468x60 Ads

­
Design

Az új CLS kupé designja.

Az új CLS kupé kívül-belül meggyőző. Kifejező formája ellenállhatatlanul egyesíti magában a sportosságot és az eleganciát. Stílusteremtő körvonala tudatosan különül el bármi eddig létezőtől.




Összetéveszthetetlen – külső megjelenés.

Mindent szabad, ami tetszik! Sőt: ami elcsábít és torkunkra forrasztja a szót. Ez volt a legfőbb cél az új CLS formatervezésekor.




Letisztult forma, élek és ívek összjátéka tanúskodik a megformálás művészetéről és a legtisztább esztétikáról. A lenyúló motorháztatő különösen hosszúnak hat, és a Mercedes csillagot viselő, átrajzolt frontrészbe fut bele. A fényszóróba foglalt irányjelző fénydióda-sor C-betűt formáz, éjszaka is félreismerhetetlenné téve a CLS-t. A tetővonal hátrafelé lejt, és a hátsó oldalablak alacsonysága is erősíti a sportos hatást. A farral pedig teljessé válik a formák érzékisége: az erőteljes, elegáns vonalvezetésre a fénydiódás hátsó lámpák éjszakai designja teszi fel a koronát.

A ragyogó design visszatükröződik a színekben: gyönyörű pasztellszínek és hatásos metálfényezések nemcsak napfénynél juttatják érvényre a CLS pompás sziluettjét – maradandó benyomást hagyva a szemlélőben.

Meggyőző belső értékek – az enteriőr.

Belső tervezőink aprólékos design-munkával alkottak tökéletes egészet, amely belül is visszatükrözi a CLS külső szépségét. A teljes sok-sok részlete és értékes anyaga a prémium-igényt fejezi ki. Az exkluzív "Silver Shadow" dekorációk és a zongoralakk, illetve a nagyméretű színes TFT képernyő és az analóg óra klasszikusan sportos, kellemes környezetet teremt, ahol a mesteri kézművesség hangulata uralkodik. Maximális komfortnak örvendhetnek a hátsó utasok is – mindenki a saját egyedi ülésében foglal helyet.

A vezetőhelyen ergonómikusan rendeztek el minden kezelőszervet és műszert – ez is szerepet játszik a Mercedes-Benz közmondásosan hívogató hangulatában. A központi műszeregység valamennyi tájékoztatása jól látható; a multifunkciós kijelző egyénileg állítható be. Ezáltal a lényegre, a forgalomra összpontosíthatja figyelmét az autós.

Egyedi komfortülések.

Szemre is pazar a CLS széria ülése, ráadásul valamennyi utasnak maximális utazási komfortot teremt, hiszen hátul is kényelmes egyedi ülések vannak. Az első ülések opcionális multikontúr-csomagja pedig nemcsak hosszú úton kényezteti az ember hátát, hanem légpárnáival PRE-SAFE® helyzetben fokozott oldaltartást és ad.

Hajtás és futómű


Benzinmotorok

CLS 350 BlueEFFICIENCY.

Az új BlueDIRECT V6-os hajtóművet következetesen, könnyű szerkezeti anyagokból építették, sugárvezérelt közvetlen benzinbefecskendezéssel, piezo-porlasztókkal, hengerenként négy szeleppel és állítható szívó- valamint kipufogó vezértengellyel. Tökéletesítették a segédberendezések energiahatékonyságát is. A CLS 350 BlueEFFICIENCY ezáltal takarékoskodik a benzinnel, kevés CO2-t bocsát ki, és nagyon kultúráltan működik. Teljesítménye 225 kW, maximális nyomatéka 370 Nm, 3.500/percnél.

A CLS 350 BlueEFFICIENCY megkapta az ECO Start-Stop funkciót is, amely mérsékli a jármű fogyasztását és emisszióját, amennyiben megálláskor és kiguruláskor leállítja a motort, majd az új logikai áramkör újraindítja, amint megnyomják a gázpedált.

(CLS 350 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,8–7,0 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 159–164 g/km)[1]

V8-as benzinmotorok: CLS 500 BlueEFFICIENCY és CLS 63 AMG.

Az újonnan kifejlesztett BlueDIRECT V8-as motor minden menethelyzetben fölényes teljesítményt fejt ki. Következetesen könnyű anyagokból építették, és lökettérfogatát is csökkentették, így 20 százalékkal ment lejjebb a fogyasztás és az emisszió a típuselődhöz képest. Számos műszaki csemegét tartalmaz, mint a közvetlen benzinbefecskendezés, a gyorsan reagáló kettős turbófeltöltés, vagy a termodinamikai hatásfokot javító töltőlevegő-hűtés.

Az új generációs CLS 500 BlueEFFICIENCY a BlueDIRECT hajtóművel 300 kW teljesítményt és 600 Nm nyomatékot fejt ki. ECO Start-Stop funkciójával benzint takarít meg a piros lámpánál: leállítja a motort, hogy ne járjon szükségtelenül.

A CLS 63 AMG új AMG 5,5-literes V8-as biturbó motorjának teljesítménye 386 kW, nyomatéka 700 newtonméter. Ezt innovatív megoldások egyedülálló arzenálja tette lehetővé, például a közvetlen benzinbefecskendezés, a biturbó feltöltés, a fékezési energia-visszanyerés és a Controlled-Efficiency menetprogram, Stop-Start funkcióval. Az AMG Performance csomag esetén az adatok 410 kW és 800 newtonméter. A nyomatékgörbékre vetett pillantás elárulja, hogy e teljesítménykategóriában egyetlen hajtómű sem olyan erős, mint az új AMG biturbó motorok.

(CLS 500 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 9,0 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 209 g/km; CLS 63 AMG: kombinált fogyasztás: 9,9 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 231 g/km)[1]

Dízelmotorok

CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY.

A 4 hengeres CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY-ben dolgozó dízel erőforrás agilitás, csendes járás, fogyasztási- és kibocsátási értékeit tekintve kiválóan teljesít.

Az üzemanyag különösen gyors és precíz adagolását lehetővé tevő közös nyomócsöves rendszer és precíziós piezo-porlasztók alkalmazásával, valamint az új, kétfokozatú turbófeltöltéssel erősebb, halkabb és takarékosabb lett a dízelmotor.

(CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY: kombiniált fogyasztás: 5,1–5,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 134–138 g/km)[1]

CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Az új CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY a legújabb közös nyomócsöves befecskendezéssel, piezo-porlasztókkal, generátorvezérléssel és szabályozott üzemanyag-szivattyúval készült. 620 Nm nyomatékmaximuma már 1.600-as fordulatszámtól rendelkezésre áll, 195 kW teljesítményét tisztán és hatékonyan fejti ki.

A hat henger és a kiegyensúlyozó tengely kellemesen simává teszi a járását. A tervezéskor következetesen ügyeltek a könnyű szerkezetre is. Ez főképp a fogyasztáson vehető észre, amely – többek között a kis gördülési ellenállású gumiabroncsoknak és az áramvonalazásnak köszönhetően – átlagosan csupán 6,0–6,1 liter 100 km-en (kombinált).

(CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY: kombiniált fogyasztás: 6,0–6,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 159–160 g/km)[1]

Váltómű


7G-TRONIC hétfokozatú automata.

Az új CLS-ben alapfelszerelés a tökéletesített, a kormánynál elhelyezett DIRECT SELECT váltókaros 7G-TRONIC automata. A 7G-TRONIC hét előremeneti fokozata széles skálát biztosít a legkisebb és a legnagyobb áttétel között, mégis kicsik az ugrások fokozatról-fokozatra. Ezáltal mindig optimális a fordulatszám, csekély a fogyasztás és szinte észrevehetetlenek a váltások.

Egy-egy ugrós előzéshez több fokozatot átugorva is visszakapcsolhat a 7G-TRONIC.

AMG SPEEDSHIFT MCT hétfokozatú sportváltómű.

Az AMG SPEEDSHIFT MCT hétfokozatú sportváltómű két külön világból adja össze a legjobbat: a manuális sebességváltó sportos, direkt és agilis visszajelzését az automata maximális komfortjával. Közben meghagyja a vezetőnek a választása szabadságát, ugyanis a „Race Start“- és az automatikus gázfröccs-funkció mellett négyféle menetprogram áll rendelkezésre:a Controlled Efficiency vagy röviden „C“ a fogyasztást optimalizálja, az „S“ (Sport), az „S+“ (Sport Plus) és az „M“ (manuális) pedig a dinamikát fokozza. Felkapcsoláskor időlegesen elveszi egyes hengerek gyújtását, ezáltal 100 ezredmásodpercnél rövidebb idő alatt képes váltani. A szokásos nyomatékváltót kompakt, olajos elindulási tengelykapcsoló helyettesíti. A gázpedál megnyomása azonnal, a lehető legnagyobb mértékű vonóerőt hozza létre.

Futómű


Futómű és rugózás.

Az alapfelszerelést képező DIRECT CONTROL futómű élvezetes autózásról gondoskodik: még direktebbé teszi a sebességváltást és a futóművet, ezáltal élénkké teszi az autó viselkedését és dinamikus viselkedést eredményez – különösen, ha kanyargós az út.

Az AIRMATIC légrugózás (opció) sportossággal ötvözi a komfortot. Légrugóit mindig a menethelyzetnek, a terhelésnek és az útállapotnak megfelelően állítja keményebbre vagy lágyabbra az elektronika. Gyors kanyarodáskor csökkenti a karosszéria bólintó és billegő mozgását – nagymértékben növeli viszont a vezetés élményét.

Az elektronikusan szabályozott légrugózás része az adaptív ADS csillapítási rendszer is. Míg az AIRMATIC a vezetési stílushoz és a különféle helyzetekhez alkalmazkodik, az ADS automatikusan, kerekenként állítja be az ehhez szükséges csillapítást. A vezető maga is befolyásolhatja a rugózást és a csillapítást: a középkonzolon található kapcsolóval a "komfortos" és a "sportos" közötti sávban variálhatja a futómű hangolását. Kis sebességnél, a terhelésnek és az útállapotnak megfelelően, gombnyomással 25 milliméteren belül megváltoztathatja a szabad magasságot is. Nagyobb sebességnél azután, a légellenállás csökkentése érdekében, ismét önműködően leereszkedik a karosszéria, ami segít a fogyasztás csökkentésében.

Komfort


Asszisztens-rendszerek.

Hozzájárulnak a feszültségmentes autózáshoz a CLS új asszisztencia-rendszerei is. Kívánságra tájékoztatják a vezetőt értékes információkról – akár konkréten jelzik a felismert sebességkorlátozó táblákat, vagy segítenek a beparkolásban.

Az opcionális Plus vezetőasszisztens-csomag esetében az aktív holttér-asszisztens felhasználja a DISTRONIC PLUS érzékelőit is, és 30-250 km/órás sebességnél felügyeli az autó mögötti, illetve tőle balra és jobbra eső területet. Ha ott másik járművet ismer fel, a külső tükör üvegében megjelenő szimbólummal figyelmezteti a vezetőt. Ha ő figyelmen kívül hagyja ezt, és sávváltásba kezd, a rendszer aktívan beavatkozhat az ESP® vezérlés útján.

Az aktív sávtartó-asszisztens folyamatosan figyeli a burkolati jeleket. A felismert vonalak véletlenszerű átlépésekor szintén kontrollált fékbeavatkozással járul hozzá a menetirány megfelelő módosításához.

A DISTRONIC PLUS követési távolság szabályozó automata 0 és 200 km/órás sebesség között képes gombnyomásra megőrizni a távközt egy előttünk haladó járműtől. Ennek érdekében radaros érzékelők figyelik állandóan a távközt és a viszonylagos sebességet a másik járműhöz képest, szabályozzák a sebességet, és szükség esetén fékezést kezdeményeznek.

Parkolóhely-kereséskor és beparkoláskor a PARKTRONIC-ot tartalmazó opcionális aktív parkoló-asszisztens támogatja az autóst. A rendszer ultrahangos érzékelőkkel méri fel, hogy elég hosszú-e egy velünk párhuzamos parkolóhely, majd gombnyomásra kormánymotorokkal manőverez be oda.

A csomagtartó fedelébe épített kamera a COMAND képernyőn mutatja az autó mögötti területet. Ezáltal az opcionális tolatókamera megkönnyíti a beparkolást, illetve fokozza az áttekinthetetlen területen végrehajtott tolatás és manőverezés biztonságát.


Multimédia-rendszerek

COMAND APS[1] multimédia-rendszer [1].

A kívánságra beépített COMAND APS multimédia-rendszer egyetlen készülékben foglal össze egy sor funkciót, maximális kezelési komfortot nyújtva. A COMAND APS legújabb nemzedékével még kényelmesebben használható a rádió, a DVD-lejátszó, a navigátor és a telefon. Opcióként hatlemezes DVD-váltó és beépített tévé-vevő gondoskodik ellazító szórakozásról.

A globális helymeghatározó rendszerrel (GPS) működő navigátor keménylemezes rendszerű. Ha Ön úgy kívánja, ezt és a rádiót vezényszavakkal is irányíthatja, a LINGUATRONIC hangvezérlés segítségével (széria a COMAND APS esetén).

További szolgáltatás, amely Németországban és néhány egyéb európai országban áll rendelkezésre, a dinamikus célba-vezetés. Ez egy rádióadó közlekedési információinak segítségével elkerüli a dugókat, ha van alternatív útvonal.

DAB digitális rádió.

Az opcionális DAB digitális rádió kiegészítő tetőantennával vesz. Ezáltal jobb, szinte CD-minőségű a vétel, nagyobb a műsorválaszték, és részletes műsor-, illetve közlekedési információk állnak rendelkezésre. Az átkapcsolás az analóg és a digitális vétel között automatikus, a hálózati lefedettségnek és a jelerősségnek megfelelően.

Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer.

Felülmúlhatatlan zenei élvezetet nyújt az opcionális Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer, amely mozgó hangversenyteremmé varázsolja az új CLS utasterét.

A rendszer ragyogó hangzásának alapja a 12-csatornás DSP erősítő. Ez osztja el a 610 wattnyi zenei teljesítményt a 14 nagyteljesítményű hangszóró (köztük egy mélynyomó) között, amelyeket úgy helyeztek el a CLS-ben, hogy mindegyik ülőhelyen térhatású legyen a zene. Ez egyébként a Dolby-Digital-5.1 rendszer érdeme is.

További újdonságként modern média- és zene-formátumokat (például DVD, audio, videó) is teljes, digitális minőségben szólaltat meg a Surround hangrendszer. A hangsávok és effektusok optimális visszaadását processzor vezérli. A rendszer lefedi a felvételek teljes dinamikai tartományát, és a legfinomabb árnyalatokat is visszaadja. A Harman Kardon® Logic 7® a közönséges sztereo-felvételeket is Surround minőségben adja vissza, 360 fokos hangzást keltve, függetlenül a hangszórók elhelyezkedésétől.


Klímatizálás

A CLS THERMATIC klíma automatája alapfelszerelésként gondoskodik állandóan kellemes hőmérsékletről. Még nagyobb komfortot nyújt az opcionális THERMOTRONIC komfort-klímaautomata.

A THERMOTRONIC-hoz kiegészítő, kijelzős kezelőegység tartozik az utastér hátsó részében, úgyhogy a vezető és utasai három térzónában tudják egyénileg beállítani a kívánt hőmérsékletet és szellőzést. Mindháromban érzékelők figyelik folyamatosan a belső hőmérsékletet és a nap-besugárzást, így önműködően tarthatók a beállított értékek. A beszívott külső levegő minőségét kombinált szűrő javítja. Ha rossz a levegő, a szellőző csappantyúk automatikusan átállnak keringtetésre.

A kívánságra beépített ülésklíma, illetve ülésfűtés aktívan szellőzteti és melegíti az első üléseket. Ha megrendelik hozzá az opcionális aktív multikontúr ülést is, akkor az előbbiek mellett kihasználhatók a légkamrák előnyei is. Ezek tökéletesen hozzáigazítják az ülést a dinamikus és ortopédiai igényekhez.


Üléskomfort.

Az új CLS valamennyi utasát elkényezteti! Kellemes körülményekről az utastér értékes anyagai és nagyvonalú méretei gondoskodnak, hátul is nagy könyökszélességgel. Az ülések a legtisztább ellazulásra kínálnak lehetőséget: az elsők hosszirányú helyzete, párnamagassága és támladőlése is elektromosan állítható.

Kívánságra felszerelik a CLS két első ülését a memória-csomaggal is. Ez három különböző üléspozíciót képes megjegyezni, sőt a külső tükröket és a kormánykereket is a vezetőhöz állítja. A vezető be- és kiszállásának megkönnyítésére a kormány felemelkedik, az ülés pedig hátrasiklik. Végül az elektromosan négy irányban állítható deréktámasz egészíti ki az eddigieket.

A hátul ülők komfortjának fokozására meghosszabbították a középkonzolt. Ily módon két kényelmes egyedi ülés alakult ki.

A valamennyi modellhez opcióként kapható aktív multikontúr üléscsomag optimális tartást és maximális komfortot nyújt: kanyarban megnöveli az üléspárna és üléstámla oldalsó légpárnáinak nyomását, ezáltal megtámasztja az ember testét. Ráadásul masszíroz az ülés, hosszú utazáskor megakadályozva a hátizomzat elfáradását. Nem hiányzik a memória-csomag és az első ülések NECK-PRO komfort-fejtámlája sem.

Biztonság


A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója.

A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója négy fázisra osztja a járműbiztonságot:

Menet közben a jármű abban támogatja a vezetőt, hogy idejében felismerje a kritikus menethelyzeteket, és úrrá lehessen rajtuk. A második fázisban, tehát veszélyhelyzetben, preventív intézkedések készíthetik fel az utasokat és a járművet a fenyegető ütközés fogadására. Balesetkor a kiterjedt passzív biztonsági rendszerek hatásosan és egyénileg óvják az utasokat. Végül jön a negyedik fázis a baleset után, amikor többek között önműködően bekapcsol a vészvillogó, gondoskodva a következmény-ütközések veszélyének csökkentéséről. A mentésben résztvevők támogatására ráadásul mindenféle biztonsági tanácsot tartalmazó, többnyelvű mentési útmutató tölthető le az Internetről.


Biztonságos autózás.

A biztonságos autózásban sokoldalú intézkedésekkel támogatja Önt a Mercedes-Benz biztonsági koncepció: a kezelési és kijelzési koncepció például csökkenti a vezető figyelmének elterelését a közlekedés eseményeiről. Ehhez járulnak intelligens rendszerek, amelyek kritikus helyzetekben teszik szenzibilissé a vezetőt, és támogatják a megoldásban.

Az új CLS-ben alapfelszerelés a bi-xenon fényszóró. Ez erősebben világít a hagyományosnál, és jelentős szerepet játszik a jobb láthatóságban és látásban. Világítástechnikai újdonság az opcionálisan kapható Intelligent Light System, teljesen újonnan kifejlesztett fénydiódás fényszórókkal. Ezt a technikát, amely a maximális világítási teljesítmény mellett hosszú élettartamával és minimális energiafogyasztásával is kitűnik, először a CLS-ben alkalmazza a Mercedes-Benz.

A sebességhatár-asszisztens beépített kamerája felismeri a közlekedési jelzőtáblákat, és a központi kijelzőn mutatja a felismert sebességkorlátozást. Különösen olyan utakon, ahol gyakori a jelzőtáblák változása, illetve építkezések környékén csökkenti a veszélyt, hogy az autós elnéz egy sebességkorlátozást.

Az alapfelszereléshez tartozó ATTENTION ASSYST figyelmezteti az autóst, és pihenést javasol, ha felismeri az elfáradás tipikus jeleit. Ennek érdekében folyamatosan figyeli a vezetőt. Ha viselkedése eltér a korábban megállapított profiltól, akusztikai és optikai figyelmeztetésre kerül sor.

Az opcionális Plus vezetőasszisztens csomag [1] tartalma a DISTRONIC PLUS, a BAS PLUS fékasszisztens, a PRE-SAFE® fék, valamint az új aktív holttér- és sávtartó-asszisztens. A rendszerek szorosan együttműködnek, felismert veszély esetén figyelmeztetik a vezetőt, és megfelelően kontrollált fékbeavatkozásokkal járulnak hozzá a menetirány korrigálásához.


Veszély esetén.

Kritikus menethelyzetben a PRE-SAFE® nagymértékben hozzájárul a megelőző utasvédelemhez, amennyiben érzékelőivel felismeri a veszélyhelyzetet, és megelőzően védelmező intézkedések bevezetésére képes.

A PRE-SAFE® keretébe tartozik a vezető és az első utas reverzibilis övfeszítése mellett az oldalablakok és az opcionális tolótető becsukása is. Az aktív multikontúr-ülés ezenkívül lehetőséget nyújt arra, hogy veszély esetén a légpárnáinak villámgyors felfújásával jobb tartást adjon az ülésben helyet foglaló személynek. Amennyiben memória-csomaggal van felszerelve az utasülés, akkor a PRE-SAFE® hatására beáll a biztonsági szempontokból legkedvezőbb helyzetbe.

A PRE-SAFE® például vészfékezéskor, erős alul- vagy túlkormányzottság esetén, vagy nagy sebességnél végrehajtott gyors kormánymozdulatok hatására aktiválódhat. A DISTRONIC PLUS (opció) közeltartományi radarérzékelője[1] révén a PRE-SAFE® egyedül a radarrendszer üzenetei alapján is aktiválódik, ha ütközésveszélyt ismer fel.


Baleset bekövetkeztekor.

Az új CLS-ben számos biztonsági rendszer együttműködése segít elkerülni a baleseteket. Ha mégis történne valami, különféle utasvédelmi intézkedések lépnek életbe.

Az új CLS alapfelszerelésében van kétfokozatú kinyílású frontlégzsák a vezető és az első utas részére, térdlégzsák a vezetőnek, oldal- és medence-légzsák elöl, valamint ablaklégzsák. A hátsó ajtókban elhelyezett oldallégzsák kívánságra kapható.

Ha valamelyik vezérlőkészülék súlyos oldalütközést ismer fel, akkor egyidejűleg lép működésbe a megfelelő oldali oldal- és függönylégzsák. Az utóbbi felfújható függönyként nyílik ki az A- és a C-oszlop között, így mind az első, mind a hátsó utas fejét védi. A frontlégzsákok, az ütközés prognosztizált súlyosságának megfelelően, két fokozatban nyílnak ki.

Valamennyi ülésnél van hárompontos biztonsági öv és fejtámla, a vezetőét és az első utasét ellátták NECK-PRO fejtámlával is. Ráfutásos ütközés esetén, szenzoros vezérléssel, előre és felfelé mozdul el, ezáltal jelentősen csökken a fej ingamozgása.

Frontális vagy ráfutásos ütközéskor övfeszítők húzzák rá feszesen az övszalagot az utasok testére. Ilyenkor överő-határoló (elöl adaptív) fokozza az utasvédelmet, arról gondoskodva, hogy az ütközés után fokozatosan utánaengedjen a biztonsági öv, ha már elért egy bizonyos szintű erőt.

Bizonyos oldalirányú borulások esetén a légzsák-vezérlőkészülék borulásérzékelője aktiválja az összes övfeszítőt és a két függönylégzsákot.


Baleset után.

A baleset következmény-kárainak mérséklése és az utasok esetleges mentésének megkönnyítése érdekében, a baleset súlyának és jellegének megfelelően, különféle intézkedésekre kerülhet sor: a motor automatikusan leáll, és az üzemanyag-betáplálás elzáródik. A következmény-károk mérséklésének és a balesetet szenvedett autó megtalálásának érdekében önműködően bekapcsolhat a vészvillogó és a belső világítás. Adott esetben egy kissé leereszkednek az oldalablakok.

Gondoltak a mérnökök a mentők támogatására is. Az ajtózárak például automatikusan kinyílnak. A mentés meggyorsítása érdekében "ütközési rést" iktattak be a sárvédő és az ajtó közé, ami frontális ütközés után megkönnyíti az ajtó kinyitását. A Mercedes-Benz által a mentők részére létrehozott mentési útmutató pedig teljessé teszi a mindenre kiterjedő biztonsági filozófiát. Ez világszerte, több nyelven lehívható az Internetről.

Környezetbarát koncepciók


Környezetkímélő koncepciók.

A BlueEFFICIENCY a gyűjtőneve a Mercedes-Benznél a jövőbe mutató hatékonysági technikáknak, valamint a fogyasztást és az emissziót csökkentő innovatív intézkedéscsomagoknak.

Az új CLS BlueEFFICIENCY modelljei.

Az új CLS-ből kétféle BlueEFFICIENCY modell áll rendelkezésre, amelyeket környezetbarát technikák és intézkedések egész sorával láttak el.

Hatékony technológiák az új CLS kupéban.

A CDI dízelmotorjainak legújabb nemzedékére kimagasló teljesítmény és csekély fogyasztás jellemző. A befecskendezési nyomást megnövelték, a működést simábbá és zajtalanabbá tették, a sűrítési arány csökkentésével pedig leszorították az emissziót.

Közvetlen befecskendezés, a sűrítés fokozása, valamint teljesen új szívó- és kipufogó-rendszer eredményez csúcsértékeket a benzinmotor nyomatékában, teljesítményében és csendességében. Az innovatív motortechnika jelentősen csökkentette a káros anyagok kibocsátását és a fogyasztást az elődmodellekhez képest.

Csomagok az új CLS kupéhoz.

Az üzemanyagféleségtől és a motorteljesítménytől függően többféle intézkedést érvényesítettek a BlueEFFICIENCY modellekben. Ilyenek például:

▪ Igény szerint vezérelt üzemanyag-szivattyú
▪ ECO Start-Stop funkció állítja le alapjáraton a motort, üzemanyagot takarítva meg
▪ Eletromechanikus kormánymű
▪ A vezető tájékoztatása az energiatakarékos vezetési stílusról
▪ Intelligens energiagazdálkodás
▪ Motortökéletesítések
▪ Csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncs

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország