468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Motorok

CL 500 BlueEFFICIENCY, CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY és CL 63 AMG.

Az új CL modellválasztékában a teljesen újonnan kifejlesztett nyolchengeres motor bármilyen helyzetben fölényes teljesítményről gondoskodik. A lökettérfogatot, a fogyasztást és ezáltal az emissziót is jelentősen csökkentették az elődmodellhez képest, ugyanakkor megemelték a teljesítményt. A nyolchengeres motor tele van műszaki fénypontokkal, mint a közvetlen benzinbefecskendezés, sugárvezérelt égésfolyamattal, és a biturbó-feltöltés.





A CL 500 BlueEFFICIENCY csúcsteljesítménye 320 kW, nyomatékmaximuma 700 Nm. A vele felszerelt autó lehatárolt csúcssebessége 250 km/óra. Piros lámpánál vagy forgalmi dugóban az ECO Start-Stop funkció takarít meg üzemanyagot: felismeri, mikor nincs szükség a motorra, és önműködően leállítja.

A CL 63 AMG új AMG 5,5 literes V8-as biturbó motorjának teljesítménye 400 kW, nyomatéka 800 newtonméter. Ezt újszerű megoldások páratlan arzenálja teszi lehetővé, mint a benzinbefecskendezés, a biturbó-feltöltés, a fékezési energia-visszanyerés és a Controlled-Efficiency menetprogram, Start-Stop funkcióval. Az AMG Performance Package az iménti értékeket 420 kW-ra és 900 newtonméterre növeli. A nyomatékdiagramra vetett pillantás elárulja, hogy e teljesítménykategóriában egyetlen más motor sem éri el az új AMG szintjét.

(CL 500 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 9,5–9,9 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 224–232 g/km; CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 9,9–10,1 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 237–242 g/km; CL 63 AMG: kombinált fogyasztás: 10,5 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 244 g/km)[1]

CL 600 és CL 65 AMG.

A CL 600 teljesítménykifejtése a legmodernebb motortechnikának köszönhető. Csúcsmotorunk, a V12-Biturbo, 380 kW teljesítményt és 830 Nm nyomatékot képes leadni. Ehhez járul nagyszerűen élénk reagálása: a biturbó gép már 1.800/percnél eléri nyomatékmaximumát, és meg is tartja 3.500-ig. Ebben a két turbófeltöltő és a töltőlevegő-hűtő játszik jelentős szerepet. A súlycsökkentés érdekében magnézium-öntvényből készítik a hengerfejeket. Háromszelepes technika javítja a gázcserét és gondoskodik, a dupla gyújtással együtt, optimális égésről.

El sem hinnénk, hogy fokozható a CL 600 kirobbanó teljesítménye – ha nem volna a CL 65 AMG. A sportos csúcsmodell AMG 6,0 literes V12-es biturbó motorjának teljesítménye 463 kW, nyomatékmaximuma pedig 1.000 Nm.

(CL 600: kombinált fogyasztás: 13,8–14,0 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 322–328 g/km; CL 65 AMG: kombinált fogyasztás: 14,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 334 g/km)[1]

Váltómű


7G-TRONIC automatikus váltómű.

Az optimalizált 7G-TRONIC automatát az új nyolchengeres CL 500 BlueEFFICIENCY és CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY modellekben alkalmazzák. Amellett, hogy a spontán reagálás és a készséges gyorsulás fokozza az autózás élményét, javul a komfort is, a váltások ugyanis alig érezhetők. A hétféle áttétel jóvoltából csökken a motor átlagos fordulatszáma, illetve ezáltal a fogyasztás és a zajszint.

AMG SPEEDSHIFT MCT hétfokozatú sportváltómű.

Az új CL 63 AMG-ben az optimalizált AMG SPEEDSHIFT MCT 7-fokozatú sportváltómű viszi át a teljesítményt a hátsó kerekekre. Ez a magas műszaki színvonalú részegység egyedülálló funkciók kombinálásával ad szabad kezet a vezetőnek. A különösen gyors többfokozatnyi visszakapcsolás és az automatikus gázfröccs mellett három egyéni menetprogram áll rendelkezésre. A Controlled Efficiency, röviden „C“, a fogyasztást csökkenti minimumra, különösképp az új Controlled-Efficiency Start-Stop funkcióval, amely a jármű leállásakor leállítja a motort is, illetve a fékezési energiát akkumulátortöltésre visszanyerő generátorvezérléssel. Az „S“ (Sport) és „M“ (Manuell) program viszont a vezetés élményét és a dinamikát fokozza. A felkapcsolás, egyes hengerek lekapcsolása révén, 100 ezredmásodperc alatt megy végbe. Kompakt, olajos indulási tengelykapcsoló helyettesíti a szokásos nyomatékváltót, ezáltal közvetlenebbül reagál az autó a gázadásra. Ahogy az AMG-től elvárható, valamennyi menetprogramban erőt sugárzó, komoly a motorhang.

Ötfokozatú automatikus váltómű.

A CL 600 és a CL 65 AMG erős V12-es biturbó motorjának maximum 1000 newtonméternyi nyomatékát (CL 65 AMG) ötfokozatú automata továbbítja hatékonyan. Nagyon lágyan kapcsol, és háromféle menetprogrammal – Economy, Sport és Manuell – alkalmazkodik a vezető személyes stílusához (az Economy csak a CL 600 esetében). Manuális módban kormánybillentyűkkel lehet váltogatni; az aktuális fokozatot a kombinált műszer mutatja.

Futómű


Futómű és rugózás.

Gyors reagálás az erőssége az aktív rugózást és passzív csillapítást kombináló, oldalszél-stabilizáló Active Body Control (ABC) futómű-rendszernek. Az optimalizált rugózás a másodperc töredéke alatt alkalmazkodik a mindenkori útviszonyokhoz, elsőrangú útfekvést téve lehetővé. A különösen dinamikus autózás érdekében 60 km/óra fölött körülbelül 10 milliméterrel lesüllyeszti a kupét a sebességfüggő szintszabályozás. Ezáltal csökken a légellenállás és a fogyasztás, illetve fokozódik a komfort és a biztonság.

Az elindulási és fékezési felágaskodás és bólintás éppúgy jelentősen csökken, mint kanyarban az oldaldőlés. A kerekekre ható terhelés eloszlásából a rendszer felismeri az erős oldalszelet és segít a vezetőnek irányban tartani a járművet.

4MATIC


4MATIC összkerékhajtás.

Az új CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY állandó 4MATIC összkerékhajtása 45 : 55 arányban osztja el a nyomatékot a két tengely között, javítva az útfogást és a biztonságot. Az ESP®elektronikus menetstabilizálót tökéletesen összehangolták vele, illetve a 4ETS kipörgésgátlóval. Ezáltal szükség esetén a célnak megfelelően képes egyenként lefékezni a kerekeket, és stabilizálni az autót. E menetdinamikai rendszerek együttműködése az összkerékhajtással még szilárd burkolat nélküli úton, vizes, havas vagy jeges felületen is biztos előrehaladást tesz lehetővé.

Komfort



Üléskomfort

A CL hátul is nagyon tágas. Ott is maximális a fej- és lábtér, az utasokat különlegesen kényelmes egyedi ülések fogadják. A hátra beszállást az alapfelszereléshez tartozó EASY-ENTRY könnyíti meg: az előredöntött első ülést a kar külön működtetése nélkül viszi vissza kiinduló helyzetébe a tökéletesített mechanizmus.

A vezető és az első utas még jobban kényeztethető: az ülésklíma (széria: CL 600, CL 63 AMG és CL 65 AMG) igény szerint szellőztet vagy fűt kellemesen. A menetdinamikai funkcióval ellátott aktív multikontúr ülés (széria: CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, CL 600, CL 63 AMG és CL 65 AMG) nagyszerűen tart kanyarban, mert az ülőlap és a támla párnázásának szélét levegővel pumpálja fel a szükséges mértékben – szerpentinen sem dülöngél ilyen ülésben az ember. A komfortot masszázsfunkció teszi teljessé. Hét masszázs-légkamra és négyféle program stimulálja gördülő mozgással a hátizomzatot.

Valamennyi üléstípus esetében széria a PRE-SAFE® pozícionáló funkció, amely, ha veszély fenyeget, a legbiztonságosabb helyzetbe viszi az első utasülést.

Asszisztens-rendszerek


Asszisztens-rendszerek.

A gondtalan autózáshoz hozzájárulnak a CL újszerű asszisztens-rendszerei is, amelyek értékes információkkal támogatják a vezetőt.

Parkolóhely-kereséskor, illetve beparkoláskor segít a tökéletesített PARKTRONIC (alapfelszerelés). Ultrahangos érzékelők és közel-tartományi radar állapítják meg, hogy elég nagy-e a járdával párhuzamos hely, majd pontos elkormányzási jelekkel irányítja az autóst, hogy minél kevesebb mozdulattal tolathasson be.

Az opcionális tolatókamera (széria: CL 600 és CL 65 AMG) ezt fokozza azzal, hogy a jármű mögötti területet mutatja a COMAND képernyőjén.

Az opcionális navigációs csomag (széria: CL 600 és CL 65 AMG) keménylemezes navigátorral, háromdimenziós térképábrázolással és automatikus dugófigyeléssel egészíti ki a COMAND APS multimédia rendszert, az integrált sebességhatár-asszisztens pedig kamerával olvassa le a sebességkorlátozó jelzőtáblákat, és a központi kijelzőn tünteti fel őket.

Multimedia-rendszerek


COMAND és COMAND APS.

A COMAND multimédia rendszer alapként tartalmazza a rádiót, a COMAND kezelőgombot, a telefonbillentyűzetet, a színes képernyőt, a DVD-lejátszót (MP3-as) és a PCMCIA kártyarést. Segít a zeneszámok kikeresésében, a Gracenote® zenei adatbank pedig további információkat ad az albumról és az előadóról.

A COMAND kezelőgomb (Controller) és a funkciós gombok ergonómikusan helyezkednek el a középkonzolon, az információk pedig a nagyfelbontású, 20,3 centiméteres képátlójú (16:9) színes TFT-képernyőn jelennek meg, a vezető központi látóterében. Így mindig szem előtt vannak az egyéni beállítások.

Kívánságra kapható a COMAND APS multimédia-rendszer, ösztönös menükezeléssel és optimalizált LINGUATRONIC hangvezérléssel (széria: CL 600 és CL 65 AMG), valamint sok navigációs, kommunikációs és szórakoztató funkcióval. Különösen a vezető értékelheti nagyra a tökéletesített keménylemezes navigátor 40 GB tárolóhelyét, térképábrázolását és automatikus dugófigyelését (TMC Pro), alternatív útvonal kidolgozásával.

Az opcionális első szórakoztató csomagban benne van az újszerű SPLITVIEW-technika is. Ez lehetőséget ad arra, hogy más-más tartalmat jelenítsen meg a nagy COMAND-kijelzőn a vezető és az első utas: például egyikük a navigátort figyeli, másikuk filmet nézhet. A választott tartalom csak a megfelelő oldalról látható.

A Bluetooth® kapcsolat és a kesztyűtartóban elhelyezett csatlakozók (USB, UCI és Aux-in) révén a rendszerre kapcsolhatók a mobil multimédia-eszközök – a tartozékként kapható Interface Kit segítségével az iPod® is. A kívánt zeneszámot a multifunkciós kormánykerék és kijelző segítségével lehet kényelmesen kiválasztani.

Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer.

Egyedülálló zenei élvezetet kínál az opcionális első szórakoztató-csomagban foglalt Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer (széria: CL 600 és CL 65 AMG): koncertteremmé változtatja az autót!
Ragyogó hangzásának alapja a 13-csatornás DSP-erősítő, amelynek 600 wattnyi kimenő teljesítménye 13 kiváló minőségű hangszóróból és egy mélynyomóból szól. Ezeket úgy helyezték el, hogy a CL valamennyi ülésén térhatású hangzást adjanak, ami részben a Dolby-Digital-5.1-Systems és a DTS érdeme is.

További újdonság, hogy a Surround-hangrendszer digitális minőségben adja vissza a modern média- és zeneformátumokat, mint a DVD-audiót. A hangsávok optimális lejátszásáról processzor gondoskodik. A rendszer lefedi a felvétel teljes dinamikai tartományát, visszaadva a legfinomabb árnyalatokat is. A Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer a szokásos sztereo-felvételeket is Surround-minőségben adja vissza, 360°-os hanghatást eredményezve, függetlenül a hangszórók pozíciójától.

Klímaszabályozás


Klímaszabályozás.

A kellemes közérzet precízen és egyénileg állítható be az új CL-ben. A széria klímaberendezés kétzónás, még az első lábtér hőfokát is külön lehet szabályozni. Az automata egyszerűen a COMAND menüből kezelhető. Távvezérlős állóhelyi fűtés kívánságra kapható.

Biztonság


Az integrált biztonsági koncepció.

Aligha akad még egy szakterület, amely annyira sarkallna minket csúcsteljesítmények elérésére, mint a biztonság. A biztonsági utascella bevezetésével mérföldkövet állítottunk az ötvenes években, ma pedig ez csupán egyike a balesetmentes közlekedés látomását szolgáló Mercedes-Benz biztonsági koncepció számos alkotóelemének.

Az integrált biztonsági koncepció négy fázist különböztet meg. A „biztonságos vezetés“ a sofőrt segíti a veszélyhelyzetek korai felismerésében és elhárításában. A „veszélyben“ fázis aktiválja a PRE-SAFE® megelőző intézkedéseit, hogy a bekövetkező balesetben csökkenjen az autó utasainak terhelése. A „balesetkor“ fázisban kiterjedt biztonsági rendszerek védenek. A „baleset után“ többféle további intézkedést kezdeményez, például a mentést könnyíti meg.


Biztonságos vezetés.

A legtöbb baleset már jóval a tényleges ütközés előtt kirajzolódik. Okozó lehet a figyelmetlenség, a rossz látás vagy egy előre nem látható veszély. Ezért olyan biztonsági felszerelést kapott az új CL, amely a mindennapokban elősegíti a laza autózást, és segít a kritikus helyzetek elkerülésében. Ehhez járulnak azok a rendszerek, amelyek nehezen megoldható helyzetben segítenek, illetve felébresztik érzékeinket.

ADAPTIVE BRAKE.

A széria ADAPTIVE BRAKE azáltal fokozza a komfortot és a biztonságot, hogy egyrészt a blokkolásgátló (ABS) alapfunkciójával vészfékezéskor is megőrzi a kormányozhatóságot, másrészt segít a vezetéstechnikailag nehéz helyzetek megoldásában.

ATTENTION ASSIST.

A széria ATTENTION ASSIST figyelmezteti a vezetőt, hogy álljon meg pihenni, ha a fokozódó figyelmetlenség és elfáradás jeleit észleli. A rendszer az autós vezetési viselkedését elemzi, és ha az eltér a korábbitól, akusztikai és optikai jelzést ad.

Menetfény-asszisztens.

A menetfény-asszisztens azáltal tehermentesíti a vezetőt, hogy besötétedéskor önműködően bekapcsolja a tompított fényszórót, a pozíciófényeket és a rendszámtábla-világítást. Ugyanez működik esőben vagy havazásban is, az ablaktörlő ciklusidejének figyelése alapján.

PLUS asszisztens-csomag.

Az opcionális PLUS asszisztens-csomag[1] tartalma a DISTRONIC PLUS, a BAS PLUS fékasszisztens, a PRE-SAFE® fék valamint az új aktív holttér- és sávtartó-asszisztens. Ezek összehangoltan működnek, veszély esetén figyelmeztetnek, önállóan fékezést kezdeményeznek és csökkentik az ütközési sebességet.

Éjjellátó-asszisztens Plus, személy-felismeréssel.

A kívánságra beépített, személyfelismerő éjjellátó-asszisztens Plus sötétben, szembejövő forgalom esetén, jelentősen javítja a látási viszonyokat. Elvakítást nem okozó infravörös fényszóró világítja meg az utat, és ezt egy kamera filmezi, a fekete-fehér kép pedig a multifunkciós kijelzőn jelenik meg. Jól felismerhetővé teszi az akadályokat, a nem kellően kivilágított közlekedőket és a közvilágítás nélküli utakat. Személyek felismerését külön funkció segíti.

Torque Vectoring Brake.

Az alapfelszereléshez tartozó Torque Vectoring Brake azáltal javítja kanyarban az útfogást, az autó vezethetőségét és a biztonságot, hogy enyhén fékezve csökkenti a belső íven futó hátsó kerék fordulatszámát.


Veszély esetén.

A PRE-SAFE® felkészíti a járművet a rendszer által lehetségesnek felismert ütközésre. Hatékonyan használja ki a baleset előtti értékes másodperceket. A kritikus helyzeteket, például az erős alul- és túlkormányzottságot, a hirtelen kormánymozdulatokat nagy sebességnél, valamint a pánik- és vészfékezést az ESP®, a BAS és az egyéb rendszerek érzékelőinek segítségével regisztrálja.

Ha veszélyt ismer fel a PRE-SAFE® rendszer, becsukja az első oldalablakokat és a tolótetőt, az első utasülést pedig kedvező helyzetbe hozza. Az aktív multikontúr ülés oldalkamrái megtelnek levegővel, fixálva az utasokat, hogy jobban követhessék a jármű mozgásait. Kiegészítésképpen támogathatja az opcionális PRE-SAFE® féket. A vezetőnek optikai és akusztikai figyelmeztetést ad, majd ha ő erre nem reagál, önállóan elkezd részlegesen fékezni. A vezető tapintási figyelmeztetést kap, ami ismét felszólítja, hogy cselekedjék. Ha erre sem történik semmi, a PRE-SAFE® teljes erejű fékezést kezd. Ezáltal a rendszer hozzájárul a balesetek elkerüléséhez, illetve csökkenti az ütközés erősségét.

A PRE-SAFE® beleillik a Mercedes-Benz törekvésébe, hogy újszerű műszaki megoldásokkal fokozza a közúti közlekedés biztonságát.


Baleset bekövetkeztekor.

A passzív biztonsághoz azok az intézkedések tartoznak, amelyek balesetkor védenek, és mérséklik a következményeket – mindenekelőtt az utasvisszatartó rendszerek. A CL alapfelszerelésében nyolc légzsák van, köztük az oldalablak csaknem teljes területét lefedő két függönylégzsák.

A CL-ben nyomásérzékelők oldják ki az oldal- és függönylégzsákokat. Oldalütközéskor deformálódik az ajtó, így megnő a nyomás a külső lemez és a belső borítás között. Ezt érzékelve adnak jelet a szenzorok a vezérlőkészüléknek.


Baleset után.

A baleseti kár csökkentése és az utasok mentése érdekében a baleset jellegének és súlyának megfelelő intézkedéseket lehet tenni. A motor automatikusan leállhat, és az benzinvezetéket el lehet zárni. Bekapcsolhat a vészvillogó és a belső szükségvilágítás. Esetleg egy kicsit kinyílhatnak az első oldalablakok.

A gyors mentést szolgálja, hogy önműködően kiold az ajtózár, illetve, hogy a sárvédő és az ajtó közötti gyűrődési hézag frontális ütközés után is lehetővé teszi az ajtónyitást. A hátsó szélvédőnél jelzés mutatja, hol kell erővágóval elvágni a C-oszlopot – a Mercedes-Benz által a mentőszemélyzet részére kidolgozott útmutató a világ bármely részéről, több nyelven letölthető az Internetről.

Design


Külső megjelenés

Az új CL külső designja.

Egy kupé formáját szokás szerint két teherviselő oszlop és a közöttük feszülő erőteljes ív rajzolja ki, ám az új CL esetében ez csupán egyetlen a sok érdekes design-jellemző közül. Valamennyi formai eleme felhívás egy autózásra! Első pillantásra látszik, miként simul az úthoz a CL, készen arra, hogy egészen különleges vezetési élménnyel ajándékozzon meg.

Az új hűtőmaszk, a módosított motorháztető, a karcsú sárvédő és a fénydiódás nappali menetfénnyel, pozíciólámpával és irányjelzővel ellátott markáns lámpaegység nemcsak meghatározó stíluselem, hanem egyben utalás a magas műszaki színvonalra. Megváltoztatott oldalvonal és sportosabb formanyelv uralja előkelően az új kupé letisztult vonalait.

A csomagtartó-fedélbe foglalt tolatólámpák, az átrajzolt hátsó lámpák és az új hátsó kötényből kilátszó, krómozott kipufogóvégek erős hangsúlyokkal teszik teljessé az elegáns összhatást.

A V12-es motort az első sárvédők V12-felirata, a csomagtér-ajtó krómozott szegélye, a V12-küllős könnyűfém-keréktárcsa és a V12-emblémát viselő küszöbléc teszi felismerhetővé.

Belső tér


Az új CL belső designja.

Hasonlóan lebilincselő a belső tér is. Különös harmóniát teremt a művészien kialakított középkonzol, amely végighúzódik az első- és az egyedi hátsó ülések között. Tökéletesen illik a hangulathoz a műszerfal fémes felülete.

A nemes faberakások négy különböző erezettel rendelhetők meg, a puha bőrkárpit pedig öt ízléses színkombinációban áll rendelkezésre. Az értékes anyagokat és díszítő elemeket tökéletes kidolgozás jellemzi – tökély a legapróbb részletekig.

A V12-es motorhoz többek között különleges Alcantara® tetőkárpit és az utastérben elhelyezett néhány V12-embléma jár.

Ambiente-világítás.

Az opcionális hangulatvilágítás háromféle színre kapcsolható: a „Solar“ (borostyán), a „Neutral“ (fehér) és a „Polar“ (jég-kék) éjszakai autózáskor kellemes fénybe borítja az utasteret (alapfelszerelés: CL 600 és CL 65 AMG).

Az ajtók és a műszerfal díszlécein keskeny, fénydiódák által kibocsátott fénycsík húzódik végig. Ez egészen különleges hangulatot kelt: nagyvonalúvá és lakályossá teszi az autót. A világítás menet közben is bekapcsolva maradhat – nem korlátozza a vezető látását.

A hangulatvilágítás egyéni óhaj szerint ötféle fényerőre kapcsolható a COMAND multimédia-rendszerrel. A hangulatvilágítás üdvözli is a gazdáját: ajtónyitáskor előbb teljesen kivilágosodik a fénycsík, majd az ajtók becsukása után a kiválasztott mértékűre halványul.

AMG Modellek


CL 63 AMG.

A CL 63 AMG teljesen új fejlesztésű AMG V8 biturbó motorja tele van a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal, mint a benzinbefecskendezés, sugárvezérelt égéssel és piezo-porlasztókkal, biturbó feltöltés víz-levegő hőcserélővel, négyszelepes hengerfej, állítható vezértengelyekkel, generátorvezérlés és Stop-Start funkció. Nincs hát mit csodálkozni a lenyűgöző adatokon: a 400 kW és a 800 Nm jóval túlszárnyalja a típuselőd megfelelő értékeit, és nulláról szárra 4,5 másodperces gyorsítást tesz lehetővé. Ugyanakkor 25 százalékkal, 10,5 literre és 244 g/km-re mérséklődött a fogyasztás és a CO2-emisszió.

Az AMG sportfutómű alapja az Active Body Control ABC, mint ahogy nem hiányzik ezen élsportoló felszereléséből a nagyteljesítményű AMG fékberendezés és az AMG sport-kipufogó sem, két krómozott, dupla csővéggel.

Jól kiemeli a CL 63 AMG atlétikus jellegét az egylamellás AMG hűtőmaszk, az oldalsó kiömlőnyílás, a markáns küszöbburkolat, az AMG első kötény fekete keresztléce és a fényesre esztergált, triplaküllős AMG könnyűfém kerék. Az egészet színre fényezett, diffúzor-hatású hátsó kötény és AMG kipufogóvég teszi teljessé.

Az utasokat szálcsiszolt AMG küszöbléc fogadja. Nagyszerű oldaltartásról a háromféle színben kapható AMG sportülések gondoskodnak.

Jellegzetes AMG-vonásokat mutat a különleges kombinált műszer is. Az AMG sportkormány ezüstszínű alumíniumbillentyűivel a hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT automata fokozatait lehet manuálisan kapcsolgatni.

(CL 63 AMG: kombinált fogyasztás: 10,5 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 244 g/km)[1]


CL 65 AMG.

Kitágulnak a teljesítményhatárok: a CL 65 AMG nem más, mint következetes folytatása a CL 63 AMG-nek – a sportos csúcsteljesítmény új dimenziója. AMG 6,0 literes V12-es biturbó motorja 463 kW-ot és 1.000 Nm-t ad le; a százra gyorsulás ideje 4,4 másodperc.

Ezt a lenyűgöző erőt az ötfokozatú AMG SPEEDSHIFT automata továbbítja, amelyet az AMG sportkormány ezüstszínű alumínium váltóbillentyűivel manuálisan is lehet kapcsolgatni, és nagyon gyorsan váltja a fokozatokat. Kívülről duplaküllős AMG kovácsolt könnyűfém kerekek, két dupla, krómozott, „V12-es” kipufogóvég, az első sárvédőkön „V12-Biturbo“ felirat és az első kötény krómozott keresztléce teszik felismerhetővé a csúcsmodellt. Belül felülmúlhatatlan exkluzivitással és komforttal ötvöződik a sportosság: a különlegesen kiformált üléstámlák gyors kanyarodáskor is nagyszerűen tartanak, ezeken éppúgy AMG V12 emblémát helyeztek el, mint az ajtóborításokon, a pedálsor szálcsiszolt nemesacélból készül, a kombinált műszert pedig RACETIMER stopper koronázza meg.

(CL 65 AMG: kombinált fogyasztás: 14,3 l/100 km, kombinált CO2-emisszió: 334 g/km)[1]

Környezetbarát koncepciók


Környezetbarát koncepciók.

A Mercedes-Benznél a BlueEFFICIENCY jelenti a hatékonyságot fokozó, jövőbemutató technikákat, illetve a fogyasztást és az emissziót mérséklő újszerű intézkedéscsomagokat.

BlueEFFICIENCY az új CL-ben.

Az új CL két BlueEFFICIENCY modelljét látták el mindenre kiterjedő környezetkímélő megoldásokkal.

Hatékony technológiák az új CL-ben.

Az új V8-as motornemzedék csökkentett mérete, közvetlen benzinbefecskendezése, gyorsan reagáló két turbófeltöltője és töltőlevegő-hűtése optimális termodinamikai hatásfokot eredményez, és kimagasló nyomatékot, teljesítményt és zajkomfortot eredményez a CL 500 BlueEFFICIENCY, illetve a CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY esetében.

Az újszerű motortechnika jelentősen csökkentette a káros anyagok kibocsátását és a fogyasztást a típuselődhöz képest.
BlueEFFICIENCY az új CL-ben:

▪ ECO Start-Stop a V8-as motorokon (alapjáraton leállítja a motort, benzint takarít meg)
optimalizált 7G-TRONIC a V8-as motorokhoz
▪ EU5-bizonyítvány a teljes motorválasztékra
▪ Fékezési energiát visszanyerő generátorvezérlés (V8-as motorok)
▪ Segédberendezések energiatakarékos vezérlése a V8-as motorokon (kormány szervoszivattyú, olajszivattyú és vízpumpa)
▪ Kis gördülési ellenállású gumiabroncs
▪ Rések tömítése a fényszórónál – jobb aerodinamika
▪ Áramvonalas tükörház

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország