehetővé.

5-fokozatú automatikus váltómű

A négyhengeres modelleket kívánságra ötfokozatú automatikus váltóművel szerelik fel (széria: E 250 CGI BlueEFFICIENCY). Lágy és rövid kapcsolási folyamatai nagyfokú menetkényelmet és dinamikát eredményeznek.

7G-TRONIC 7-fokozatú automatikus váltómű

A 6- és 8-hengeres modellekhez alapfelszerelés a 7G-TRONIC automatikus váltómű. Hét előremeneti fokozatának köszönhetően nagy az áttételkülönbség a legalacsonyabb és a legmagasabb fokozat között, és kicsik az egyes fokozati ugrások. Ezáltal mindig optimális fordulatszámon jár a motor, csekély a fogyasztás, és szinte észrevehetetlenek a váltások. Ha viszont gyors ugrást kívánunk az autótól, több fokozatot is átugorva kapcsol vissza a 7G-TRONIC.

A sport-csomaghoz alapfelszerelésként járó DIRECT SELECT kormánybillentyűk M-módban lehetővé teszik a kézi sebességváltást, anélkül, hogy el kellene engedni a kormányt. Azáltal pedig, hogy a választókar is a kormányhoz került, további rakodóhely keletkezett a középalagúton, ahol egyébként a kulissza lenne.


Komfortos utazás

Sebességhatár-asszisztens, futómű és AIRMATIC

Az opcionálisan kapható sebességhatár-asszisztens a vezető tehermentesítésével fokozza a menetkényelmet. Beépített kamerájával a rendszer felismeri a jelzőtáblákat, és az aktuális sebességkorlátozást kijelzi a központi képernyőn. Különösképp csökkenti egy sebességkorlátozás elnézésének veszélyét, ha gyakran változik a helyzet, vagy például építkezéseknél.

Szintén hozzájárul a könnyed vezetéshez az újonnan kifejlesztett, szelektív csillapítású DIRECT CONTROL futómű (széria) és a kívánságra kapható AIRMATIC légrugózás.

A lengéscsillapítók önműködően alkalmazkodnak a menethelyzethez. Főképp akkor fizetődik ki a jobb csillapítás és a jármű stabilizálása, ha rossz az út. Kívánságra 15 milliméterrel leültetik a DIRECT CONTROL futóművet (széria az AVANTGARDE kivitel és a Sport-csomag esetén).

Az AIRMATIC légrugózás – széria az E 500-ban és kívánságra kapható a hathengeres modellekhez – kerekenként külön szabályozza a csillapítást, az útviszonyok, a járműterhelés és a vezetési stílus függvényében. A vezető manuálisan választhat komfortosabb vagy sportosabb hangolás között. Ha szükséges, a rendszer önműködően átkapcsol feszesebb beállításra – például kikerülési manőver közben. AIRMATIC esetén gombnyomással szabályozható a jármű magassága: rossz úton 25 milliméterrel megemelhető, nagy sebességnél pedig önműködően csökken 15 milliméterrel – ezáltal fokozódik a stabilitás, és csökken a légellenállás. A szintszabályozás a terheléstől függetlenül állandó értéken tartja az autó szabad magasságát.


Klímaautomatika

THERMATIC és THERMOTRONIC

A THERMATIC klímaautomata érzékelők segítségével önműködően szabályozza a hőmérsékletet s a szellőzést a vezetőnél és az első utasnál. A napsugárzás-szenzor például a szélvédőnél érzékeli állandóan a napsütés irányát és erősségét. A középalagút végén két szellőző a hátul ülők kényelmét fokozza, a levegő minőségéről pedig keringtető kapcsoló és a finom port is visszatartó, aktívszenes kombinált szűrő gondoskodik. A klímaberendezés hűti a kesztyűtartót is.

A többzónás THERMOTRONIC[1] klímaautomatával külön kezelőfelületen lehet szabályozni a hőmérsékletet a vezetőnél, az utasnál és az utastér hátsó részében. A B-oszlop további szellőzői és a középkonzolban elhelyezett kompakt kiegészítő ventilátor pillanatok alatt létrehozzák a kívánt hőfokot. Ráadásul automatikus módban három klímastílus (DIFFUS, MEDIUM és FOCUS) segítségével lehet az egyéni igényeknek megfelelő utastéri klímát beállítani.


Üléskomfort

Az új E-osztály részére kifejlesztett ülések komfortja, ergonómiája és biztonsága magas igényeket elégít ki.

Már az erősen kontúros kárpitozású széria-ülések is optimálisan tartják a testet sportos vezetéskor, és hosszú távon könnyed autózást tesznek lehetővé. Opcióként aktív-multikontúr ülés kapható a vezetőnek és az első utasnak. Ezek külön szabályozható légpárnái tökéletesen beállíthatók az egyéni testalkatra, oldalpárnájuk pedig önműködően, dinamikusan alkalmazkodik a menethelyzethez. Az üléspárna mélysége, az oldalpárna és a deréktámasz pneumatikusan állítható. Tovább fokozza a kényelmet a hét zónában működő dinamikus masszázs és a komfort-fejtámla. Többek között ezért látta el minőségi pecsétjével az Aktion Gesunder Rücken e. V. az aktív-multikontúr ülést.

Hátul rendkívül nagyvonalú az E-osztály helykínálata – különösen az opcionális komfort egyedi ülések esetén. Ezek fénypontja a komfort-fejtámla és a tágas középső rakodórekesz. A bőrkárpitozású, fűthető ülésekhez hozzá tartozik a hátsó ajtók árnyékolója és a kartámasz két pohártartója.


Kommunikáció

COMAND APS multimédia rendszer

A kívánságra beépített COMAND APS multimédia rendszer a központi, nagyfelbontású, hétcolos színes képernyőn mutat meg minden információt. A teljes rendszert – navigátor, audioberendezés és telefon – a kartámaszon elhelyezett, ösztönösen kezelhető Controllerrel lehet vezérelni. A lehető legjobb szórakoztatásról a videó- és audió-DVD-ket, CD-ket és MP3 fájlokat lejátszani képes készülék mellett opcionális média interfész gondoskodik, amelyhez például iPodot lehet csatlakoztatni, és a központi kijelző, illetve a Controller segítségével használni.


Panoráma toló-emelőtető

Szó szerint mennyei érzést ad a kívánságra beépített panoráma toló-emelőtető. Az autó teteje végig üvegből készül, és csukott állapotban jóval nagyobb felületen átlátszó, mint a hagyományos napfénytető. A napsugárzás elleni védelmül hőszűrő üvegből készül a panorámatető, és két, elektromos működtetésű roló tartozik hozzá. Az újonnan kifejlesztett, magától felálló szélterelő jóvoltából akkor is csekély a szélzúgás, ha nyitva van a panoráma-tolótető.


Biztonsági koncepció

A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója

A Mercedes-Benz hagyományosan elkötelezte magát a közúti közlekedés magas szintű biztonsága mellett. Egy jó tucatnyi új, illetve továbbfejlesztett asszisztencia-rendszerrel mérnökeink most új fejezetet nyitnak a személyautó-biztonság hosszú történetében. Minden eddiginél jobban középpontba került a balesetek megelőzése és a következmények mérséklése.

Az újonnan kifejlesztett biztonsági technikák szenzorai kívánságra „érző lénnyé” teszik az E-osztályt: többek között radar és kamera van benne, amely messzire előretekint, és felügyeli az autó előtti területet. Amennyiben kritikus helyzetet ismernek fel az érzékelők – például túl kicsi a követési távolság –, figyelmeztetik, és fékbeavatkozással segítik a vezetőt.

További mérföldkő a balesetmentes közlekedés felé vezető úton az adaptív távfény-asszisztens. A kívánságra kapható rendszer minden helyzetben a lehető legjobban világítja ki az utat. Ha szembe jön, vagy előttünk halad másik jármű, önműködően, lágy átmenettel tompított fényre váltanak át a reflektorok. Szabad pályán kihasználják a lehető legnagyobb hatótávot, amely ilyenkor elérheti a 300 métert. Nincs többé szükség arra, hogy kézzel kapcsolgassunk át a tompított- és a távfény között.


Biztonságos autózás

Az autózás biztonságát sokféle módon szolgálja a Mercedes-Benz biztonsági koncepciója: a kezelő- és kijelző-rendszer például csökkenti a vezető figyelmének elterelését a forgalom eseményeiről. Ehhez járulnak a vezetőt kritikus helyzetekben támogató, illetve figyelmesebbé tevő rendszerek – például az ADAPTIVE BRAKE fékberendezés, amelynek több segítő funkciója van:

HOLD funkció: ha aktiválja a vezető, megakadályozza például az autó visszagurulását.

Szárazra fékezési funkció: vizes úton rövid fékimpulzusok söprik le a vízfilmet a féktárcsákról, így szükség esetén rendelkezésre áll a teljes fékhatás.

Adaptív féklámpa: jelzi a vészfékezést a követő járműveknek. Erős, gyors vagy hirtelen fékezéskor nem a szokásos módon, egyenletesen ég a féklámpa, hanem pirosan villogva figyelmeztet. Amikor pedig megáll a jármű, bekapcsolódik a vészvillogó.

Ezeken túlmenően további kimagasló asszisztencia-rendszerrel rendelhető meg az E-osztály, amelyek támogatják a vezetőt, és hozzájárulhatnak a balesetek elkerüléséhez:

Éjjellátó-asszisztens Plus: a kívánságra kapható rendszer infravörös kamerája sötétségben felügyeli a teljes távfény-tartományt, és fekete-fehérben megmutatja a központi kijelzőn. A gyalogosokat önműködően felismeri, és kiemeli a képen. Ezáltal rossz látási viszonyok között jól felismerhetők a személyek, állatok és tárgyak.

ATTENTION ASSYST figyelmesség-asszisztens: ha pillanatnyi elalvás veszélye fenyeget, pihenést tanácsol az ATTENTION ASSYST. A rendszer figyeli a vezető viselkedését, például van egy különleges elfordítás-érzékelő a kormányoszlopon. Ha a kormánymozgatás eltér a korábbi átlagtól, akkor akusztikai és optikai figyelmeztetésre kerül sor.


DISTRONIC PLUS követési távolság szabályozó: az opcionálisan kapható rendszer radarérzékelője folyamatosan méri a távolságot az előttünk haladó járműig, illetve felbukkanó akadályokig. Ha a távolság a kritikus-, illetve az előre beállított érték alá csökken, és nem tesz semmit a vezető, akkor a PRE-SAFE®-fék önműködően lelassít.

PARKTRONIC, beparkolási segítséggel. Parkolóhely kereséskor és beparkoláskor is segíti a vezetőt az a kívánságra kapható berendezés. Ultrahangos érzékelői megállapítják, hogy elég hosszú-e az üres hely, majd pontosan kijelzi, hogy mikor, merre és mennyire kell elfordítani a kormányt, hogy a legkevesebb manőverrel be lehessen állni.

Sávtartó-asszisztens: ha véletlenül átszeli az autó a burkolati jelet, és ezzel elhagyja forgalmi sávját, akkor a kívánságra kapható rendszer finoman bizsergeti a kormánykereket. Ha viszont előzőleg indexelt a vezető, vagy tudatos kormánymozdulatot hajtott végre, akkor ezt szándékos sávváltásnak veszi a rendszer, és nem figyelmeztet.

Holttér-asszisztens: a külső tükörben nem látható kritikus részt, közvetlenül az autó mellett és mögött, radarérzékelővel figyeli az opcionális holtszög-asszisztens. Ha másik jármű van ezen a területen, akkor figyelmeztető jel villan fel a külső tükörben. Ha ennek ellenére indexel a vezető, figyelmeztető hangjelzés szólal meg.


Veszély esetén

A PRE-SAFE® előrelátóan tevékenykedő és megelőző védőintézkedéseket tevő rendszereket foglal magában. A PRE-SAFE® tartalmazza a vezető és az első utas reverzibilis övfeszítése mellett az oldalablakok és az opcionális toló-emelőtető önműködő becsukását is. Az újonnan kifejlesztett aktív multikontúr ülések légpárnái ezenkívül lehetőséget nyújtanak arra, hogy veszélyhelyzetben egy pillanat alatt felfújódva még jobban megtartsák a vezető és az első utas testét, ha ütközés történik. Ha pedig memória-csomaggal van felszerelve az utasülés, akkor, mihelyt veszély fenyeget, felveszi a biztonsági szempontból legkedvezőbb helyzetet.

A PRE-SAFE® aktiválódik például vészfékezéskor, erős alul- és túlkormányzottságkor, vagy nagy sebességnél végzett gyors kormánymozdulatok alkalmával. Ha pedig benne van az autóban az opcionális DISTRONIC PLUS követési távolság radar, akkor ennek távolságmérése is működésbe hozhatja a PRE-SAFE® rendszert, ha ütközés fenyeget.


Utasvédelem

Az E-osztályban számos biztonsági rendszer együttműködése csökkenti a balesetveszélyt. Ha mégis történne valami, az utasvédelmi megoldások lépnek működésbe. Ide tartozik az önvédelem és a partnervédelem. Az önvédelemhez tartoznak a nagyszilárdságú biztonsági utascella mellett az ütközés súlyosságától függően több fokozatban felfújódó adaptív frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, az ablaklégzsákok és a vezetőoldali térdlégzsák is.

Ezekhez járul a vezető és az első utas ütközésre aktiválódó NECK-PRO fejtámlája: egy bizonyos erősséget meghaladó, hátulról jövő ütközéskor előfeszített rugók mozdítják el villámgyorsan a fejtámlát 56 milliméterrel előre, és 23 milliméterrel felfelé. Ezáltal hamarabb kap megtámasztást az elöl ülők feje, és jelentősen csökken az ostorcsapás-nyaksérülés veszélye.

Az aktív motorháztető a partnervédelemhez tartozik: hozzájárul az elütött gyalogos, illetve kerékpáros sérüléseinek csökkentéséhez. Ütközéskor a motorháztető hátsó szegélye rugóerő hatására öt centiméternyit felugrik, ezáltal kiegészítő deformációs zóna jön létre. Hatására finomabban fogja fel az autó a rázuhanó testet, és főképp a súlyos fejsérülések veszélye csökken jelentősen.


Mentő intézkedések

Az integrált biztonsági koncepcióhoz tartoznak azok az intézkedések is, amelyek baleset után megakadályozzák a kellemetlen következményeket. Ilyen például az üzemanyagtank elhelyezése a hátsó tengely előtti védett zónában, vagy a motor és az üzemanyag-ellátás kikapcsolása súlyos ütközéskor.

A további balesetek elkerülése és a balesetet szenvedett jármű megtalálásának megkönnyítése érdekében önműködően aktiválható a vészvillogó. Az automatikus zárnyitás és a könnyen nyíló ajtók baleset után felgyorsítják a személyek mentését.

További segítség a Mercedes-Benztől az Internetről lehívható többnyelvű mentési útmutató, amely világszerte a mentők rendelkezésére áll.


Intelligent Light System

Szó szerint az E-osztály egyik fénypontja az opcionálisan kapható Intelligent Light System. Az aktív kanyarfény funkciójú bi-xenon fényszórórendszeren alapuló tompított fény önműködően alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez. Országúton szélesebben világítja ki az utat, autópályán jóval nagyobb látótávolságot tesz lehetővé.

Az új E-osztályban ünnepli premierjét az adaptív távfény-asszisztens. Segítségével jobban felismerhetők a gyalogosok, kerékpárosok vagy akadályok, mint a hagyományos tompított fénnyel. A rendszer csökkenti más közlekedők elvakítását, ugyanakkor optimalizálja az út megvilágítását. Egy kamera vezérlésével olyan a fénykéve magasságának és a távfénynek a vezérlése, hogy – a forgalmi helyzettől és az autónk előterében tartózkodó már közlekedőktől függően – a lehető legjobban legyen megvilágítva az út. A távfény automatikusan bekapcsolódik, ha nem ismerhető fel más közlekedő. Az egészben az a különleges, hogy nem hirtelen, hanem finom átmenettel változik meg a fény.

Az Intelligent Light Systemhez tartozik a kiterjesztett ködfényszóró, valamint a kanyar- és sarokfény is. Ezáltal a csomag egyesíti magában a világítástechnika legmodernebb fejlesztéseit, és további mérföldkőnek számít az esti és éjszakai órák autózásának biztonságában.


E-Guard

Ha különleges védelemről és biztonságról van szó, nyolc évtizede számít mércének a Mercedes-Benz Guard. Mi találtuk fel és tökéletesítettük a gyári integrált védelem egyedülálló elvét: valamennyi Mercedes-Benz Guardot teljesen újonnan tervezünk meg és építünk fel.

Ez a tudáskincs válik az új E-Guard javára is. Az autó nemcsak a Mercedes-Benz által támasztott valamennyi minőségi elvárásnak felel meg, hanem a „páncélozott” E-osztály kielégíti a VE 4 ellenállási kategória magas követelményeit is.

Ráadásul nem hiányzik az E-Guard alapfelszereléséből a MOE defekttűrő gumiabroncs, és az optikailag is kiváló, nagyszilárdságú, szilánkmentes üvegezés sem. Az elektronikus szabályozó rendszereket, a féket és a futómű különlegesen megerősített alkatrészeit a többletsúlyhoz illesztették.

Meggyőző az E-Guard a minőség, a mindennapi alkalmasság és a komfort szempontjából is: ötüléses karosszériája a Mercedes-Benzre jellemző tágas utasteret és magas fokú kényelmet kínálja.


E 63 AMG.

Az új E 63 AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 386 kW/525 LE, nyomatéka 630 newtonméter, tehát ugyanolyan magas szintű, mint az SL 63 AMG esetében. Attól örökölte a hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT sportváltóművet is, amely hagyományos nyomatékváltó helyett kompakt, nedves elindulási-tengelykapcsolót használ, és négyféle menetprogramot kínál; a gázfröccsel, illetve a RACE START versenyrajt-funkcióval rendkívüli élménnyé teszi a vezetést.

A kategóriában egyedülálló hajtómű kimondottan sportos menetteljesítményeket tesz lehetővé: százra 4,5 másodperc alatt gyorsul az autó, elektronikusan korlátozott csúcssebessége 250 km/óra. A 6208 köbcentis, szívómotor élénken reagál, erőteljesen húz, és készségesen pörög fel, újonnan komponált AMG V8-as hangja pedig minden egyes kilométeren felvillanyoz, miközben megmarad a Mercedesre jellemző, hosszú távon kellemes sima járás. Újonnan tervezett vízhűtés biztosítja az állóképességet akkor is, ha versenypályán hajtják az E 63 AMG-t.

Az elődmodellhez képest csaknem 8 kW/11 LE többletteljesítmény ellenére jelentősen lejjebb ment az új E 63 AMG fogyasztása: a 12,6 liter (NEFZ átlag, ideiglenes adat) csaknem 12 százalékkal kisebb az eddiginél, és csúcsérték az 500 lóerő fölötti sportlimuzinok körében. A hatásfokot növelő számos intézkedés között szerepet játszott az igény szerinti benzinellátás, és a fékezési energiát visszanyerő generátorvezérlés. Az AMG exkluzív LDS-megoldása (Lichtbogen-Draht-Spritzen – ív-huzalszórás) a hengerek siklófelületén pedig csökkentette a belső súrlódást.

Sokat segített a benzin-megtakarításban a hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT 7 sportváltómű, amelynek olajban futó elindulási tengelykapcsolója helyettesíti az eddigi nyomatékváltót.

Részletek az E 63 AMG-ről a mercedes-amg.com oldalon

A megalkuvást nem ismerően sportos hajtóműhöz illik az új E 63 AMG dinamikus megjelenése: elöl az oldalanként 17 milliméterrel kiszélesített sárvédők „6.3 AMG“ felirata, az AMG kötény nagy hűtőnyílása és a fénydiódás AMG nappali menetfény tűnik fel. Az extraként kapható Intelligens Világítórendszerhez sötétített fényszóróüveg jár. Kellően hozzájárul az összhatáshoz az AMG küszöbburkolat, a fekete diffúzoros AMG hátsó kötény és az AMG sportkipufogó két dupla, krómozott csővége.

Belül értékes anyagok és funkcionális sportosság fogadnak. Exkluzív részlet az optimális oldaltartású, elektromosan beállítható AMG sportülés, a négyküllős, két váltóbillentyűs AMG sportkormány, és az érintő-logikával ellátott AMG választókar. Közvetlenül mellette, a középalagúton található az AMG DRIVE UNIT, amellyel az MCT-sportváltómű, az ESP-funkciók, a futómű-hangolás és az AMG program állítható be. Széria a háromféle színben választható bőrkárpit, az AMG kombinált műszer, AMG főmenüvel és a szálkefélt nemesacél sport-pedálsor.

(E 63 AMG: kombinált fogyasztás: 12,6 l/100 km, CO2-CO2-emisszió, kombinált : 295 g/km)[1]

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország