468x60 Ads

­
Biztonsági és asszisztens rendszerek
Asszisztensek, melyekre rábízhatja magát.

Az új B-osztály jövőbemutatóan mértékadó a kompakt szegmensben. A számos asszisztens- és biztonsági rendszer integrálása által a Mercedes-Benz magasabb gépkocsi-kategóriáiból a biztonsági színvonalat és a menetkényelmet jelentős mértékben sikerült növelni.




Design - Vonzó és sportos


Maradéktalan boldogság a hatalmas választéknak köszönhetően.

Az új B-osztályban mindenhová elkíséri egy szívesen látott útitárs: a stílusa. az új B-osztály már alapkivitelben is csillogtatja sportos arányait és markáns körvonalait. A modern és friss belső tér igényes felszereltségével győzi meg. Négy nemes kivitelcsomag, és az azokat kiegészítő extrafelszereltségek biztosítanak egyedülálló alkotói szabadságot egyéniségének.

Külső megjelenés - alapkivitelbn is első osztályú

Sportos vonalak, az ékalakú motorháztetőtől a tetőoszlopokon át a sportos-markáns farig, hozzá a széles nyomtáv és a formás sárvédők: egyetlen pillantás elegendő, hogy felismerhesse, az új B-osztály valami egészen rendkívüli. Külső megjelenése öntudatos-sportos és az extraként rendelhető csomagoknak köszönhetően ez még tovább fokozható.

A kívánságra rendelhető Króm-csomag egyéni vonásokkal teszi értékesebbé a gépkocsi megjelenését. Már álló helyzetben is vezetési élményt nyújt az extraként rendelhető Sport-csomag, amely lényegesen dinamikusabb és atlétikusabb megjelenést kölcsönöz az új B-osztálynak. A szintén extraként rendelhető Night-csomag, válogatott felszereléseivel összetéveszthetetlen és titokzatos karaktert ad az autónak, számtalan magasfényű fekete külső díszítőelemmel.

Belső tér - igényes sportosság

Sportos-elegáns design és igényes anyagok jellemzik az új B-osztály utasterét. Minden olyan áttekinthetően lett kialakítva, hogy a vezető arra koncentrálhasson, ami talán nem szebb, de mégis fontosabb: a közúti forgalomra.

Kívánságra az új B-osztály az Exklusiv-csomaggal (csak az extraként rendelhető Króm-csomaggal együtt) klasszikus, igényes belső térrel látható el, bőr kárpitozással és ARTICO bőrutánzat bevonatú műszerfallal valamint ajtó-középborításokkal.

Hajtás és futómű

Dízelmotorok


Takarékosabb, tisztább, erősebb.

Az új B-osztállyal a Mercedes-Benz legújabb dízel-technológiája is rajthoz állt. A motorok erőteljesek és csendesek, ezen túlmenően optimalizált kibocsátási- és fogysztási értékekkel tesznek jó benyomást.

4 hengeres dízelmotorok.

A négyhengeres dízel-erőforrás mindkét teljesítményfokozatban korszerű tulajdonságokat mutat: bőséges nyomatéka meggyőző, és már az alsó fordulatszám-tartományban is azonnal reagál a gázadásra. A dízelmotorok ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás terén visszafogottak, károsanyag-kibocsátásuk alacsony, lényegesen jobb utastéri zajszintjük és csökkentett vibrációjuk meggyőző.

A B 180 CDI BlueEFFICIENCY és a B 200 CDI BlueEFFICIENCY típusok közül választhat.

Modern technika: a Common-Rail dízel-technológia negyedik generációja 1800 barra növelt befecskendezési nyomással, optimalizált égésterekkel, valamint precíz, mágnesszelepes befecskendezőkkel kelt jó benyomást. Nagyobb gyújtási nyomás és változtatható geometriájú turbófeltöltő gondoskodnak a magas forgatónyomatékról minden fordulatszám-tartományban.
Meggyőző adatok: a B 180 CDI BlueEFFICIENCY teljesítménye 80 kW, 250 Nm maximális forgatónyomaték mellett, a B 200 CDI BlueEFFICIENCY esetében pedig 100 kW, 300 Nm-es maximális forgatónyomatéknál.
Tiszta technika: az olyan intézkedések, mint az alacsony gördülési ellenállású abroncsok, az intelligensen szabályozott segédberendezések és az optimalizált aerodinamika hozzájárulnak ahhoz, hogy az egész gépkocsi hatékonyságát tartósan javíthassuk. Valamennyi dízelmotor ECO Start-Stop funkcióval rendelkezik és teljesíti az Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztály követelményeit.
Magas teljesítmény-értékek, alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás: a jelenlegi motorgeneráció meggyőző teljesítményével és magas forgatónyomatékával tűnik ki, egyidejűleg csökkentett üzemanyag-fogyasztás és csökkentett CO2-kibocsátás mellett.

[1] A névleges teljesítményre és névleges forgatónyomatékra vonatkozó adatok meghatározása a 80/1269/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása szerint történt.

[2] Az üzemanyag-fogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozóan megadott értékek meghatározása a 80/1268/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása által előírt mérési eljárás szerint történt. Az adatok nem egy bizonyos gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, hanem kizárólag összehasonlítási célokat szolgálnak különböző járműtípusok között.

Benzinmotorok


Nagyobb hatékonyság és nagy teljesítmény.

Az új BlueDIRECT négyhengeres benzinmotorokat azzal a céllal fejlesztettük ki, hogy a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást jelentős mértékben csökkentsük, anélkül, hogy a teljesítményt és a menetkényelmet csorbítanánk. Az eredmény: a legmodernebb, iránymutató motortechnológia.

Négyhengeres benzinmotorok.

A teljesen újonnan kifejlesztett négyhengeres erőforrás, 1,6 l hengerűrtartalommal, közvetlen benzinbefecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel kimagasló értékeket produkál a forgatónyomaték és a teljesítmény terén, példamutató a utastérben mért zajszintje, valamint korszerűen alacsonyak a fogyasztási- és kibocsátási értékei.

A B 180 BlueEFFICIENCY és a B 200 BlueEFFICIENCY típusok közül választhat.

Magasabb hatásfok: a nagynyomású befecskendezés, precíz piezo befecskendező-fúvókák és továbbfejlesztett égési eljárás segítségével lehetővé teszi az üzemanyag közel teljes elégését, ezáltal magasabb hatásfokot érve el, miáltal az üzemanyagot hatékonyabban használja fel.
Hatékonyabb technika: a változtatható szelepvezérlés optimális töltési fokot és ezáltal alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé, a csökkentett tömegből, alacsonyabb belső súrlódásból, valamint a szükséglet szerint szabályozott segédberendezésekből következő üzemanyag-megtakarításon túlmenően.
Meggyőző adatok: a B 180 BlueEFFICIENCY teljesítménye 90 kW, és 200 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. A B 200 BlueEFFICIENCY 250 Nm maximális forgatónyomatékot, valamint 115 kW névleges teljesítményt nyújt.
Alacsonyabb fogyasztás és kevesebb károsanyag-kibocsátás: az alapfelszereléshez tartozó ECO Start-Stop funkció növeli a gazdaságosságot. Ezen kívül az új BlueDIRECT négyhengeres benzinmotorokat azzal a céllal fejlesztettük ki, hogy a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást jelentős mértékben csökkentsük, anélkül, hogy a teljesítményt és a menetkényelmet csorbítanánk. Mindkét motor teljesíti ezen kívül az Euro 5 károsanyag-kibocsátási osztály követelményeit.

[1] A névleges teljesítményre és névleges forgatónyomatékra vonatkozó adatok meghatározása a 80/1269/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása szerint történt.

[2] Az üzemanyag-fogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozóan megadott értékek meghatározása a 80/1268/EWG irányelv jelenleg érvényes kiadása által előírt mérési eljárás szerint történt. Az adatok nem egy bizonyos gépkocsira vonatkoznak, és nem képezik az ajánlat részét, hanem kizárólag összehasonlítási célokat szolgálnak különböző járműtípusok között.

Sebességváltó


Innovatív menetdinamika.

Az újonnan kifejlesztett 6 sebességes kézi kapcsolású sebességváltó kitűnően illeszkedik az új B-osztály motorteljesítményéhez és tengelyáttételéhez, kapcsolási útjai rövidek és precízek.

Tartalmazza az ECO Start-Stop funkciót, amely csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, azáltal, hogy a motort álló helyzetben leállítja. Ezen kívül egy, a kombinált műszerben található kijelző, kapcsolási javaslatokat adva segíti a rendkívül hatékony és gazdaságos vezetési stílust.

Futómű


Innovatív technika a maximális menetstabilitásért és a komfortos utazásért.

Az új B-osztály menettulajdonságai a komfort-futómű és a kormánymű alapfelszereléshez tartozó beállításaival vagy a sportfutómű és direktkormányzás kívánságra rendelhető kombinációjával tökéletesen egyéni igényeihez alakíthatók.

Utastér


Az új B-osztály megérdemli, hogy második otthona legyen.

A csomagtartó ebben az osztályban egyedülálló: 486 literes csomagtér-térfogatával a babakocsitól a heti nagybevásárlásig mindent elnyel, és az extraként rendelhető EASY-VARIO-PLUS-rendszerrel tovább bővíthető. Az új B-osztály azonban az utastér kényelme terén még egy sok érdekességet tartalmaz.

4-irányban állítható deréktámasz a vezető és az első utas részére (extra)[1]

Tárolóhely-csomag (extra)
A Tárolóhely-csomag számtalan tárolóhelyet kínál. Tartalmaz egy szemüvegtartót a tetőpanelben, egy tárolódobozt az első ülések alatt, csomagtartó hálókat valamint lehajtható asztalokat a vezető- és utasülés háttámláján, és egy rögzítőhálót az utas lábánál.

AKSE automatikus gyerekülés-érzékelő az AKSE (extra)
EASY-VARIO-PLUS-rendszer (extra)[2]
Az EASY-VARIO-PLUS rendszer a legmagasabb fokú variálhatóságot nyújtja rakodáskor, lehetővé teszi a nagyon terjedelmes tárgyak szállítását is, valamint az utastér rugalmas és gyors átrendezését is. A gépkocsi utastere gyorsan és kényelmesen átalakítható nagy és terjedelmes tárgyak szállításához.

Az EASY-VARIO-PLUS rendszerhez kötelezően rendelendő Csomagtér-csomag tartalmaz egy 12 V-os csatlakozóaljzatot valamint egy összecsukható dobozt a csomagtérben, és ezen kívül állítható magasságú csomagtérpadlóval rendelkezik. A csomagtérpadló két magasságba állítható. A felső helyzetben sík felületet alkot a rakodóperemmel és könnyű be- és kirakodást tesz lehetővé. Ha a hátsó ülés támlákat előre hajtják, az egysíkú rakfelület tovább növekszik. Az alsó helyzetben megnövekszik a csomagtér. Ezáltal különösen magas tárgyak is szállíthatók.

A teljes hátsó ülés állítható hosszirányban és szinte az első ülésekig előretolható, a csomagtér megnövelésére. A hátsó ülés támla dőlése állítható, és rendelkezik egy 90°-os Cargo-állással is. Az utasülés előrehajtható. Ezáltal a támla asztalként szolgálhat a hátul ülők számára, vagy a létrejövő hely használható különösen hosszú tárgyak szállításakor. A hátul ülők kényelmének növelésére az EASY-VARIO-PLUS rendszerben egy 2 pohártartóval ellátott kartámasz is található, amely középen a hátsó ülés támlából hajtható ki.

Hátsó ülések integrált gyermeküléssel és levehető szélső fejtámlákkal (extra)[3]

ISOFIX-gyerekülés-rögzítési pontok és TopTether-rögzítési pontok a hátsó üléstámlán, felül
Az ISOFIX-gyerekülés-rögzítés egy gépkocsitól független, gyors és praktikus, az ISO-szabványnak megfelelő gyermekülés-rögzítési rendszer. Lehetővé teszi a gyermekülések egyszerű és gyors rögzítését a hátsó ülésen. A rendszer az üléshez való szilárd rögzítés által baleset esetén magas fokú védelmet nyújt.

Egy speciális ISOFIX-gyermekülés a háttámla alsó részén elhelyezett rögzítőpontokhoz kapcsolódik. Ezáltal szilárd kapcsolat jön létre a gépkocsi szerkezeti elemeivel, így a gyerekülés mozgásai a laza vagy nem megfelelően elvezetett övek miatt elkerülhetők. A TopTether-rögzítés további biztosításként a hátsó fejtámlák mögött található rögzítési pont segítségével történik, és még tovább csökkenti a gyermekülés előredőlésének kockázatát egy baleset esetén.

Klímaberendezés
A klímaberendezés fűtő- és szellőrendszert és egy hűtőberendezést tartalmaz. Egy forgókapcsoló segítségével állítható be a kívánt hőmérséklet az utastérben. Az előzetesen választott hőmérsékletnek és a kívánt levegőelosztásnak megfelelően a rendszer melegíti vagy bekapcsolt klímaberendezés esetén hűti a levegőt.

A levegőkeringetés funkciót aktiválva a rendszer nem szív be külső levegőt. Az ablakok párásodásának elkerülésére a levegőkeringetés funkció a hőmérséklettől és a klímaberendezés beállításaitól függően automatikusan kikapcsol. A levegőkeringetés-gomb hosszú nyomva tartásával az oldalablakok bezáródnak. Egy porszűrő megszűri a friss levegőt és javítja a levegőminőséget.

THERMOTRONIC automata klímaberendezés (extra)
A THERMOTRONIC automata klímaberendezés segítségével Ön és első utasa bármikor a kívánt egyéni hőmérsékletet állíthatja be. Ennek során külső paramétereket is figyelembe vesz, mint a hőmérséklet, páratartalom, a napsugárzás intenzitása és beesési szöge. Por- és aktívszén szűrő gondoskodik arról, hogy a károsanyagok a lehető legnagyobb mértékben kint maradjanak. Érzékelők rögzítik ezen túlmenően a külső levegő minőségét is. Ha az egy meghatározott szint alá csökken, a szellőzők automatikusan bezáródnak.

A THERMOTRONIC az alapfelszereléshez tartozó klímaberendezés továbbfejlesztése. Az olyan befolyásoló tényezők figyelembe vétele mellet, mint például a napsugárzás valamint a beszívott külső levegő minősége és nedvessége, a hőmérséklet és a levegőelosztás több zónában (vezető és első utas) egyénileg szabályozható. Kifinomult érzékelők teszik lehetővé az utastér klímájának automatikus szabályozását: a nap-érzékelő a napsugárzás intenzitásának növekedésekor a ventilátorfokozatot és a hőmérsékletet megfelelő időben a beállított hőmérséklethez igazítja.

További funkciók:
Kényelmes: egyoldalú napsugárzás esetén automatikusan megfelelő hőmérsékletkülönbséget állít be a jobb és baloldali előírt hőmérséklet között.
Ellenőrzés: a levegőminőség- ill. károsanyag-érzékelő folyamatosan felügyeli a beszívott levegő minőségét, például szénmonoxid (CO) és nitrogénoxid (NOx) tartalom szempontjából. Jelentős mértékben megnövekedett értékek esetén automatikusan levegő-keringtetésre kapcsol. Ezáltal a kellemetlen szagok és káros anyagok messzemenően kizárhatók az utastérből.

3 küllős komfort-multifunkciós kormány 12 funkciógombbal

Csomagtér-csomag (extra)[4]

Világítás- és láthatóság-csomag (extra)
A Világítás- és Láthatóság-csomag növeli a biztonságot, javítja a közlekedés eseményeinek észlelését, különösen sötétben, valamint rossz időjárás esetén és növeli a belső tér minőségérzetét.

Például olyan, a biztonsághoz kapcsolódó funkciókat tartalmaz, mint az automatikusan sötétedő belső tükör, kiegészítő lámpák, esőérzékelős ablaktörlő és nagyobb ablakmosó-folyadék tartály, kilépő- és figyelmeztetőlámpák a vezető- és az utasoldali ajtónál, valamint figyelmeztető- és környezet-megvilágító lámpa a csomagtérajtóban.

A beépített hangulatvilágítás a műszerfal díszítőelemében valamint az ajtókban és az ajtófogantyúkban egyaránt stílusosan és exkluzív módon emeli ki az új B-osztály utastér designjának vonásait. A kellemes benyomást ezen kívül megvilágított sminktükörrel ellátott napellenzők, a vezető, az első utas és a hátul ülők számára megvilágított lábtér, külön kapcsolható olvasólámpák a hátsó ülésen, bal- és jobboldalon, valamint a hátsó mennyezetvilágítás erősítik.

Memória csomag (extra)[5]
A Memória csomaggal a vezetőülés, a vezető fejtámlája és a külső visszapillantó tükrök fokozatmentesen, elektromosan állíthatók. A beállítások tárolhatók és bármikor ismét előhívhatók. Az utasoldali külső visszapillantótükör automatikusan lefelé fordul, ha hátramenetbe kapcsol (parkolási állás).

A három egyénileg lehívható beállítást tartalmazó memória-program tartalmazza valamennyi ülés-beállítási lehetőséget, úgy mint az ülőpárna hosszirányú, dőlés és magasság-beállítását, valamint a háttámla-dőlés és a fejtámla beállítását. Az intuitív módon kezelhető, ergonomikus kapcsolókkal a vezető fokozatmentesen beállíthatja az ülés és a fejtámla legjobban megfelelő helyzetét. A korábban beállított ülés- és fejtámla-helyzet gyors és pontos ismételt megtalálása növeli a kényelmet gyakori vezetőváltás esetén.

Panoráma-tolótető, elektromos, üveg kivitel (extra)

Ülésfűtés a vezető és az első utas részére (extra)

Üléskényelem-csomag (extra)[6]
Az Üléskényelem-csomag mindenekelőtt hosszú utakon növeli az üléskényelmet, még több lehetősége nyújtva az ülések ergonómikus egyéni beállítására és a kívánt üléspozíció kialakítására. A csomag állítható magasságú utasülést valamint ülőpárna-dőlésszög állítást tartalmaz mindkét első ülésen.

[1] Nem rendelhető a Sport-csomaggal együtt, csak az Üléskényelem-csomaggal vagy a Memória csomaggal rendelhető. Alapfelszereltség az Exklusiv-csomag esetén.

[2] Nem rendelhető az integrált gyermeküléssel rendelkező hátsó ülésekkel, valamint az elektromosan állítható, memória-funkciós utasüléssel együtt. Csak az Üléskényelem-csomaggal, Sport-csomaggal, hátsó kartámasszal és az Exklusiv-csomaggal együtt rendelhető.

[3] Nem rendelhető az Exklusiv-csomaggal, az EASY-VARIO-PLUS-rendszerrel és Tempomattal együtt. Csak ARTICO bőrutánzattal együtt rendelhető.

[4] Csak az EASY-VARIO-PLUS-rendszerrel együtt rendelhető.

[5] Csak az Üléskényelem-csomaggal, Sport-csomaggal, a 4-irányban állítható deréktámasszal és az Exkluzív-csomaggal együtt rendelhető.

[6] Nem rendelhető a Sport-csomaggal és az Exkluzív-csomaggal együtt.

Multimédia rendszerek és navigáció


Mindent a jó szórakozás és a pontos navigáció érdekében.

Az új B-osztály teljes szórakoztató programot kínál. A választék az alapfelszereléshez tartozó Audio 20 CD rádiónál kezdődik és az extraként rendelhető COMAND Online multimédia rendszernél még messze nem ér véget.

Audio 20 CD

Becker® MAP PILOT (extra)[1]
A Becker® MAP PILOT segítségével az alapfelszereléshez tartozó Audio 20 CD rádió teljes értékű navigációs rendszerré bővíthető. A vezérlőegység néhány mozdulattal rögzíthető és csatlakoztatható a kesztyűtartóban, és bármikor ismét kivehető.

A funkciók és felszereltségek áttekintése:

▪ Az útvonal-javaslatok a gépkocsi hangszóróin keresztül hallhatók
▪ A térkép- és adabázis-adatok aktualizálása az interneten keresztül egyszerűen lehetséges
▪ A sebességkorlátozások és számos út egyéb közlekedési tábláinak kijelzése
▪ A rendszer a kartámasz előtt található központi Controllerrel kezelhető, a cím-megadás szóban is lehetséges
▪ Ajánlott haladási sáv kijelzés a kombinált műszerben
▪ Információk: még hátralevő út, a megérkezés várható időpontja és utcanevek
▪ Térképes navigáció 3D-nézettel az Audio 20 CD rádió kijelzőjén
▪ TMC a dinamikus közlekedési dugó elkerüléshez

Digitális rádió (DAB) (extra)[2]
A digitális rádió (DAB) egy tetőantenna segítségével földi sugárzású digitális rádióadások vételére alkalmas. Ezáltal jobb vétel érhető el, nagyobb programválaszték, valamint precízebb információk állnak rendelkezésre. Az átkapcsolás analógról digitális vételre automatikusan történik a jelerősségtől függően. A DAB-vevő a DAB-jelet valamint a DAB+ és DMB szabványokat is támogatja.

A digitális rádió (DAB) vétele egy kiegészítő tetőantenna segítségével történik. Mivel a digitális vételi körzetek azonban még a kiépítés fázisában vannak, a digitális jel néhány régióban még nem érhető el. Ebben az esetben a vevő lekeveri a digitális jelet és automatikusan a megfelelő FM-frekvenciára kapcsol át, amíg újra vehetővé nem válik a DAB-adás. A COMAND rádió-menüjében lehet manuálisan a digitális üzemmódról az analóg üzemmódra váltani.

Komfort-telefonrendszer (extra)

Media Interface (extra)[2]
A Media Interface, amely tartalmazza Consumer-Kabel Kitet is, univerzális csatlakozó a középkonzolban, melynek segítségével különböző audio- és videoberendezéseket használhat útközben. Így például kényelmesen, a gépkocsi kezelőszerveivel hozzáférhet külső tárolóeszközökhöz, mint pl. USB-pendrive vagy iPod®.

COMAND Online multimédia-rendszer (extra)[2]
A COMAND Online multimédia rendszer az új telematika-generáció fénypontja. Az innovatív rendszer internet-böngészővel is rendelkezik, egyesíti az audio-, telefon- és navigaciós funkciókat, és ezen kívül tartalmazza a Sebességkorlátozás-asszisztenst is. Az optimalizált kezelési koncepció használatát felhasználó-barátabbá és intelligensebbé teszi, mint valaha.

A COMAND Online multimédia rendszer elemei:

▪ Aux-in- és USB-csatlakozó
▪ Bluetooth® csatlakozó, kéz nélküli funkcióval
▪ DVD-lejátszó (6 lemezes DVD-váltó extraként), MP3 lejátszására képes, video- és audio-DVD-khez/CD-khez
▪ TFT színes kijelző, 17,8 cm képátmérővel
▪ Merevlemezes navigáció, 2-D-/3-D térkép-megjelenítéssel
▪ Sebességkorlátozás-asszisztens
▪ Internet-böngésző a beépített szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez (szükséges hozzá az internetezésre alkalmas mobiltelefon, Bluetooth® kapcsolódási ponttal), mint például az időjárás-jelentések vagy a POI-k (érdekes pontok) helyi keresése
▪ Ingyenes térképfrissítések 39 európai országhoz az első forgalomba helyezéstől számított 3 évig
▪ MUSIC REGISTER, 10 GB tárolóhellyel a tömörített audio-fájlok számára (MP3, WMA, AAC)
▪ Rádió, equalizerrel és a sebességtől függő hangerő-szabályzással
▪ LINGUATRONIC beszéd-vezérlő rendszer
▪ Közlekedési dugó figyelő (TMC Pro)
▪ Csatlakozó SD-memóriakártyához
▪ Vezérlés a központi Controller segítségével

A Sebességkorlátozás-asszisztens egy beépített kamera segítségével képes felismerni a táblával jelzett sebességkorlátozásokat, és megjeleníti azokat a központi kijelzőn. Ezen kívül az asszisztens összehasonlítja a felismert sebességkorlátozást a navigációs rendszer adataival.

Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer (extra)
A Harman Kardon® Logic 7® surround-hangszórórendszer, Dolby Digital 5.1 vezérléssel és 450 Watt teljesítménnyel minden utat egyúttal akusztikai élménnyé is varázsol. 12 nagyteljesítményű hangszóró, 9 csatornás DSP-erősítő és a Logic 7® sokcsatornás térhangzás-technológia háromdimenziós hangzást hoz létre. Az automatikus hangerő-korrekció a mindenkori sebességhez igazodik.

[1] Nem rendelhető a Becker® MAP PILOT-előkészítéssel és a COMAND Online-nal együtt. Csak az Audio 20 CD rádióval együtt rendelhető.

[2] Nem rendelhető az Audio 20 CD rádióval együtt.

Asszisztens rendszerek


Fogadja el a segítséget.

Számos biztonsági rendszer mellett különböző kényelmi asszisztens-rendszerek először az új B-osztályhoz rendelhetők. Idejekorán figyelmeztethetik a vezetőt az esetleges kritikus helyzetekre és segítik a veszélyek elkerülésében.

Adaptív távfény asszisztens (extra)[1]
Egy kamera segítségével a vetítési távolság szabályozást és az országúti fényszórót úgy állítja be, hogy az útfelület, a közlekedési helyzettől és a gépkocsi előtt található forgalomtól függően, a lehető legjobban legyen megvilágítva. Az országúti fényszóró automatikusan bekapcsol, ha a rendszer nem érzékel más közlekedőket. Különlegesség: A hirtelen fényváltásokat lágy átmenetekkel kerüli el.

Aktív parkolás-asszisztens, PARKTRONIC-kal (extra)
Az Aktív parkolás-asszisztens jelentősen hozzájárul a biztonságos és kényelmes vezetéshez. Segíti a vezetőt a parkolóhely-keresésben az úttal párhuzamos parkoláskor, és támogatja az aktív kormányzással a parkoláskor. A beépített PARKTRONIC figyelmeztethet a nehezen felismerhető akadályokra az autó előtt és mögött. Két ultrahangos érzékelővel az első lökhárítóban az Aktív parkolás-asszisztens 36 km/óra sebességig keresi a megfelelő parkolóhelyeket.

