468x60 Ads

­
Agilitás

A C-osztály limuzin menetdinamikája.

Az agilitás az új C-osztály limuzin varázsszava. Az átdolgozott modellsorozat számos műszaki innováció mellett olyan széles motorválasztékot kapott, amely minden igényt kielégít a teljesítmény és a hatékonyság tekintetében. Alig akad még egy autótípus, amely ilyen gyorsan képes alkalmazkodni az Ön egyéni igényeihez és vezetési stílusához.


Sportosan vagy komfortosan? Ön dönt!

Számos műszaki innováció gondoskodik a kategóriában egyedülállóan fölényes vezetési érzésről. Itt van például a széria AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszere, amely mindig a menethelyzetnek megfelelően állítja be a lengéscsillapítókat – teljesen önműködően, és kerekenként külön.

Különleges érzést kelt az opcionális menetdinamikai csomag Sport-módja. Gombnyomással lehet választani rendkívül komfortos vagy vérpezsdítően sportos vezetési stílus között. Az utóbbiban nemcsak a csillapítás keménysége változik meg, hanem a gázadás karakterisztikája is: direktebbnek hat a motor. Vagy választhatja a Standard módot, hogy simán és lágyan lebegjen az út felett.

Az új, hatásfokra optimalizált 7G-TRONIC PLUS automatikus váltómű a Mercedes-Benz egyik műszaki csúcsteljesítménye. Hét előremeneti fokozat eredményez mindig kedvező fordulatszámot és alig észrevehető váltásokat. Lassításkor a 7G-TRONIC PLUS többszörös visszakapcsolása átugorhat egyes fokozatokat, ezáltal gyorsabban alkalmazkodik a helyzethez az autó.

Jó útfogás mindenféle út- és időjárási viszonyok között – 4MATIC.

Ha rossz az út, kedvezőtlen az időjárás, vizes és havas minden, akkor is zavartalanul nyugodt autózást tesz lehetővé az opcionális 4MATIC összkerékhajtás, amelynek aktuális nemzedéke nem a hagyományos differenciálzárakkal működik, hanem a Mercedes-Benz által tökéletesen a járműhöz hangolt elektronikával. A motorteljesítményt 45 százaléka juthat az első tengelyre, és 55 a hátsóra – így minden menethelyzetben a lehető legjobb az útfogás.

Design


Külső megjelenés.

A C-osztály külső designja a modern Mercedes-Benz formanyelven, a feszes vonalak és a nagy, nyugodt felületek műszaki fölényt sugárzó kölcsönhatásán alapulA frontrész kiemelése új karosszériaelemekkel, mint a lökhárító, a fényszóró és a motorháztető, domináns fellépést ad a jármű elejének.
Az opcionális, fénydióda-soros nappali menetfény a karakteres króm díszléccel megfűszerezi a küllemet, ráadásul észrevehetőbbé teszi az autót, így a biztonságot szolgálja. Négy új fényezés bővíti a színpalettát, hátulról pedig a széria fénydiódás lámpák keltenek jó benyomást.
Különböző méretű és formatervű könnyűfém-kerekek bőséges választéka húzza alá a feszültséghordozó látványt, és bővíti a kombinációs lehetőségeket.

Fokozott sportosságról gondoskodik az AMG sport-csomag. Az AMG Styling markáns első köténye, küszöbburkolata és hátsó köténye mély benyomást keltően erősíti a C-osztály dinamikus karakterét.

Belső tér.

Odabent újjá alakított műszerfal fogad, árnyékolóval az egyöntetű kombinált műszer alatt. A felületek finom tapintásúak, a dekorációk kiváló minőségűek. Az ELEGANCE és AVANTGARDE kivitelben a kombinált műszerbe foglalt TFT-technikájú színes monitor ad elsőrangú áttekintést.

A vezetőhely ergonómikus kialakítású, a komfortos ülések pedig kifogástalanul illeszkednek a harmonikus belső designhoz. Az új kárpitanyagok és színkoncepciók éppúgy élénkké varázsolják az utasteret, mint a kesztyűtartó feletti nagy díszítőelem, például alumínium- és fa-kivitelben, vagy a szellőzők galvanizált dekorációja.

Hajtás és futómű

Dízelmotorok


C 180 CDI BlueEFFICIENCY, C 200 CDI BlueEFFICIENCY, C 220 CDI BlueEFFICIENCY, C 250 CDI BlueEFFICIENCY és C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Hatékony és erőteljes haladásról innovatív közös nyomócsöves technikájú négyhengeres dízelmotorok gondoskodnak. Az elődmodell összehasonlítható motorjaihoz képest 20 százalékot elérő mértékben nőtt a teljesítmény, a nyomaték pedig 25-tel, míg a fogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 23 százalékkal is csökkent.

A teljesítményspektrum a C 180 CDI BlueEFFCIENCY 88 kW-jával kezdődik, és a C 250 CDI BlueEFFICIENCY 150 kW-jáig tart. Az új dízelmotor-nemzedék e képviselőire többek között 2000 bárra emelt befecskendezési nyomás, optimalizált égésterek és különlegesen precíz porlasztók jellemzők. Ezekhez járul a turbófeltöltés, a két kiegyensúlyozó tengely és az optimalizált generátorvezérlés.

A manuális sebességváltós C 180 CDI BlueEFFICIENCY, C 200 CDI BlueEFFICIENCY, C 220 CDI BlueEFFICIENCY és C 250 CDI BlueEFFICIENCY modelleket, valamint a 7G-TRONIC PLUS automatával felszerelt valamennyi kivitelt ezenkívül alapfelszerelésként látják el ECO Start-Stop funkcióval, amely a jármű álló helyzetében és kigurulása közben leállítja a motort, mérsékelve a fogyasztást és az emissziót. Valamennyi motor kielégíti az Euro 5 szigorított követelményeit.

A C 250 CDI BlueEFFICIENCY kapható 4MATIC modellként, állandó összkerékhajtással is.

(C 180 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 4,8–5,3 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 125–140 g/km; C 200 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 4,8–5,3 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 125–140 g/km; C 220 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 4,4–5,2 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 117–136 g/km; C 250 CDI BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 4,8–5,3 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 125–140 g/km; C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,4–6,8 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 167–177 g/km)[1]

Benzinmotorok


Négyhengeres benzinmotorok: C 180 BlueEFFICIENCY, C 200 BlueEFFICIENCY és C 250 BlueEFFICIENCY.

A C-osztály sokféle benzinmotor között kínál választási lehetőséget. A belépőt a különlegesen hatékony négyhengeresek három teljesítménylépcsője jelenti: C 180 BlueEFFICIENCY, 115 kW és 250 Nm nyomatékmaximum, C 200 BlueEFFICIENCY, 135 kW és 270 Nm nyomatékmaximum, illetve C 250 BlueEFFICIENCY, 150 kW és 310 Nm nyomatékmaximum.

A négyhengeres legújabb nemzedékének fő fejlesztési témáját – nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztással – következetesen végigvíve, illetve a BlueEFFICIENCY technikák és intézkedések révén sikerült jelentősen leszorítani a fogyasztást az elődmodellekhez képest. Az optimalizált négyhengeres, 1,8 literes, benzinbefecskendezéses, változó vezérlésű, turbófeltöltős gép nyomatéka és teljesítménye csúcsértékeket képvisel, fogyasztása és emissziója ugyanakkor a korszellembe illően csekély.

A manuális sebességváltós C 180 BlueEFFICIENCY és C 200 BlueEFFICIENCY modelleket, illetve a 7G-TRONIC PLUS automatával felszerelt valamennyi kivitelt ezenkívül alapfelszerelésként látják el ECO Start-Stop funkcióval, amely a jármű álló helyzetében és kigurulása közben leállítja a motort, mérsékelve a fogyasztást és az emissziót . Valamennyi motor kielégíti az Euro 5 szigorított követelményeit.

(C 180 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,4–7,3 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 148–169 g/km; C 200 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,4–7,2 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 150–168 g/km; C 250 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,4–6,9 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 150–161 g/km)[1]

Hathengeres benzinmotorok: C 350 BlueEFFICIENCY és C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Kulturált erő – ezt nyújtják a C-osztály V6-os modelljei: a C 350 BlueEFFICIENCY és a C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY.
A sima működés és a nagy húzóerő tökéletes kombinációját testesítik meg! A 370 Nm-t elérő maximális nyomaték különösen széles fordulatszám-sávban áll rendelkezésre, úgyhogy mindenkor lenyűgöző teljesítménytartalékra lehet számítani.

A V6-os motorok további jellemzője az üzemanyag példás hasznosítása, a négy vezértengely igény szerinti, fokozatmentes állításának köszönhetően. Pontosan annyi üzemanyag jut a motorba, amennyit az adott menethelyzet megkíván. A továbbfejlesztett égésfolyamat mellett hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez az alapfelszereléshez tartozó ECO Start-Stop funkció, a teljesen új szívó- és kipufogó-rendszer, a segédberendezések szabályozása, az intelligens generátorvezérlés és a következetesen alkalmazott könnyűszerkezetes építési mód is.

A sugárvezérelt közvetlen benzinbefecskendezésű motor teljesítménye 225 kW, fogyasztása 15 százalékkal (C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY: több mint 20 százalékkal) kisebb az elődmodell összehasonlítható hathengeres motorjaiénál. Mindezt a sportkocsikéhoz mérhető, 100 km/órára 6 másodperces gyorsulási idő mellett.

A hathengeresek, amellett, hogy rendkívül gazdaságosan bánnak a benzinnel, kívülről is felismerhetők a kettős kipufogórendszerről.

(C 350 BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 6,8–7,0 l/100 km, CO2-kombinált emisszió: 159–164 g/km; C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY: kombinált fogyasztás: 7,4–7,6 l/100 km, CO2-Emissionen: 174–178 g/km)[1]

Váltómű

Bármilyen fordulatszámnál és menethelyzetben erélyes húzóerőről az új C-osztályhoz kapható kétféle váltómű gondoskodik.

Hatfokozatú manuális sebességváltó

Hétfokozatú automata váltó

Futómű


Magas mércét állít fel a C-osztály dinamikája! A széria, szelektív csillapítású AGILITY CONTROL futómű agilis viselkedést és komfortos rugózást nyújt. A lengéscsillapítók ugyanis önműködően alkalmazkodnak a menethelyzethez. Rossz úton különösképp kifizetődik a jobb csillapítás és a jármű stabilizálása.

AGILITY CONTROL-Sportfahrwerk.

Kívánságra kapható az AGILITY CONTROL sportfutómű (az AMG sport-csomag része), feszesebb hangolással és 15 milliméternyit leültetett karosszériával. A széria AGILITY CONTROL futóművel összehasonlítva keményebb a rugózás és a csillapítás, ami csökkenti a karosszéria billegését, és fokozza a menetstabilitást. Ezt egészíti ki a direktebb áttételezésű sport-paraméteres kormánymű, amely még közvetlenebbül viszi át a kormánymozdulatokat az útra.

Menetdinamikai csomag.

Opcióként kapható a menetdinamikai csomag sport menetmóddal: gombnyomással lehet választani különösen komfortos, vagy vérpezsdítően sportos futómű között. A Sport-mód választásakor a csillapítás keménysége mellett megváltozik a gázadás karakterisztikája is, hogy direktebbnek érződjenek a motor reakciói. Vagy pedig át lehet kapcsolni Standard-módra, élvezve a kényelmes és sima siklást az út fölött.
A választott menetmódtól függetlenül az elektronikus felügyeletű csillapítás mindenkor alkalmazkodik a menethelyzethez, illetve az útállapothoz. Ez fokozza a gördülési komfortot és a menetbiztonságot, de még inkább az autó agilitását. A menetdinamikai csomag része az innovatív sport-paraméteres kormánymű is. A kormányzás jellegdiagramjának megváltoztatása különösen sportos érzést ad a vezetőnek.

Összkerékhajtás


4MATIC összkerékhajtás.

Murván, havon vagy meredek emelkedőn – a 4MATIC összkerékhajtás mindig pontosan úgy osztja szét a hajtóerőt a kerekek között, ahogy a leghasznosabban lehet kifejteni.

Intelligensen együttműködve a ESP® elektronikus menetstabilizálóval és az ASR kipörgésgátlóval a 4MATIC specifikus 4ETS trakciós rendszere egyaránt szolgálja a menetstabilitást és az útfogást – különösen akkor, ha rosszak az útviszonyok. A 4MATIC állandó összkerékhajtás a C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY és a C 350 4MATIC BlueEFFICIENCY modellekhez kapható.

Komfort

Komfort az utastérben


A belső értékek forradalma.

Nemcsak kívülről változott meg az új C-osztály arca. Belül folytatódott az átalakulás. Új műszerfal, igényes felületek, elegáns dekorációk és kívánságra az asszisztencia-rendszerek egész arzenálja jelzi a C-osztály legújabb nemzedékének komfort-színvonalát.

Ambiente-világítás

Vezetőhely

Klíma

Tolótetők

Üléskomfort
A C-osztályülései mind elöl, mind hátul maximális komforttal és bőséges láb-, illetve válltérrel kényeztetik az utasokat. A kivitelre jellemző színkoncepciók, designok és ülésvarrások teszik szemgyönyörködtetővé az egészet. Az ELEGANCE kivitelben komfort-fejtámlák vannak, ezek állítható oldalrésze jobban tartja a fejet, fokozza a komfortot – és nemcsak hosszú utazáskor!

A vezetőülés párnamagassága és támladőlése elektromosan állítható, a gerincet kiválóan tartó deréktámasz pedig kézzel. Az opcionális Memória-csomag mindent elektromosan állít a két első ülésen, és ezek pozícióján kívül eltárolja a kormánykerékét és a külső tükrökét is. Háromféle beállítást lehet aztán gombnyomással előhívni.

Kényelemszeretők az adaptív légkamrákkal ellátott első multikontúr-ülést választhatják: az üléspárna és a támla oldaltartása, valamint a deréktámasz is individuálisan szabályozható.

Extra felszerelésként áll rendelkezésre a két első üléshez a fűtést és szellőzést nyújtó ülésklíma (ülésfűtés külön opcióként is kapható).

Aki főképp a dinamikus oldaláról szeretné megismerni az új C-osztályt, az opcionális AMG sport-csomagban kontúrosabb, határozott oldaltartású üléseket kap. Szintén extra felszerelés a bőrkárpit – kiviteltől függően ARTICO bőrutánzatból vagy igazi bőrből, különféle attraktív színekben.

Multimédia-rendszerek és navigáció


A C-osztály a fülnek is rengeteg élményt kínál. Kiegészítésképp a kívánságra beépített komfortos navigátorok gondoskodnak arról, hogy Ön sohasem tévessze szem elől a célját.

Audio 20 CD
Az Audio 20 CD új nemzedéke dupla vevőt, MP3-as CD-játszót, valamint 14,7 cm képátlójú TFT képernyőt tartalmaz. A járatos mobiltelefonokat Bluetooth® kapcsolat hangosítja ki. A középkonzoli USB aljzat, illetve a kesztyűtartóban elhelyezett Aux-in csatlakozó jóvoltából nagyon egyszerű a készüléket összekötni külső zenehordozókkal. Kívánságra kapható hatlemezes CD-váltó és univerzális Média Interfész is, kábelkészlettel.

Becker® MAP PILOT für Audio 20 CD

Digitales Radio DAB

Komfort-Telefonie
Az Audio 20 CD új nemzedéke dupla vevőt, MP3-as CD-játszót, valamint 14,7 cm képátlójú TFT képernyőt tartalmaz. A járatos mobiltelefonokat Bluetooth® kapcsolat hangosítja ki. A középkonzoli USB aljzat, illetve a kesztyűtartóban elhelyezett Aux-in csatlakozó jóvoltából nagyon egyszerű a készüléket összekötni külső zenehordozókkal. Kívánságra kapható hatlemezes CD-váltó és univerzális Média Interfész is, kábelkészlettel.

Media Interface

Multimedia-System COMAND Online
A kívánságra kapható COMAND Online multimédia-rendszer[1] jóvoltából könnyedén, kerülők nélkül érünk célba. A készülék a rádiót, a telefont és a navigátort kombinálja, de benne van a sebességhatár-asszisztens is.

A tökéletesített kezelési koncepció minden eddiginél egyszerűbbé teszi használatát. A színes, 17,8 centiméteres képátlójú TFT képernyő a kombinált műszer magasságában, a vezető látóterében helyezkedik el. A rendszer funkciói között szerepel többek között a rádió, az equalizer, a sebességfüggő hangerő-szabályozás és a MUSIC REGISTER, 6-GB-os keménylemezzel. Nem hiányzik a video- és audio DVD és CD valamint MP3 lejátszásra alkalmas DVD-készülék, sem az Internet-böngésző. Aux-in csatlakozó, SD-kártyarés és Bluetooth® kapcsolat gondoskodik külső zenehordozók és a mobiltelefon rákapcsolásáról. Az egész rendszert egy ösztönösen használható Controller vezérli, a kartámasz közelében. A LINGUATRONIC pedig lehetőséget ad a COMAND Online hangvezérlésére. A sebességhatár-asszisztens kamerája regisztrálja, és a központi kijelzőn mutatja a kitáblázott korlátozásokat. Ráadásul a felismert korlátozásokat összehasonlítja a navigátor adataival.

Surround-Soundsystem Harman Kardon® Logic 7®
Az opcionális Harman Kardon® Logic 7® Surround-hangrendszer Dolby Digital 5.1 rendszere és 450 watt teljesítménye zenei élménnyé tesz minden egyes autózást. Tizenkét nagyteljesítményű hangszóró és Logic 7® többcsatornás térhangzás varázsol hangversenyterembe minden utast. A hangerő önműködően illeszkedik a menetsebességhez.

Asszisztens-rendszerek


A C-osztály asszisztens-rendszerei.

A biztonságos célba érkezést szinte mindenféle helyzetben támogatják a kívánságra beépített asszisztencia-rendszerek. Ezek például sötétségben, sávváltáskor vagy autópályán haladáskor tehermentesítenek, és fokozzák a biztonságot, hogy Ön a lényegre összpontosíthasson.

ATTENTION ASSIST fáradtság-felismerő rendszer (az opcionális komfort-multifunkciós kormánykerékkel)
Az ATTENTION ASSIST (alapfelszerelés az ELEGANCE és AVANTGARDE kivitelben) figyelmezteti az autóst, és pihenőt javasol, amint elfáradás jeleit ismeri fel. Ennek érdekében figyeli az autós vezetési viselkedését – ha az eltér a korábban megállapított profiltól, akusztikai és optikai figyelmeztetést ad.

PARKTRONIC parkolássegítő

Vezetőasszisztens Plus-csomag
A vezetőasszisztens csomag Plus tartalma: DISTRONIC PLUS, BAS PLUS fékasszisztens, PRE-SAFE® fék, valamint az új aktív holttér- és sávtartó-asszisztens.

A követési távolságot és a sebességet szabályozó DISTRONIC PLUS 0 és 200 km/óra közötti sebességeknél támogatja az autóst az előtte haladó járműhöz képest megfelelő távköz betartásában.

Az aktív holttér-asszisztens 30 és 250 km/óra között radarral figyeli a holtteret jobbról és balról az autó mellett és mögött. Amennyiben járművet ismer fel a megfigyelt területen, figyelmeztető jelzést villant fel a külső tükör üvegében. Ha az autós nem veszi figyelembe ezt, és sávváltásba kezd, akkor a rendszer aktívan beavatkozik az ESP® vezérlése révén. Az aktív sávtartó asszisztens folytonosan regisztrálja a burkolati jeleket. Ha ezeket kontrollálatlanul keresztezi az autó, akkor féloldali fékbeavatkozással lép közbe a berendezés.

A BAS PLUS fékasszisztens és a PRE-SAFE® fék jóvoltából még hatásosabban kerülhetők el a ráfutásos balesetek. Ha ütközésveszélyt érzékelnek a radar-szenzorok, és fékez a vezető, akkor a BAS PLUS a helyzetnek megfelelő féknyomást fejti ki. Amennyiben 30 és 200 km/óra közötti sebességnél ismerhető fel ütközésveszély, de a vezető nem nyomja meg a féket, akkor optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a PRE-SAFE® fék. Ha erre sincs reakció, akkor az ütközés számított pillanata előtt kb. 1,6 másodperccel automatikus részleges fékezés következik be. Nagyon veszélyes helyzet megállapításakor, ha nem reagál az autóvezető, 0,6 másodperccel az elkerülhetetlennek minősített ütközés előtt teljes fékezés veszi kezdetét.

Sebességhatár-asszisztens
A sebességhatár-asszisztens a COMAND Online multimédia-rendszer összetevőjeként fokozza a menetkényelmet, amennyiben tehermentesíti a vezetőt. A berendezés kamerája regisztrálja, és a kijelzőn mutatja a kitáblázott sebességhatárokat, illetve ezeket összehasonlítja a navigációs készülék adataival. Ez az asszisztens különösen építkezéseknél, illetve olyan útszakaszokon óv meg a sebességhatárok elnézésétől, ahol gyakran változik a megengedett tempó.

Sávtartó-csomag, benne holttér- és sávtartó-asszisztens
A sávtartó asszisztens a kormánykerék finom rezgetésével figyelmezteti a vezetőt, ha véletlenül keresztezné a rendszer által figyelt burkolati jeleket, elhagyva forgalmi sávját. Indexelésből vagy határozott kormánymozdulatból észreveszi a berendezés, hogy szándékos a sávváltás, és nem ad jelzést.

A holttér-asszisztens 30 km/óra fölötti sebességnél figyeli a holtteret a jármű két oldalán és mögötte. Ha járművet ismer fel a megfigyelt területen, a külső tükör üvegében felvillanó jellel figyelmezteti a vezetőt.

Biztonság


Biztonsági koncepció.

A Mercedes-Benz átfogó biztonsági koncepciója négy fázisra tagolja az autóbiztonságot:

Menet közben a jármű támogatja vezetőjét abban, hogy idejekorán felismerhesse és megoldhassa a kritikus helyzeteket. A második fázisban, tehát veszély esetén, számos megelőző intézkedés lép életbe, a sérülésveszély csökkentése érdekében. Balesetkor pedig a passzív biztonság kiterjedt rendszerei óvják hatásosan az utasokat. A negyedik aspektus a baleset utáni fázist öleli fel – ilyenkor például a vészvillogó önműködő bekapcsolása gondoskodik a következmény-balesetek kockázatának csökkentéséről.

Biztonságos vezetés


A legtöbb baleset már jóval az ütközés előtt megkezdődik – figyelmetlenség, rossz látási viszonyok vagy előre nem látható veszély miatt. Ezért szerelik fel az új C-osztályt innovatív biztonsági- és asszisztencia-rendszerekkel, amelyek a mindennapokban hozzájárulnak az ellazult autóvezetéshez, illetve kritikus helyzetekben javítják a vezető észlelését, és támogatják őt a megoldásban.

Adaptív féklámpa

ATTENTION ASSIST rendszer (az opcionális komfort-multifunkciós kormánykerékkel együtt)
Az ATTENTION ASSIST (alapfelszerelés az ELEGANCE és AVANTGARDE kivitelben) figyelmezteti az autóst, és pihenőt javasol, amint elfáradás jeleit ismeri fel. Ennek érdekében figyeli az autós vezetési viselkedését – ha az eltér a korábban megállapított profiltól, akusztikai és optikai figyelmeztetést ad.

ADAPTIVE BRAKE fékrendszer

PARKTRONIC parkolássegítő és bemanőverező (opció)

Vezetőasszisztens csomag Plus (opció)
A vezetőasszisztens csomag Plus tartalma: DISTRONIC PLUS, BAS PLUS fékasszisztens, PRE-SAFE® fék, valamint az új aktív holttér- és sávtartó-asszisztens.

A követési távolságot és a sebességet szabályozó DISTRONIC PLUS 0 és 200 km/óra közötti sebességeknél támogatja az autóst az előtte haladó járműhöz képest megfelelő távköz betartásában.

Az aktív holttér-asszisztens 30 és 250 km/óra között radarral figyeli a holtteret jobbról és balról az autó mellett és mögött. Amennyiben járművet ismer fel a megfigyelt területen, figyelmeztető jelzést villant fel a külső tükör üvegében. Ha az autós nem veszi figyelembe ezt, és sávváltásba kezd, akkor a rendszer aktívan beavatkozik az ESP® vezérlése révén. Az aktív sávtartó asszisztens folytonosan regisztrálja a burkolati jeleket. Ha ezeket kontrollálatlanul keresztezi az autó, akkor féloldali fékbeavatkozással lép közbe a berendezés.

A BAS PLUS fékasszisztens és a PRE-SAFE® fék jóvoltából még hatásosabban kerülhetők el a ráfutásos balesetek. Ha ütközésveszélyt érzékelnek a radar-szenzorok, és fékez a vezető, akkor a BAS PLUS a helyzetnek megfelelő féknyomást fejti ki. Amennyiben 30 és 200 km/óra közötti sebességnél ismerhető fel ütközésveszély, de a vezető nem nyomja meg a féket, akkor optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a PRE-SAFE® fék. Ha erre sincs reakció, akkor az ütközés számított pillanata előtt kb. 1,6 másodperccel automatikus részleges fékezés következik be. Nagyon veszélyes helyzet megállapításakor, ha nem reagál az autóvezető, 0,6 másodperccel az elkerülhetetlennek minősített ütközés előtt teljes fékezés veszi kezdetét.

Sebességhatár-asszisztens (opció)
A sebességhatár-asszisztens a COMAND Online multimédia-rendszer összetevőjeként fokozza a menetkényelmet, amennyiben tehermentesíti a vezetőt. A berendezés kamerája regisztrálja, és a kijelzőn mutatja a kitáblázott sebességhatárokat, illetve ezeket összehasonlítja a navigációs készülék adataival. Ez az asszisztens különösen építkezéseknél, illetve olyan útszakaszokon óv meg a sebességhatárok elnézésétől, ahol gyakran változik a megengedett tempó.

Intelligent Light System fénydiódás nappali menetfénnyel (opció)
Az Intelligent Light System – a biztonsági koncepció aktív alkotóeleme – jobb látásról gondoskodik, segít a veszélyek korábbi felismerésében. Országúti fény módban úgy osztja el a tompított fényt, hogy a hagyományos fényszórónál sokkal jobban megvilágítsa az út bal szélét. Az autópálya-fény beállítása sebességfüggő, hogy az egész útpálya-szélességet megvilágítsa, 12 méteres hosszúságban. A kiterjesztett ködfény ködös időjárásban javítja a látási viszonyokat. Ennek érdekében kifelé és lefelé fordítja el a bi-xenon fényszórók fénykévéjét. Ez a funkció automatikusan lép működésbe, amint bekapcsolják a ködlámpát, ha az autó nem megy gyorsabban 70 km/óránál.

Az adaptív távfény-asszisztens kiegészítő funkciói leveszik a távfényt, illetve a szembe jövő, vagy előttünk haladó járművek távolságához illesztik a fénykéve hatótávját. Ezen adaptív távfény-asszisztens jóvoltából mindig az optimális megvilágított szakasz – tompított fénnyel 300 méterig – áll rendelkezésre, így hamarabb és jobban felismerhető az út vonalvezetése, gyalogos vagy veszélyforrás felbukkanása. Ha szabad az út, megint kigyullad a távfény, és a lehető legnagyobbá válik a látótávolság. Nincs többé szükség manuális fényváltásokra.

Az aktív kanyarfény a kormánykerék elfordítását követi: amint ráfordulunk egy kanyarra, villámgyorsan irányba áll a bi-xenon fényszóró. A sarokfény funkció viszont azt jelenti, hogy beforduláskor önműködően kigyulladnak a kiegészítő lámpák, mihelyt indexel a vezető, vagy elfordítja a kormánykereket. Végül, de nem utolsó sorban, a nappali menetfény javítja az autó észrevehetőségét.

Tolatókamera (opció)
Beparkoláskor és tolatáskor nyújt áttekintést az opcionális tolatókamera. Az autó mögött történő dolgokat a COMAND képernyőn lehet látni (csak az opcionális COMAND Online multimédia rendszerrel).

Sáv-csomag (sávtartó- és holttér-asszisztens, opció)
A sávtartó asszisztens a kormánykerék finom rezgetésével figyelmezteti a vezetőt, ha véletlenül keresztezné a rendszer által figyelt burkolati jeleket, elhagyva forgalmi sávját. Indexelésből vagy határozott kormánymozdulatból észreveszi a berendezés, hogy szándékos a sávváltás, és nem ad jelzést.

A holttér-asszisztens 30 km/óra fölötti sebességnél figyeli a holtteret a jármű két oldalán és mögötte. Ha járművet ismer fel a megfigyelt területen, a külső tükör üvegében felvillanó jellel figyelmezteti a vezetőt.

Veszély esetén


Veszély esetén.

Amikor a Mercedes-Benz 2002-ben bemutatta a PRE-SAFE® rendszert, az a gondolat állt az előtérben, hogy a balesetek előtt értékes másodpercek telnek el – többnyire kihasználatlanul. Ezt az időt hasznosítja a lehető legjobban a Mercedes-Benz opcionális PRE-SAFE® biztonsági rendszere.

Kritikus menethelyzetekben a PRE-SAFE® megelőző, reverzibilis biztonsági rendszereket aktiválhat, amelyek csökkenthetik a jármű utasainak sérülésveszélyét. Ennek érdekében a PRE-SAFE® folyamatosan kiértékeli olyan berendezések érzékelőinek adatait, mint az ESP® és a BAS, így aztán képes reagálni például erős alul- vagy túlkormányzottságra, illetve vészfékezésre.

Ha kritikus menethelyzetet ismer fel a rendszer, akkor a másodperc töredéke alatt képes működésbe hozni a villanymotoros övfeszítőket, az ütközéshez kedvező pozícióba hozni az elektromosan állítható, memória-funkciós első utasülést (opció) és önműködően becsukni az oldalablakokat, illetve a tolótetőt (opció).

Baleset során


Baleset során.

Baleset alkalmával számos utasvédelmi rendszer csökkentheti jelentősen a sérülés kockázatát. Ide tartozik például az első utasok széria NECK-PRO fejtámlája, amely hátulról jövő ütközés esetén, érzékelős vezérléssel ezredmásodpercek alatt előre- és felfelé mozog, csökkentve a távolságot a tarkó és a fejtámla között.

Ellátták a C-osztályt adaptív első överő-határolóval, överő-határolóval a hátsó-szélső üléseknél, és számos légzsákkal is. Van az autóban kétfokozatú vezető- és utas-frontlégzsák, első oldallégzsák (a hátsó opció), vezető-térdlégzsák és ablaklégzsák az utastér hosszában, amely az oldalablakok csaknem teljes felületét lefedi. Az oldal-és ablaklégzsákot nyomásérzékelők vezérlik: ha oldalütközéskor behorpad egy ajtó, akkor megnő a nyomás a külső lemez és a belső borítás között. Ezt jelzik a szenzorok a vezérlő elektronikának.

Védi az autó a közlekedés más résztvevőit is. A partnervédelemhez tartozik például a sima felületű, a célnak megfelelően deformálható karosszéria.

Baleset után


Baleset után.

A következménykárok mérséklése és az utasok mentésének megkönnyítése érdekében a baleset jellegének és súlyosságának megfelelő különféle intézkedések történhetnek: a motor automatikusan leállhat, az üzemanyag-ellátás megszakadhat. Önműködően bekapcsolódhat a vészvillogó és a belső szükségvilágítás, adott esetben egy kissé lesüllyednek az oldalablakok, az ajtózárak pedig automatikusan kioldanak. A Mercedes-Benz által a mentők részére előrelátóan kidolgozott mentési vezérfonal teszi kerekké a teljességre törekvő biztonsági filozófia eredményeit. Ezt világszerte, több nyelven le lehet tölteni az Internetről.

Környezettudatosság


Környezetbarát koncepciók.

A Mercedes-Benznél a BlueEFFICIENCY név jelenti a jövőbe mutató egyedi műszaki megoldásokat, illetve fogyasztást és az emissziót optimalizáló innovatív intézkedéscsomagokat.

A C-osztály limuzin BlueEFFICIENCY modelljei.

A C-osztályban számos BlueEFFICIENCY modell áll rendelkezésre, amelyeket környezetkímélő megoldásokkal, illetve átfogó intézkedésekkel láttak el.

Hatékony technológiák a C-osztály limuzinban.

A CDI dízelmotorok legújabb nemzedéke kimagasló teljesítménnyel és csekély fogyasztással tűnik fel. A befecskendezési nyomást megnövelték, a működést csendesebbé és simábbá tették, a sűrítés csökkentése pedig leszorította az emissziót. A C 220 CDI BlueEFFICIENCY új mércét állít fel a teljesítmény és a fogyasztás terén. Az átfogó BlueEFFICIENCY intézkedések következetes alkalmazása a kategória mintapéldájává tette.

Közvetlen befecskendezés, megemelt sűrítés és turbófeltöltés jóvoltából képvisel csúcsot az új benzinmotorok nyomatéka, teljesítménye és csendessége. Az innovatív motortechnika jelentősen mérsékelte a káros anyagok kibocsátását és a fogyasztást az elődmodellekhez képest.

Intézkedéscsomagok a C-osztály limuzinban.

Az üzemanyag jellegétől és a motorizáltságtól függően számos különféle intézkedést alkalmaztak a BlueEFFICIENCY modellekben. Néhány példa:

ECO Start-Stop funkció
▪ A vezető tájékoztatása az energiatakarékos stílusról
▪ Súlycsökkentések
▪ Intelligens energiagazdálkodás
▪ Csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok
▪ Tökéletesített aerodinamika
▪ Optimalizált váltómű-áttételek

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország