468x60 Ads

­
Hajtás és futómű

Benzinmotorok

GL 450 és GL 500

A GL 450 modellben egy V8-as Otto-motor várja az Önt ugrásra készen, amelyben hengerenként négy szelep működik. Az eredmény: a 250 kW (340 LE) és a 460 Nm-es csúcsnyomaték élvezetes autózást ígér, bármerre is viszi Önt az útja.



A GL 500-ban kivételes képességű motor lapul: a hengerenként négyszelepes megoldás, a szívórendszer finomítása és a motor lökettérfogatának növelése együtt eredményezte a kifutó típushoz képest 26 százalékos teljesítménynövekedést – gyakorlatilag az üzemanyag-fogyasztási értékek változása nélkül. Egyszerűbben fogalmazva: 285 kW (388 LE) vár az Ön jobb lábának parancsára, hogy mindössze 6,5 másodperc alatt, könnyedén 0-ról 100 km/h sebességre gyorsítsa a GL 500-at. 530 Nm-es legnagyobb nyomatékával pedig, amely már 2800 1/min fordulatszámon rendelkezésre áll, ez a motor az egyik legerősebb, ugyanakkor az egyik leggazdaságosabb erőforrás is ebben a lökettérfogati kategóriában. A csúcstechnológiájú, alumínium és kovácsolt acél elemekből álló, könnyű szerkezet különlegesen állítható vezérműtengelyekkel működik, amelyek optimalizálják a motor gázcseréjét. Hogy Ön mit tapasztal ebből? A simább és csendesebb járást, valamint a nagyobb nyomatékot, különösen a középső fordulatszám-tartományban. A két, kipufogó-leömlőbe épített katalizátorral pedig természetesen az összes létező károsanyag-kibocsátási előírást teljesíti a GL 500.

(GL 450: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 13,1–13,3 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 312–317 g/km; GL 500: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 13,3–13,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 317–322 g/km)[1]



Dízelmotorok


GL 320 CDI és GL 420 CDI

A GL 320 CDI-t V6-os dízel erőmű repíti, amely a motorok legújabb generációját képviseli. Takarékos közös nyomócsöves befecskendezése és a piezo-elektromos befecskendező fúvókák biztosítják az üzemanyag rendkívül precíz adagolását és a befecskendezés tökéletes időzítését. A hagyományos dízel erőforrásokhoz képest tovább javult a járási kultúra; például javítottak a lánc elvezetésén, így még egyenletesebb lett a motor működése. Az újratervezett motorburkolat pedig mérsékli a zajszintet.

Mindez kivételes teljesítményt eredményez: 165 kW (224 LE).
Csakúgy, mint a GL 420 CDI-ben dolgozó testvérét, természetese ezt a motort is felszerelték részecskeszűrővel, hogy teljesítse az EU4-es károsanyag-kibocsátási határértékeket.

A GL 420 CDI mozgatásáról hengerenként négyszelepes kialakítású, közös nyomócsöves közvetlen befecskendezéssel ellátott, új fejlesztésű V8-as dízelmotor gondoskodik. A 225 kW (306 LE) és a 700 Nm-es csúcsnyomaték gondoskodik a sportos haladásról és a kedvező üzemanyag-fogyasztásról.

(GL 320 CDI: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,8–10,0 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 261–264 g/km; GL 420 CDI: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,6–11,8 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 307–313 g/km)[1]

Sebességváltó


7G-TRONIC hétfokozatú automata sebességváltó

A 7G-TRONIC automata sebességváltó elvégzi Ön helyett a munka nehezét: hiszen mindig megtalálja azt a fokozatot, amely tökéletesen illik az adott helyzethez, illetve az Ön vezetési stílusához, és hatalmas vonóerőt juttat a kerekekre a gyorsításokhoz. A hétsebességes váltónak köszönhetően kisebbek a fokozatok közötti ugrások, ami tovább fokozza a GL-osztály egyenletességét. Ha pedig bármikor kedve támad egy kicsit fokozni a tempót, akkor működésbe lép a kickdown funkció: nyomja le ütközésig a gázpedált, és a sebességváltó azonnal kiválasztja a maximális gyorsításnak leginkább megfelelő fokozatot. Még arra is képes, hogy visszakapcsoláskor átugorjon fokozatokat, és ezzel még élénkebben reagáljon gyorsításkor. Ha szeretné, akkor a kormánykerékre szerelt váltógombok használatával, kézzel is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

4MATIC


4MATIC összkerékhajtás

A 4MATIC összkerékhajtással még rossz útviszonyok esetén is biztos az előrehaladás. Ha egyenetlen tapadású útfelületen fennáll a kerekek kipörgésének veszélye, akkor azonnal, egyenként működésbe lépnek a fékek, hogy visszajuttassák a motor nyomatékát a jobban tapadó kerekekre. A beépített blokkolásgátló és kipörgésgátló funkcióval rendelkező, elektronikus, dinamikus kezelhetőséget szabályozó rendszert (4ESP®/4ETS) az összkerékhajtás által támasztott különleges követelményekhez igazították. Ez a berendezés automatikusan a legjobban tapadó kerekekre juttatja az hajtóerőt, és ezzel hozzájárul a kiemelkedő tapadáshoz és menetstabilitáshoz.

Komfort


COMAND APS

COMAND APS vezérlő és kijelző rendszer

A DVD-alapú COMAND APS 6,5 collos, színes kijelzőjén részletesebben jelennek meg a műszercsoport információi. A COMAND APS magába foglalja a navigációs rendszert is. Egyik különleges funkciója, hogy az útvonal kiszámítása után kivehető a navigációs DVD, és a berendezés zenei CD-k lejátszására használható. Az útvonalvezetés ilyenkor könnyen követhető nyilakkal történik. A PARKTRONIC tolatókamera képe szintén a COMAND APS kijelzőjén jelenik meg. A COMAND APS rendelhető TV-vevőkészüléke segítségével analóg és digitális televíziós adásokat is nézhet.

Automatikus klímaberendezés


THERMOTRONIC automatikus klímaberendezés

A GL belsejében mindig az Ön számára ideális hőmérsékletet élvezheti. A THERMOTRONIC automatikus klímaberendezés használatával egymástól függetlenül állíthatja be a hőmérsékletet a vezető, az első utas és a hátul ülők számára. A GL 420 CDI, a GL 450 és a GL 500 esetében az alapfelszereltség része a THERMOTRONIC. A GL 320 CDI belsejében pedig a THERMATIC automatikus klímaberendezés gondoskodik az összes üléshelyen tökéletes hőmérsékletről.

Hátsó szórakoztatórendszer


Az első ülések fejtámláiba beépített, hét collos, színes kijelzők rendelésre érhetők el. A tartozékok között megtalálható képernyőt pedig az első ülések közé szereltetheti be.

Az eredeti tartozékok kínálatából elérhető, modern, hátsó szórakoztatórendszer DVD-lejátszót, nagy felbontású, 7 collos, színes, folyadékkristályos kijelzőt és két fejhallgatót foglal magába. A rendszer kényelmesen, távirányítóval is működtethető. A hátsó szórakoztatórendszer fekete, alpaka szürke vagy kasmír beige színben érhető el.

Üléskomfort


A GL az alapfelszereltség részeként nagyvonalúan méretezett első ülésekkel és kényelmes második üléssorral rendelkezik. A harmadik üléssor, amely az első két sor üléseivel azonos szintű komfortot nyújt, rendelésre érhető el. A vezető és az első utas ülései az alapfelszereltség részeként teljesen elektromosan állíthatók. A memória csomag segítségével (a GL 320 CDI esetében rendelhető felszerelés) az ülés egyetlen gombnyomásra, automatikusan beáll az előzőleg rögzített helyzetbe. A rendszer a külső tükrök és a kormányoszlop beállításait is megjegyzi. A vezető ülésébe épített, kézzel állítható deréktámasz gondoskodik a pihentető utazásról. Ha szeretne, rendelhet luxusüléseket vagy fűthető multikontúrüléseket is, amelyek a V8-as modellekben az alapfelszereltség részét képezik.

Csomagtér


Az 5,08 m hosszú, 1,92 m széles és 1,84 m magas GL-osztályban bőségesen talál helyet. Az EASY-ENTRY rendszer jóvoltából könnyű beülni a rendelhető harmadik üléssorba. Ha pedig több helyre van szüksége a poggyász számára, akkor ezeket az üléseket könnyedén, elektromosan előrehajthatja. A második üléssor ugyancsak lehajtható, és ezzel összesen 2300 literes raktérhez juthat.

A rendelhető EASY-PACK csomagtér-kialakítás pedig megszünteti a bepakolással járó nehézségeket. Az EASY-PACK csomagtérajtó nyitása és csukódása elektrohidraulikusan történik, és bármilyen köztes helyzetben megállíthatja, így elkerülhető pl. az alacsony garázstetőnek való nekiütődés. Ezen felül elérhető osztott csomagtérpadló és a tárolórekeszek széles köre is, ha még több rakodóhelyre van szüksége. Az EASY-PACK rakományrögzítő készlet segítségével pedig bármit szorosan rögzíthet és a helyén tarthat, még akkor is, ha durva terepen halad.

Biztonság


Biztonsági rendszer

A PRO-SAFE™, a Mercedes-Benz átfogó biztonsági rendszere egy újabb lépés a balesetmentes közlekedés álmának megvalósítása felé. Ehhez négy szakaszra osztja a gépjármű biztonsági funkcióinak működését.

Az első szakaszban, a GL-osztály esetében az ESP® és az egyéb, hasonló berendezések gondoskodnak a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vezetésről. Ha nehéz helyzetbe kerül, akkor az ESP® képes beavatkozni, szükség esetén a kerekek egyenként történő fékezésével vagy akár a motornyomaték szabályozásával.

A kiválóan áttekinthető COMAND vezérlő és kijelző rendszer oldja a vezetőt terhelő stresszt, mivel a lehető legkevesebbre csökkenti a zavaró tényezők számát.

A második fázisban, veszély esetén lépnek működésbe a rendelhető PRE-SAFE® funkciók. Ha a menethelyzet úgy kívánja, akkor – a gépkocsi felszereltségétől függően – becsukódik a napfénytető, valamint az oldalablakok, és megfeszülnek az első biztonsági övek. A harmadik szakaszban, ha bekövetkezik a baleset, a passzív biztonsági rendszerek széles köre kerül bevetésre. A GL utasterében légzsákok védik a vezetőt és az első utast a sérülésektől. Ezt a védelmet oldallégzsákok és ablaklégzsákok teszik teljessé. Rendelésre automatikus gyermekülés-felismerés is elérhető az első utasülésen. A negyedik szakaszban, a balesetet követően, további intézkedések könnyítik meg az utasok mentését.

Biztonságos utazás


A GL-osztályt olyan biztonsági rendszerekkel szereltük fel, amelyek a kényelmes autózást szolgálják a mindennapokban, és segítik Önt abban, hogy kritikus esetekben is ura maradjon a helyzetnek. Ez a különösen ergonomikus kialakítású utastérnél kezdődik, ahol minden kapcsoló és funkció könnyen elérhető. Ezenkívül az intelligens megoldások, mint a COMAND vezérlő és kijelző rendszer vagy a LINGUATRONIC beszédfelismerő rendszervezérlő (mindkettő rendelésre érhető el) gondoskodik arról, hogy mindkét kezét a kormányon tarthassa. A klímaberendezés és az üléskomfort pedig éppúgy hozzájárul a vezetőt érő terhelés csökkentéséhez, mint a precíz hangolású futómű.

Menet közben a több mint 60 elektronikus segédberendezésre is számíthat, amelyek szükség esetén figyelmeztetik Önt – például a gumiabroncsnyomás csökkenését jelző rendszer – vagy aktív segítséget nyújtanak Önnek. Ezen a téren az ESP® Elektronikus Menetstabilizálóé a főszerep. Ezt a rendszert, amely képes stabilizálni az autót, ha fennáll a megcsúszás veszélye, a Mercedes mutatta be először. A BAS fékasszisztenssel rendelkező fékrendszerek is egyre intelligensebbek: a BAS a fékpedál lenyomásának sebessége alapján képes felismerni a vészfékezést, és azonnal a maximális fékerőt alkalmazza, hogy hamarabb megálljon a gépkocsi.

Ezenkívül a GL-osztály vetítőlencsés halogén fényszórókkal rendelkezik, amelyek ragyogóan világítják meg látóterét. Ha még tisztábban szeretne látni, akkor választhatja a rendelhető bi-xenon fényszórókat is, amelyekhez aktív kanyarfény is tartozik. A kanyarfény kanyarodáskor követi a kormánykerék mozgását, ami akár 100%-kal javítja az Ön előtt elterülő úttest megvilágítását. Egy 180 méteres sugarú kanyarívben például hozzávetőlegesen 30 méterről 55 méterre nő a megvilágított útszakasz hossza. Vészfékezéskor az adaptív féklámpák villogása figyelmezteti az Önt követő vezetőket.

ESP® utánfutó-stabilizáló funkcióval

A GL-osztályban az alapfelszereltség részeként ESP® Elektronikus Menetstabilizáló segíti a vezetőt. Az ehhez kapcsolódó, beépített utánfutó-stabilizáló funkciónak köszönhetően a vontatás is sokkal biztonságosabb. Amikor beleng az utánfutó, az ESP® utánfutó-stabilizáló funkciója felismeri a veszélyhelyzetet, és rövid fékezésekkel beavatkozva gondoskodik a lengések azonnali lecsillapításáról és megszüntetéséről.

Vészhelyzetben

A rendelésre elérhető PRE-SAFE® a balesetet megelőző, értékes másodperceket hasznosítja. Az ESP® és a BAS érzékelőrendszerei felismerik az olyan, veszélyes menethelyzeteket, mint az erős túl- vagy alulkormányzottság, a hirtelen kormánymozdulatok, a pánik vagy a vészfékezés. A PRE-SAFE® elektronikusan értékeli ezeket az információkat, és amennyiben jellemzően balesetet megelőző helyzetet azonosít, a menethelyzettől és a gépkocsi felszereltségétől függően, működésbe hozza az utasok védelmét szolgáló, megelőző funkciókat – ha kell, kedvezőbb helyzetbe mozdul az első utas ülése (feltéve, hogy azok elektromosan állítható, vagy rendelkezik memória funkcióval), becsukódik a rendelhető napfénytető, valamint az oldalablakok, és megfeszülnek a biztonsági övek.

Utasvédelem


A Mercedes-Benz mindig is élen járt a passzív biztonság területén. A GL-osztályt különféle légzsákokkal szerelték fel, így például kétfokozatú légzsákok védik a vezetőt, valamint az első utast, és ablaklégzsákok nyílnak ki végig, a három üléssor mentén, amelyek gyakorlatilag az oldalablakok teljes felületét lefedik. A GL-osztály oldallégzsákjainak és ablaklégzsákjainak vezérlése új fejlesztésű megoldásra épül: a GL-osztályban nyomásérzékelők működnek. Ha oldalirányú ütközés során deformálódik az ajtó, akkor nő a légnyomás az ajtó lemeze és a belső borítás között. Az érzékelők észlelik ezt a változást, és segítik a vezérlőegységet az oldallégzsákok és az ablaklégzsákok kioldásában.

A mentés megkönnyítése

Az ütközés után bekövetkező, újabb balesetek veszélyének csökkentését, és az utasok mentésének megkönnyítését – a baleset jellegétől és súlyosságától függően – különböző intézkedések szolgálják. De pontosan milyen védelmet nyújt a GL-osztály? A motor automatikusan leáll, és megszakad az üzemanyag-ellátás. Automatikusan bekapcsolódik a vészvillogó. Szükség esetén részben kinyílnak az ablakok.

A mérnökök a mentők munkájának megkönnyítésére is gondoltak. Az ajtók reteszelése például automatikusan oldható a balesetet követően. A beépített, baleseti csatlakozásnak köszönhetően hamarabb ki lehet nyitni az ajtókat frontális ütközést követően, ami meggyorsítja a mentést. Az egységes biztonsági filozófiát a Mercedes-Benz által a mentőszolgálatok számára kialakított, óvintézkedéseket tartalmazó, mentési útmutató teszi teljessé, amely az interneten világszerte, több nyelven elérhető.

Terepjáró-képesség


A GL-osztály hatrészes, műanyag alvázborítással rendelkezik, amely különleges védelmet nyújt a terepen. Az alapfelszereltség részét képező Offroad-Pro csomag ezenfelül még egy megerősített, nemesacél kartervédőt is tartalmaz. A gázlómélység pedig 110 mm-rel, 600 mm-re növelhető. A köves szakaszok vagy a patakmedrek többé nem jelenthetnek akadályt.

A dupla keresztlengőkaros első, és a négy lengőkaros hátsó felfüggesztés, amelyek egyaránt önhordó segédkeretekhez kapcsolódnak, tökéletesen megfelelnek a terepen való használat támasztotta követelményeknek. Ezek szigetelt kialakítása megakadályozza, hogy a gépkocsi karosszériája átvegye az ütéseket. Így alig lehet érezni a talaj durvaságát, és az utazás terepen is majdnem olyan kényelmes, mint sima közúton.

Bővebb információ: Mercedes-Benz Magyarország