Az automatikus parkolóhely-keresést egy „P“-szimbólum jelzi a kombinált műszerben. Hat az Aktív parkolás-asszisztens talált egy parkolóhelyet, a „P“ mellett megjelenik egy nyíl. Alapbeállításként az Aktív parkolás-asszisztens az út jobb oldalán keres parkolóhelyet. Ha az irányjelzőt kiteszi balra, a bal oldali parkolóhelyeket is jelzi a rendszer.

A vezető úgy kezdheti meg a parkolást, ha a gépkocsit a kijelzett parkolóhely elé kormányozza, hátramenetbe kapcsol és visszaigazolja szándékát a kombinált műszeren. Az Aktív parkolás-asszisztens átveszi a kormányzást 10 km/óra sebességig. A vezető csak a tengelykapcsolót, valamint a gáz- és fékpedált működteti. A beparkolás legfeljebb öt manőverrel befejeződik. Az utolsó parkolási manővert a kijelzőn „Park-Assistent beendet/Parkolás-asszisztens kész“ felirat és egy hangjelzés jelzi.
A beépített PARKTRONIC fény- és hangjelzéssel figyelmeztethet a nehezen felismerhető akadályokra az autó előtt és mögött. A rendszer 16 km/óra sebességig aktív.

AKSE automatikus gyerekülés-érzékelő az utasülésben (extra)

Menetfény-asszisztens automatikus menetfény-kapcsolással
A Menetfény-asszisztens tehermentesíti a vezető, sötétben automatikusan felkapcsolva a tompított fényszórót, a hátsó lámpákat és a rendszámtábla-világítást. Ezt a feladatot az asszisztens-rendszer esőben vagy hóesésben is átveszi, az esőérzékelő által adott jel alapján.

A Menetfény-asszisztensnél egy fényérzékelő méri a környezeti fényerőt. Ha a fényerő egy meghatározott érték alá csökken, automatikusan bekapcsol a tompított fényszóró. Ha az érzékelő által mért fényerő növekszik, a tompított fényszóró ismét kikapcsol. A rendszer ezáltal gondoskodik a kielégítő megvilágításról, hozzájárul a közlekedésbiztonsághoz – különösen gyorsan változó fényviszonyok esetén (például alagútba vagy parkolóházba való behajtáskor) – és növeli a vezető kényelmét.

Elektromos rögzítőfék, komfort funkcióval
Az elektromos rögzítőfék a világításkapcsoló alatt található gombbal, egyszerűen és biztonságosan kezelhető.

A fék automatikusan old, ha a motor jár, a motorháztető és a csomagtérfedél zárva vannak, a vezető be van csatolva és gázt ad. A rögzítőfék a gomb megnyomásával aktiválható. Ez kihúzott gyújtáskulcs mellett is lehetséges. Bekapcsolt rögzítőfék esetén egy piros ellenőrzőlámpa világít a kombinált műszerben. A rögzítőfék automatikusan bekapcsol, ha a gépkocsit HOLD-funkcióval megállítják, a motort leállítják, a vezető elhagyja a gépkocsit, a motorháztetőt kinyitják, vagy a gépkocsi hosszabb ideig áll.

Ezen kívül az elektromos rögzítőfékkel vészfékezés is végrehajtható: ehhez meg kell nyomni a rögzítőféket működtető gombot menet közben (és addig kell nyomva tartani, amíg szükséges), az ellenőrzőlámpa villog, a kijelzőn megjelenik a „Parkbremse, Bremse lösen/Rögzítőfék, oldja a féket“ üzenet, és egy figyelmeztető hang hallható. Ha a gépkocsi a megállásig lefékeződött, a rögzítőfék bekapcsol.

Sebességkorlátozás-asszisztens (extra)[2]
A Sebességkorlátozás-asszisztens egy beépített kamera segítségével képes felismerni a táblával jelzett sebességkorlátozásokat, és megjeleníti azokat a központi kijelzőn. Ezen kívül az asszisztens összehasonlítja a felismert sebességkorlátozást a navigációs rendszer adataival.

Tolatókamera dinamikus segédvonalakkal a kijelzőn (extra)
A tolatókamera hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bekapcsol. Segíti a vezetőt hossz- és keresztirányú parkoláskor. Statikus és dinamikus segédvonalak jelzik a vezető számára a kormányelfordítási szöget és a távolságot. A tolatókamera a csomagtató nyitólécébe van beépítve és a gépkocsi mögötti közvetlen környezetet mutatja.

Egy új optikának, a digitális képátvitelnek és további elektronikus zoom-funkcióknak köszönhetően optimalizált kép kapható a mindenkori helyzetről. Manőverezéshez a vezető a „Back-In“-üzemmódot választja, melyben a dinamikus segédvonalak jelzik a gépkocsi mindenkori útvonalát.

Ha a gépkocsi vonóhoroggal rendelkezik, egy további üzemmód is elérhetővé válik. Először a vezető a „Back-In“-üzemmódban a gépkocsi középvonalának jelzésével segíti a vezetőt abban, hogy vonófejhez tolathasson. Ha a vezető már közel tolatott az utánfutóhoz, egy zoom-funkció segítségével pontosan a vonófejre tolathat. A vezetőt ennek során egy dinamikus segédvonal segíti, amely mutatja a vonóhorog útját a mindenkori kormányelfordulásnál.

Sávtartó rendszer (extra)[3]

Holttérfigyelő rendszer (extra)[3]
A Holttérfigyelő rendszer képes felismerni a holttérben található járműveket, és a külső visszapillantó tükörben egy piros háromszöggel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető a figyelmeztető lámpa ellenére kiteszi az irányjelzőt a sávváltáshoz, ezen túlmenően hangjelzés is történik. A rendszer 30 és 250 km/óra közötti sebességeknél aktív. 30 km/óra alatt egy sárga háromszög jelzi, hogy a rendszer inaktív.

[1] Csak az extraként rendelhető Intelligens Világítási Rendszer részeként rendelhető.

[2] Csak a COMAND Online részeként rendelhető.

[3] Csak a Sáv-csomag részeként rendelhető; csak a Becker® MAP PILOT-tal vagy a COMAND Online-nal rendelhető.

Biztonság


A Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciója a gépjárművek biztonságát négy fázisra bontja:

Egyetlen más terület sem készteti olyan csúcsteljesítményekre a Mercedes-Benz mérnökeit, mint az új biztonsági technológiák kutatása. Már az ötvenes években lerakták a kiemelkedő védelem először mérföldkövét – a biztonsági utascellával, Barényi Béla találmányával. Ma ez csak egyike az integrált biztonsági koncepció számos alkotóelemének, melyek közelebb viszik a Mercedes-Benz gépkocsijait a balesetmentes közlekedés víziójához.

1. fázis: biztonságos közlekedés.

A legtöbb baleset jóval az ütközés előtt kezdődik: egy figyelmetlenséggel, rosszul látási viszonyokkal vagy egy előre nem látott veszéllyel. A biztonságos vezetés érdekében ezért a Mercedes-Benz biztonsági koncepció sokrétű intézkedésekkel támogatja Önt, melyek a mindennapi közlekedés során hozzájárulnak a nyugodt vezetéshez, miközben segítenek leküzdeni a kritikus közlekedési helyzeteket.

Adaptív féklámpa (villogó)
Vészfékezéskor bizonyos feltételek teljesülése esetén, mint pl. a féknyomás vagy sebesség, aktiválódik az adaptív féklámpa. Ekkor a féklámpák villognak és még jobban figyelmeztetik a gépkocsi mögött haladókat a ráfutásos baleset veszélyére.

Kutatások bizonyítják, hogy az autóvezetők reakcióideje fékezéskor akár 0,2 másodperccel is rövidebb, ha vészfékezéskor a hagyományos féklámpa helyett pirosan villogó figyelmeztető jelzést kapnak. Ez 80 km/óra sebesség esetén kb. 4,40 m-rel rövidebb féktávolságnak felel meg. A féklámpa kb. 3 Hz-es frekvenciával villognak (izzólámpák esetén), ill. kb. 5 Hz-es frekvenciával (LED-ek esetében), a tesztek során ezek a frekvenciák bizonyultak különösen hatékonynak.

Amint a gépkocsi 10 km/óránál alacsonyabb sebességgel halad, ill. megállt, vagy a fékasszisztens már nem aktív és a lassulás 150 ezredmásodpercig 6,5 m/s² alá esik, a féklámpák ismét folyamatosan világítanak.

Az adaptív féklámpa akkor kapcsol be, ha:
▪ a kezdeti sebesség 50 km/óránál nagyobb, és a BAS fékasszisztens vészfékezést ismert fel,
▪ a féknyomás a maximális több mint 75 %-a.
▪ Amint a gépkocsi megállt, ezen túlmenően automatikusan bekapcsol a vészvillogó, ha a sebesség a fékezés megkezdése előtt 70 km/óránál magasabb volt.

ATTENTION ASSIST éberség figyelő rendszer
Az ATTENTION ASSIST éberség figyelő rendszer különösen hasznos  hosszú utakon és éjszaka, mivel a rendszer figyelmezteti a vezetőt a növekvő figyelmetlenség és fáradás felismert jeleire. Ez az asszisztens-rendszer figyelmeztetheti a vezetőt, ha a fáradtság tipikus jeleit ismeri fel, és ezáltal növeli a közlekedésbiztonságot.

Az ATTENTION ASSIST folyamatosan elemzi az autó viselkedését és a kormánymozdulatokat. Ha bizonyos kormányzási mintákat ismer fel, melyek fáradtság esetén gyakran előfordulnak, a rendszer a kombinált műszerben a „kávéscsésze“-szimbólum megjelenítésével és hangjelzésekkel is figyelmezteti a vezetőt. Az ATTENTION ASSIST a kombinált műszer főmenüjében az „Assistenz-Systeme/Asszisztens-rendszerek“ menüpontban aktiválható és kapcsolható ki. Bekapcsolt állapotban 80-tól 180 km/óra sebességig aktív.

Bi-xenon fényszóró (extra)
A bi-xenon fényszóró az ismert xenon-fényszóró továbbfejlesztése, amelynél úgy a tompított, mint az országúti fényszóró xenon-technikát alkalmaz. A nappali menetfény, az irányjelzők és a parkolólámpa LED-es kivitelű.

A fényforrás egy gázkisüléses lámpa, melynél egy ívfény világít egy gázkeverékkel töltött kvarc búrában. Fényszórónként csak egy gázkisüléses lámpát használunk az országúti- és a tompított fényszóróhoz. Az országúti fényszóró esetében a teljes fényáram rendelkezésre áll, a tompított fényszóróra történő átkapcsoláskor egy állító mechanika egy takarólemezt tol a lámpa és a lencsés optika közé, amely lefedi a fényáram távolra irányított részét.

Ezen túlmenően a hátsó lámpák, az irányjelzők és a rendszámtábla-világítás is LED-es kivitelű (a fék-, tolatólámpa és a köd-zárófény izzólámpákkal működik).

Elektronikus stabilitás-program (ESP®)

Intelligens Világítási Rendszer (extra)
Az Intelligens Világítási Rendszer – a biztonsági koncepció aktív részeként – a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítja bármilyen időjárás esetén és a legkülönbözőbb közlekedési helyzetekben. Szembejövő forgalomban, kanyarokban, köd vagy szabad út esetén a rendszer alkalmazkodik a helyzethez, és a világítás karakterisztikáját a szükségletekhez igazítja.
▪ Fényt visz a sötétségbe: az „Országúti világítás“ üzemmódban a tompított fényszóró fényét úgy osztja el, hogy az úttest bal oldala a hagyományos fényszóróknál lényegesen jobban legyen megvilágítva.
▪ Dinamikusan erősödik: autópályán a világítás automatikusan két fokozatban működik: 90 km/órától a rendszer növeli a bi-xenon lámpák teljesítményét. 110 km/óra felett ezen kívül megváltozik a belső fényszóró beállítása, annak érdekében, hogy az utat teljes szélességében, egyenletesen bevilágíthassa, kb. 120 méteres távolságig.
▪ Növeli a biztonságot: a kibővített ködlámpával a rendszer ködben javítja a látási viszonyokat. Ehhez a baloldali bi-xenon fényszórót kifelé fordítja és a fénykúpot ezzel egyidejűleg lefelé irányítja. Ez a funkció automatikusan aktiválódik, amint a ködzárófények be vannak kapcsolva és a gépkocsi nem halad gyorsabban 70 km/óránál.
▪ Minden kanyart követ: az aktív kanyarvilágítás követi a vezető kormánymozdulatait: a kormányelfordítási szög, a függőleges tengely körüli elfordulás és a haladási sebesség érzékelők által mért adatai alapján a rendszer pillanatok alatt oldalra fordítja a bi-xenon fényszórót, amint a vezető kanyarodni kezd. A „Befordulás-világítás“ funkció segítségével a kanyarfényszórók automatikusan bekapcsolódnak, ha a vezető az irányjelzőt működteti vagy a kormányt elfordítja.
▪ Segíti a saját láthatóságot: a LED-es nappali menetfény és csíkszerű elrendezése jobb észlelhetőséget tesz lehetővé a közlekedés többi résztvevője számára, a beépített fényszórómosó berendezés pedig minimalizálja a világítóberendezés szennyeződését. Ezen túlmenően az első helyzetjelző, a hátsó lámpák, az irányjelzők és a rendszámtábla-világítás is LED-es kivitelű .
▪ Távolra látás gombnyomás nélkül: az Adaptív távfény asszisztens segítségével mindig a tompított fényszóró lehető legnagyobb vetítési távolsága áll rendelkezésére. Ezáltal lehetővé válik, hogy a gyalogosok, kerékpárosok vagy akadályok korábban felismerhetők legyenek, mint a hagyományos tompított fényszóróval. Egy kamera segítségével a vetítési távolság szabályozást és az országúti fényszórót úgy állítja be, hogy az útfelület, a közlekedési helyzettől és a gépkocsi előtt található forgalomtól függően, a lehető legjobban legyen megvilágítva. Ha a rendszer szembejövő forgalmat, vagy a gépkocsi előtt haladó autókat észlel, a vetítési távolságot folyamatosan azok távolságához igazítja, úgy, hogy a fényszóró fénykúpja a gépkocsik előtt végződjön. Az országúti fényszóró automatikusan bekapcsol, ha a rendszer nem érzékel más közlekedőket. Különlegesség: A hirtelen fényváltásokat lágy átmenetekkel kerüli el.

COLLISION PREVENTION ASSIST ütközés-figyelmeztetés
A túl rövid követési távolság a súlyos balesetek legfőbb oka. Az újonnan kifejlesztett, radar-alapú ütközésre figyelmeztető rendszer, a COLLISION PREVENTION ASSIST, növelheti a biztonságot és a menetkényelmet, mivel képes figyelmeztetni a vezetőt a túl rövid követési távolságra, ha pedig veszélyt észlel, segíti a vezető fékezését.

Az új B-osztály az első Mercedes-Benz a kategóriájában, amely radar-alapú ütközésre figyelmeztető rendszerrel rendelkezik. A rendszer 30 km/óra felett képes felismerni a túl kicsi követési távolságot a gépkocsi és az előtte haladó objektumok között. Ha a rendszer ráfutásos ütközés veszélyét érzékeli, a vezetőt fény- és hangjelzéssel képes figyelmeztetni.

Ha a rendszer érzékeli a veszélyt, és a vezető egyidejűleg fékez, kiegészítésként beavatkozhat az adaptív fékasszisztens: Ekkor a vezető támogatására pontosan akkora fékerőt bocsát rendelkezésére, ami szükséges ideális esetben a fenyegető ütközés elkerüléséhez. A COLLISION PREVENTION ASSIST a Mercedes-Benz integrált biztonsági koncepciójának innovatív részét képezi.

Sávtartó rendszer (extra)[1]

Holttérfigyelő rendszer (extra)[1]
A Holttérfigyelő rendszer képes felismerni a holttérben található járműveket, és a külső visszapillantó tükörben egy piros háromszöggel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető a figyelmeztető lámpa ellenére kiteszi az irányjelzőt a sávváltáshoz, ezen túlmenően hangjelzés is történik. A rendszer 30 és 250 km/óra közötti sebességeknél aktív. 30 km/óra alatt egy sárga háromszög jelzi, hogy a rendszer inaktív.

2. fázis: veszély esetén.

A Mercedes-Benz egyet jelent az biztonságos gépkocsival. Gépkocsijaink ezért segítik utasaikat a kritikus közlekedési helyzetekben is, annak érdekében, hogy lehetőleg minden út jól végződjön.

Blokkolásgátló (ABS)

Kipörgésgátló (ASR)

Fékasszisztens (BAS)

PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer (extra)


3. fázis: baleset esetén.

A Mercedes-Benz autói számos biztonsági rendszerrel rendelkeznek, a balesetek elkerülése céljából. Ha mégis történik valami, az utasok védelmére különböző intézkedések léphetnek életbe. Egyaránt ide tartozik a saját és a partnervédelem is.

Légzsákok a vezető és az első utas részére
A légzsákok a vezető és az első utas részére segítenek a felsőtest védelmében egy ütközés során, és ezen kívül stabilizálják az egész testet. Ezáltal csökkenthetik a súlyos sérüléseket baleset esetén. Ha az ütközésérzékelők balesetet érzékelnek, a légzsákok kioldanak. A vezérlőegység egy áramimpulzust küld, amely begyújtja a légzsák gyújtópatronját. A gyújtópatron begyújtja a szilárd hajtóanyagot. Az így felszabadult gázok megtöltik a légzsákot. Ezt követően a gázok az utasokkal átellenes oldalon távoznak a légzsákból.

A gázgenerátorok mindkét légzsákban kétfokozatúak. A két fokozat többek között a lassulás érzékelt lefutásának függvényében aktiválódik. Az ütközés előre jelzett súlyosságának függvényében először a gázgenerátor első fokozata aktiválódik, és a légzsák alacsonyabb feltöltést kap (60 % gáztöltés a vezető és 70 % az első utas esetében). Ha a rendszer súlyosabb ütközést jelez előre, ezen kívül a gázgenerátor második fokozata is aktiválódik és a légzsák teljesen feltöltődik.

ISOFIX-gyerekülés-rögzítési pontok és TopTether-rögzítési pontok a hátsó üléstámlán, felül
Az ISOFIX-gyerekülés-rögzítés egy gépkocsitól független, gyors és praktikus, az ISO-szabványnak megfelelő gyermekülés-rögzítési rendszer. Lehetővé teszi a gyermekülések egyszerű és gyors rögzítését a hátsó ülésen. A rendszer az üléshez való szilárd rögzítés által baleset esetén magas fokú védelmet nyújt.

Egy speciális ISOFIX-gyermekülés a háttámla alsó részén elhelyezett rögzítőpontokhoz kapcsolódik. Ezáltal szilárd kapcsolat jön létre a gépkocsi szerkezeti elemeivel, így a gyerekülés mozgásai a laza vagy nem megfelelően elvezetett övek miatt elkerülhetők. A TopTether-rögzítés további biztosításként a hátsó fejtámlák mögött található rögzítési pont segítségével történik, és még tovább csökkenti a gyermekülés előredőlésének kockázatát egy baleset esetén.

Térd-légzsák a vezető számára
A térd-légzsák a vezető oldalán segít a lábak védelmében egy ütközés során, és ezen túlmenően stabilizálja az egész testet. Ezáltal csökkentheti a súlyos sérüléseket baleset esetén. Ha az ütközésérzékelők balesetet érzékelnek, a térd-légzsák kiold.

A vezérlőegység egy áramimpulzust küld, amely begyújtja a térd-légzsák gyújtópatronját. A gyújtópatron begyújtja a szilárd hajtóanyagot. Az így felszabadult gázok megtöltik a térd-légzsákot. Ezt követően a gázok az utasokkal átellenes oldalon távoznak a térd-légzsákból.

Medence-légzsák a vezető és az első utas részére
A medence-légzsákok a vezető és az első utas részére segítenek megvédeni a medencét és a csípőt ütközés esetén. Ezáltal csökkentheti a súlyos sérülések veszélyét egy baleset során. Ha az ütközésérzékelők az adott oldal felőli oldalütközést regisztrálnak, kiold a medence-légzsák.

A medence-légzsák az ülésen ülő medencéje és az ajtókárpit közé nyílik ki.Így az ütközési felületre támaszkodik, ezáltal már korábban távolabb tolja a medencét az ajtótól.

Oldallégzsákok hátul bal- és jobboldalon (extra)
A hátsó oldallégzsákok a kerékjárati ív burkolata mögött találhatók és kioldásukkor súlyos oldalütközés esetén a hátsó utasok mellkasát védik.

Akkor oldanak ki, ha a központi vezérlőegység és az oldalsó érzékelők a gépkocsira ható kellően nagy gyorsulási ill. lassulási értékeket mérnek. Az oldallégzsákok mellmagasságban fúvódnak fel, a gépkocsi oldala és az utasok között.

Ablaklégzsákok
Az ablaklégzsáknak köszönhetően, amely felfúvódva lefedi az oldalablakokat, egy kellően nagy oldalütközés esetén a fej ütközésének kockázata a gépkocsi oldalfelületével vagy behatoló tárgyakkal csökken. Az ablaklégzsákok kioldása a medence-légzsákkal egyidőben és alapvetően az oldalütközés felőli oldalon történik.

Kioldás után az ablaklégzsák mint egy függyöny kb. 300 mm magasan és kb. 120 mm vastagon húzódik az oldalablakok előtt az A-tól a C-oszlopig. Ennek során az oldalfelület nagy részét az ablaklégzsák lefedi.

Az ablaklégzsák előnyei a következők:
▪ Védi a fejet oldalütközés esetén.
▪ Felépítése és nagy térfogata kitűnő védelmet nyújt eltérő magasságú utasok számára is.
▪ Az A- és C-oszlop között felfúvódva a kívül ülő hátsó utasokat is védi.
▪ Csökkenti a fej gyorsulását közvetlen ütközés esetén.
▪ Csökkenti a szilánkok és más tárgyak behatolásának veszélyét.

4. fázis: baleset után.

Annak érdekében, hogy egy baleset után a következmény-károkat csökkentsük és a bentülők mentését megkönnyítsük, a baleset típusától és az ütközés súlyosságától függően különböző intézkedések tehetők:

▪ Jobb védelem: a motor automatikusan leállítható és megszakítható az üzemanyag-ellátás.
▪ Feltűnő világítás: a vészvillogó és a belső vészvilágítás automatikusan bekapcsolható, a következmény-balesetek elkerülése, és a balesetet szenvedett gépkocsi megtalálásának megkönnyítése érdekében.
▪ Jó menekülési lehetőségek: az ajtózárak automatikusan kireteszelhetők.
▪ Jobb lehetőségek a mentéshez: a sárvédő és az ajtó között törési hézagok vannak beépítve, melyek megkönnyítik az ajtó kinyitását frontális ütközés után.

Ütközéskor aktiválódó szükségvilágítás

Környezetvédelem


Környezetbarát koncepciók.

A BlueEFFICIENCY a Mercedes-Benznél a jövőbemutató hatékonyság-fokozó technológiákat, valamint innovatív intézkedéscsomagokat jelent, az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás optimalizálására.

BlueEFFICIENCY intézkedések.

A BlueEFFICIENCY intézkedések a gépkocsi teljes körű optimalizálását jelentik, amely üzemanyagot takarít meg és csökkenti a környezet terhelését. Az új B-osztályban is a leghatékonyabb motorokat alkalmazzuk, optimalizált aerodinamikai- és energiamenedzsment-intézkedésekkel kombinálva, a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében.

Aerodinamika
Az új B-osztály formája áramlástani szempontból rendkívül kedvező, ezért szélzaj alig tapasztalható. A légáramlásból eredő zajok terén az új B-osztály tovább növelte előnyét a szegmensben.

Az új B-osztály légellenállási együtthatója, 0,26-os cw-értékével jelentősen javult. Az utastérben mért zajszint az új B-osztályban továbbra is a kategória legjobbja.A fejlesztésben alkalmazott szélzaj-együttható az előző sorozathoz képest hat százalékkal javult.

A következő intézkedések tették mindezt lehetővé:
▪ a hűtő és a fényszórók környezetének tömítése
▪ nagy tetőspoiler a csomagtérajtó felső élén
▪ kedvező áramlási tulajdonságú A-oszlop-kialakítás
▪ aerodinamikai szempontból optimalizált külső visszapillantó tükrök
▪ fogazott légterelők a sárvédőkön
▪ aerodinamikai szempontból optimalizált dísztárcsák
▪ nagyfelületű alsó burkolóelemek, kiegészítő burkolattal a hátsó tengelynél
▪ a tető és a csomagtérajtó közötti rés jobb tömítése
▪ a karosszériához teljesen tömített ajtókilincsek
▪ állítható hűtőzsalu a hűtőrács körüli áramlás javítására (csak B 180 BlueEFFICIENCY)
▪ több szintű ajtótömítés

Dízel-részecskeszűrő

Intelligens energia-menedzsment

Optimalizált gördülési ellenállású gumiabroncsok

ECO-Start-Stop funkció

Hatékonyság-fokozó technológiák az új B-osztályban.

A CDI dízel-erőforrások legújabb generációja kiemelkedő teljesítményadataival alacsony fogyasztásával győzi meg. A befecskendezési nyomást megnöveltük, a futáskultúrát és a zajkibocsátást optimalizáltuk, a csökkentett kompresszió pedig gondoskodik az alacsonyabb károsanyag-kibocsátásról.

A teljesen újonnan kifejlesztett négyhengeres erőforrás közvetlen benzinbefecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel kimagasló értékeket produkál a forgatónyomaték és a teljesítmény terén, két fokozatban, példamutató a utastérben mért zajszintje, valamint korszerűen alacsonyak a fogyasztási- és kibocsátási értékei.

Környezetvédelmi tanúsítvány.

Mercedes-Benz világszerte az egyetlen gépkocsi-márkaként rendelkezik ISO-szabvány szerinti környezetvédelmi tanúsítvánnyal. A tanúsítás során a tanúsított gépkocsitípusokra fejlesztésük, gyártásuk és az újrahasznosítás során a legszigorúbb előírások vonatkoznak és ellenőrzéseknek vetik alá azokat. Célunk: a környezetvédelmet objektíven mérhetővé, és az Ön, mint vezető számára érezhetővé tenni.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország